Lietuviai bandys įveikti Afrikos dykumas labdaringame ralyje Budapeštas–Bamakas

Du lietuvių ekipažai su visureigiais ir du su motociklais bandys įveikti Afriką nuo 2005-ųjų organizuojamame ralyje Budapeštas–Bamakas. Jie startuos turistinėje klasėje, kurios dalyviai nesivaržo dėl geriausio įveikimo laiko, o turi vienintelį tikslą – pervažiuoti Afrikos dykumas.
„Budapest-Bamako“ ralyje startuosiantis „Land Rover Discovery“
„Budapest-Bamako“ ralyje startuosiantis „Land Rover Discovery“ / Komandos nuotr.

Oficialus ralio startas bus duotas sausio 24 dieną Budapešte, o lietuviai maratoną pradės 28 dieną Maroke. „Europinė dalis – daugiau techninė. Tikrasis ralis prasideda Afrikoje, kur jau per pirmas dvi dienas važiuojant per Atlaso kalnus, išdžiūvusias upes bei akmenų kupiną paviršių reikės įveikti daugiau nei tūkstantį kilometrų. Per vieną ralio dieną vidutiniškai teks nuvažiuoti 600 km“, – pasakojo vienas dalyvių Rokas Kaukėnas.

Visureigis – beveik standartinis

R.Kaukėnas kartu su Mindaugu Gulbinsku ir Evaldu Masonu suformavo „Ozi kart“ komandą ir varžybose dalyvaus „Land Rover Discovery“ visureigiu. Po jo kapotu įmontuotas 2,5 l darbinio tūrio dyzelinis variklis.

Kad ir kas benutiktų, šitas „Land Rover“ mus namo parveš

Kodėl būtent toks automobilis? R.Kaukėnas ilgai negalvojęs išpyškino atsakymą: „Kad ir kas benutiktų, šitas „Land Rover“ mus namo parveš. Jis beveik neturi elektroninių sistemų, kurios gali gesti, ir yra stulbinamai pravažus.“

Šypsodamasis jis pasakojo, kad pagrindinės atsarginės dalys – plastmasiniai užtraukikliai bei izoliacija. Automobilio bagažinėje atsirado vietos ir kelioms dalims, kurias gali tekti keisti dykumoje, bet komanda tikisi, kad pasiimtų pusašių bei visokių kryžmių neprireiks.

Komanda tikisi, kad visureigis Afrikos smėlynų išbandymus ištvers beveik nemodifikuotas – pradinis komandos planas buvo pakeisti tik padangas į skirtas bekelei, jos turi stipresnį korpusą. 

Be padangų, pakeisti tik amortizatoriai ir spyruoklės – pats visureigis dėl to tapo aukštesnis. Bet šių dalių komandos nariai keisti neplanavo. Prie „Land Rover Discovery“ užpakalio primontavus specialią platformą motociklui vežti, visureigis stipriai pažemėjo ir nori nenori teko jį kokiais nors būdais paaukštinti.

Tai yra vienas įdomesnių šios komandos sprendimų – visi jos nariai turi lygiai nulį patirties važinėjant visureigiais smėlynuose, tačiau yra patyrę „enduro“ tipo motociklų gerbėjai. Tad jie važiuoja „Land Rover“ visureigiu ir „Honda Dominator“ motociklu bei visi trys, pagal pirminį planą, nuolat keisis vietomis.

Organizatoriai įspėjo dalyvius, kad šie gali būti pagrobti ar tapti teroristų atakos aukomis

Labdaringas ralis

Budapešto–Bamako ralyje startuoja dar du lietuvių motociklai bei vienas automobilio ekipažas. Jis prasidės sausio 24 dieną Budapešte, o baigsis vasario 7-ąją Gambijos sostinėje Banjule. Ralio maršrutas Afrikoje drieksis per Maroką, Mauritaniją, Senegalą ir Gambiją. Malio sostinės Bamako, kur anksčiau finišuodavo maratono dalyviai, buvo atsisakyta dėl saugumo.

Pagrindinė ralio misija – labdara. Kiekvienas ekipažas veža įvairiausios labdaros – lietuviai „Ozi Kart“ į Afriką gabena medikamentus, drabužius, šviesą atspindinčias liemenes ir kitus rėmėjų įsteigtus daiktus. 

Organizatoriai pusiau ironiškai, pusiau rimtai nurodo galimas grėsmes dalyviams. Kiekvienas ralyje dalyvaujantis ekipažas rizikuoja būtų pagrobtas, tapti teroristų atakos auka, dehidratuoti, apsinuodyti maistu ar patirti didelių techninių problemų kelyje. Lenktynininkas taip pat rizikuoja būti nulinčiuotas vietinių gyventojų dėl gyvūno ar žmogaus kliudymo viduryje kelio, jam gali tekti duoti kyšį Afrikos valstybių muitininkams ar susimokėti improvizuotą kelių mokestį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų