Apie ketinimus startuoti 2023 m. Dakare (startas 2022 m. gruodžio 31 d.) jau yra paskelbę Vaidotas Žala, Laisvydas Kancius, Benediktas Vanagas. Kartu su „Mediafon“ motobagiu į Saudo Arabiją keliaus ir Ginto Petraus bagis. Pats Gintas 15min patvirtino, kad jo šturmnas šį kartą bus Lietuvvai jau pažįstamas portugalas Jose Marquesas. Taigi kol kas penkios Lietuvos komandos yra atskleidusios savo dakarines kortas. Tik Antanas Juknevičius yra pranešęs, kad kol kas daro pertrauką.
Kita vertus, Emilija Gelažninkienė į Saudo Arabiją, panašu, vis tiek gali keliauti – kaip komandos „Mediafon“ vadovė. Nes būtent ji pirmadienio vakarą surengė komandos pristatymą Vilniuje, viešbutyje „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“ (buvusio „Žalgirio“ stadiono vietoje).
Antras startas – tokiu bagiu, kokiu ankstesniame Dakare startavo Rokas Baciuška
Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas – seni bičiuliai nuo motociklizmo laikų – antrus metus iš eilės Dakare startuos SSV, atitinkančiu T.4 kategoriją. Tai – naujesnės kartos „South Racing“ motobagis. Toks pats, kokiu pernai startavo Rokas Baciuška ir užėmė Dakare 2022 m. trečiąją vietą. Paklausti, ar tai reiškia, kad kovos Dakare dėl podiumo, vyrukai juokėsi:
„Rokas labai aukštai užkėlė kartelę. Tai svajoti juk niekas negali uždrausti“.
Tačiau rimtai pridūrė, kad norėtų pagerinti savo pernykštį rezultatą, o ne tik finišuoti. Taip atrodė komandos pristatymas:
Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas taikys į dešimtuką?
„Žinote pirmų metų tikslas buvo finišuoti, turėjome gerą bagį, tačiau ne tokį, kokį turėjo visi kiti, šiais metais esame prikaupę daugiau patirties, dalyvavome Baja varžybose, nebematau priežasčių kodėl mes negalėtumėme būti pajėgūs ir galutinėje lentelėje atsidurti tarp TOP10 ekipažų, tiek aš, tiek šturmanas Irmantas Bražiūnas esame puikiai nusiteikę šiam maratonui“ – kalbėjo ekipažo vairuotojas Tomas Jančys.
Ryškiai neoninės geltonos spalvos, Canam Maverick x3 xrs motobagis įsigytas iš geriausiai vertinamo sportinių bagių gamintojo „South Racing“. Gamyklinės komandos ruošiami bagiai Dakaro ralį laimėjo penkerius metus iš eilės, jie sugeba paruošti apie 100-120 vienetų FIA tipo bagių per vos vienerius metus.
„Būtent šis motobagis gerokai lengvesnis, net 100 kg nei praėjusių metų modelis, jam patobulintos priekinės šakės, pakeista vairuotojo ir šturmano sėdėsena, stabilumui pagerinti – pakeistas degalų bakas su geresniu svorio centru, motobagis aptakesnis, sumažintas vėjo pasipriešinimas, patobulinta variklio radiatoriaus ir variatoriaus aušinimo sistema, ekipažas jau spėjo pajusti skirtumą pirmojo testo metu“ – moto bagio privalumus dėstė Jonas Raudeliūnas, sportininkams gerai pažįstamas moto bagių mechanikas, „Jonelio ATV Pro Service“ savininkas.
„Mes pasitikime „South Racing“ komanda, žinome jų darbo principus, turime daugybę patikimų atsiliepimų, ne vienas lietuvis jau naudojosi jų paslaugomis, geriausi sportininkai renkasi šią komandą, mums labai svarbus profesionalus požiūris, todėl sprendimas nebuvo sunkus, o ir po pirmojo testo jau pajutome ryškius skirtumus, amortizacijos, sėdėsenos, stabilumo, kartu su Irmantu iš bagio lipome labai plačiomis šypsenomis, buvo labai, labai smagu“ – argumentus šypsodamasis dėstė T. Jančys.
Komandos socialiniuose tinkluose, prieš MEDIAFON Dakaro planų pristatymą, buvo sukelta intriga ir komandos fanų klausiama kokioje kategorijoje išvysime Tomą Jančį.
„Ne vienerius metus esu ralių apsuptyje, kas mane žino iš anksčiau – prisimena, kad mano, o tiksliau mūsų abiejų kelias prasidėjo nuo motociklų, kartu su Irmantu Bražiūnu buvome vieni iš pirmųjų lietuvių, kurie startavome šiuo metu labai gerai pažįstamame, Lenkijos ralyje „Breslau“. Dar 2015 metais, mums abiems pavyko užimti 3-ąją ir 4-ąją vietą motociklų įskaitoje, vėliau sekė kiti raliai, o 2019 metais esu dalyvavęs ir finišavęs „Africa Eco race“ ralyje (dar kitaip vadinamame senajame Dakare), tai buvo mano sena svajonė, kuria gyvenau dar nuo 2010 metų, kai pirmą kartą pradėjau stebėti Dakaro apžvalgas per BTV televiziją. Nuostabos tikrai neturėčiau nesukelti, todėl uždavėme šį klausimą, ir iš tikrųjų atsakymai nustebino ir paskatino nesustoti svajoti, juk Dakaro ralis toks platus“, – šypsojosi T. Jančys.
2023 metais komanda lieka nepakitusi, Mediafon Team komandai atstovauja vairuotojas Tomas Jančys ir šturmano kėdėje sedės Irmantas Bražiūnas: „Pernai aiškiai žinojau – norėjau įveikti pirmą savo Dakarą, o dabar kažkas traukia ir nesuprantu kas, žinau kad bus sunku, žinau, kad keiksiuos ir norėsiu finišo, bet vistiek negaliu atsispirti šiai traukai. Po starto manau tiek šturmanas, tiek vairuotojas lemia rezultatą 50/50, tik mes pamirštame mechanikus, nes iki pat finišo, jie lemia rezultatą 100 proc.
2023 m. Dakare viską darysiu taip pat, tik geriau, šios lenktynės tuo ir žavios – niekada nežinai kas tavęs laukia, sunku tam pasiruošti. Noriu nepadaryti nei vienos klaidos, noriu mus nuvesti trumpiausiu keliu“, – savo tikslus dėstė šturmanas Irmantas Bražiūnas.
Dakaro ralio maratonas prasideda jau gruodžio 31 dieną, šį kartą jis bus pats ilgiausias per pastaruosius du dešimtmečius, truksiantis net 16 dienų, dalyvių lauks sunkiai įveikiamos smėlio kopos, vadinamos „Empty Quarter“ arba „Rub al Chalis“ – viena didžiausių smėlio dykumų pasaulyje, plytinti Arabijos pusiasalio pietuose, bei kiti sudėtingi ir klaidinantys maršrutai.