Tačiau šį kartą ne apie tuos, kurie savo automobilius jau šiandien gabena į Kačerginės „Nemuno žiedą“. Yra ir tokių, kuriems, tarsi studentams, pritrūko vienos nakties. O gal dviejų.
Panevėžiečiai Egidijus Česnelis ir Gediminas Jakulis taip pat ketina varžytis žiedinėse lenktynėse, tačiau jiems dar teks paplušėti prie savo sportinių bolidų. Egidijus Česnelis jau anksčiau yra minėjęs, kad naujasis jo „žaislas“ – „Ford Fiesta“ „į aikštelę išbėgs“ dar ne greit, geriausiu atveju kitam sezonui.
O štai Gediminas Jakulis puoselėjo viltis išvažiuoti į šį savaitgalį vyksiantį antrąjį etapą. Gediminas atskleidė, kad jam iki dalyvavimo lenktynėse truko labai nedaug.
Sportininkas užsisakė automobilį žeminančias spyruokles, tačiau gautos dalys norimo efekto nedavė, o kitos spyruoklės atkeliauti laiku nespėjo.
Tačiau tiek Egidijus Česnelis, tiek Gediminas Jakulis nemažai darbų jau nuveikė. Bene svarbiausias pasiruošimo lenktynėms akcentas – automobilio „stygavimas“. Panevėžiečiai susikrovė automobilius ant priekabos ir nugabeno juos į sostinę, kur apsilankė „Insane Chip Tuning“ dirbtuvėse.
Čia vyko jų sportinių automobilių derinimas. Iš pradžių ant specialaus stendo, kompiuterinės įrangos pagalba buvo išmatuoti esami automobilių parametrai. Tuomet specialistai ėmėsi reguliavimo darbų – oro ir degalų mišinio suderinimo.
Kaip vyko darbai ir ką pavyko „išlaužti“ iš šių automobilių papasakojo „Insane Chip Tuning“ dirbtuvių meistras Tomas Čižauskas. Pirmiausia specialistas atskleidė, kaip pavyko sutvarkyti beveik visiškai išderintą „Ford Fiesta“.
Automobilis praktiškai nevažiavo, sunkiai pajudėjo.
„Pirmiausia panevėžiečiai atgabeno „Ford Fiesta“, 1991-ųjų metų kėbulu ir maždaug 1997-ųjų dviejų litrų darbo tūrio varikliu, su „Megasquirt“ sistema. Automobilis praktiškai nevažiavo, sunkiai pajudėjo. Iš pradžių turėjome problemą su vienu cilindru, jis „nedirbo“. Buvo ir „fyškėje“ problema, buvo užpiltas vienas cilindras.
Dar radome degalų nuotekius, žemą degalų slėgį. Pamatėme, kad degalų ir oro mišinys yra nesaugus pačiam varikliui. Su tokiu važiuojant daug nepavažiuosi, degtų variklis.
Pirmą kartą „prasukę“ ant stendo turėjome 137 arklio galias, sutvarkius visas problemas, sureguliavus gerą mišinį, turime dešimt „arklių“ daugiau. Ne stebuklai, bet gamintojas deklaravo apie 130 arklio galių šiam varikliui. Svarbu, kad yra šioks toks rezultatas. Mašina važiuoja“, – paaiškino Tomas Čižauskas.
Po „Ford Fiesta“ reguliavimo vietą ant stendo užėmė Gedimino Jakulio „Renault Clio“. Čia problemų buvo mažiau, bet ir galios ypatingai padidinti nepavyko.
„Patikrinę „Renault Clio Sport“ pamatėme, kad iš gamintojo deklaruojamų 172 arklių yra dingęs tik vienas, tačiau degalų mišinys nebuvo saugus varikliui. Jis vietomis geras, vietomis blogas.
Reikia tą dalyką sutvarkyti. Pagražės ir kreivė. Galutinio rezultato reikia palaukti“, – pirmąjį kartą prisilietęs prie Gedimino Jakulio „Renault Clio“ kalbėjo „Insane Chip Tuning“ meistras.
Taigi, lenktyniauti norintys panevėžiečiai dar turės praleisti šiek tiek laiko savo garažuose, tačiau nenumaldomas noras lenktyniauti anksčiau ar vėliau atves juos į trasą, ir leis mėgautis tais malonumais, kuriuos jau šį savaitgalį patirs kiti „Autoplius Fast Lap“ varžybų dalyviai.