Lietuvis Le Mano lenktynių trasoje: kaip Edgarui pavyko sukurti tokį stebuklą?

Lietuvos lenktynininkams ar autosporto inžinieriams patekti į Le Mano 24 val. lenktynes – beveik tas pats, kaip nuskristi į Mėnulį. Norint lenktyniauti Le Mane (pranc. – „24 heures du Mans“) reikia ne tik didelio biudžeto ir patirties – čia patenka tik labiausiai to nusipelnę, elitiniai pilotai ir komandos. Šiemet skirtingose klasėse startavo 186 automobiliai. Tarp jų – „Porsche“ su Lietuvos vėliava.
Edgaras Kochanovskis ir jo komanda Le mano 24 val. lenktynėse
Le Mano 24 val. lenktynėse startuoja komanda „Manthey Purerxcing“ su Lietuvos vėliava / Scanpix ir 15min koliažas

Šeštadienį Prancūzijoje startavo jau 92-osios Le Mano 24 val. lenktynės, kupinos išbandymų ir, kaip visuomet, avarijų. Trasa suformuota sujungus lenktynių trasą su bendrojo naudojimo greitkeliais, bendras jos ilgis – 13 626 m. Maksimalus greitis, kurį tiesiojoje išvysto superautomobiliai – 366 km, tačiau Mulsanne tiesiojoje (iki trasos sulėtinimo) yra pasiekę ir 407 km/val.

Lietuviai Le Mane

Šių metų pasaulio ilgų nuotolių čempionate (WEC) ir, be abejo, jo etape Le Mano 24 val. lenktynėse, startavo ir „Porsche“ su Lietuvos trispalve – komanda „Manthey Purerxcing“. Ta proga pažvelkime į Lietuvos atletus, iki šiol priartėjusius arčiausiai Le Mano ir tik per plauką nepatekusius į pagrindines lenktynes.

Iki šiol vienintelis labiausiai su Le Manu sietinas lietuvis buvo Dalius Steponavičius. Tai – buvęs lenktynininkas, įkūręs „Speed Factory Racing“ ir šiuo metu gyvenantis Valensijoje. Dalius yra didžiausią autoritetą turintis lenktynių inžinierius iš Lietuvos. Jo komanda dalyvavo Europos „Le Mano“ serijoje (tai atskira serija, kurios laimėtojai pakviečiami į Le mano 24 val. lenktynes), taip pat ir „Road to Le Mans“ lenktynėse, pradėtose rengti 2016 m.

Taip pat Europos „Le Mano“ serijos (ELMS) atskiruose etapuose kaip pilotai yra lenktyniavęs Dainius Matijošaitis, Gustas Grinbergas, Julius Adomavičius.

Vis dėlto ne vienam iš jų neužteko sėkmės ar finansų, kad startuotų ir Le Mano 24 val. lenktynėse.

Trispalvė šių metų Le Mano lenktynėse ir WEC

Tačiau tai padarė Edgar Kochanovskij. Jo dėka šių metų Le Mane plėvesuoja Lietuvos trispalvė. Tiesa, „Porsche“ pilotuoja ne Lietuvos pilotai, tačiau nepraraskime vilties Le Mane išvysti ne tik komandos inžinierių ir įkūrėją, tačiau ir lenktynininką iš Lietuvos.

O Edgaras sukūrė stebuklą. Šių metų Le Mano kvalifikcijoje laimėjo antrąją vietą LMGT3 klasėje, tačiau pačiose lenktynėse sekasi ne taip gerai. Vis dėlto, įvertinus, kad lenktynių nebaigia dešimtys komandų, Lietuva gali didžiuotis tokiu debiutu.

Pakvietimo į pagrindines Le Mano lenktynes Edgaro komanda sulaukė laimėjusi Azijos Le Mano seriją, po finalinių lenktynių Yas Marina trasoje. O ir pačiame WEC čempionate komanda demonstruoja raumenis: debiutinėse lenktynėse Katare savo klasėje po įtemptos kovos laimėjo pirmąją vietą.

Su Edgaru Kochanovskiu trumpai pabendravome iš karto po Le Mano kvalifikacijos. Apie stebuklą, kurį jis sukūrė, reikėtų kalbėtis 24 val. Tačiau kol kas – trumpas interviu ir Edgaro mintys iš Le Mano.

Kas yra Edgaras Kochanovskis?

– Kada ir kaip įkūrėte komandą su Lietuvos vėliava ir kodėl joje nevažiuoja lietuviai?

– Savo komandą įkūriau 2022 m. lapkritį. Pirmosios komandos varžybos buvo „Porsche Sprint Challenge Middle East“ su „Porsche 911 GT3 Cup“. Tai – trumpos distancijos varžybos. Šis čempionatas pasirinktas dėl to, kad čia man buvo viskas pažįstama. Turėjau visus kontaktus, puikiai žinojau automobilius, su kuriais teks konkuruoti. Nes paskutinius 4-erius metus šioje serijoje dirbau mechaniku/inžinierium.

Komanda yra lietuviška tik dėl to, kad aš gyvenu Lietuvoje jau nuo 2020 metų. Per covid’ą grįžau iš D.Britanijos į Lietuvą. Natūralu, kad gimęs Lietuvoje ir gyvendamas savo gimtinėje pasirinkau atstovauti Lietuvai. Tai – grynai patriotinis sprendimas.

Kodėl lietuviai nevažiuoja mano komandoje? Patikslinsiu, kol kas nevažiuoja, nes neturiu plano neturėti lietuvių vairuotojų. Tačiau dalyvavimas tokio lygio varžybose reikalauja daug patirties, didžiulio darbo ir didelių finansų.

Vairuotojų lygis „GT World Challenge“ ir „World Endurance Championship“ (WEC) yra aukščiausio lygio, didesnės konkurencijos nėra jokiose pasaulio automobilių sporto varžybose. Deja, lietuviai vairuotojai dar nėra pasiruoše šiam etapui, komandos irgi nėra pasiruošusios. Ir tai labai naturalu. Negaliu tikėtis tokio lygio, nes iki šiol neturėjome tokios patirties.

Neturime ir „mokyklos“, kur galima tokią patirtį sukaupti. Būtent tai ir darau dabar. Mokausi, klystu, semiuosi išminties. Komandoje dirba keli lietuviai, kuriuos mokau, rodau lygį, kurį turėtume pasiekti. Juos priimu į komandą be patirties (dirbti aukščiausiame lygyje).

– Kiek metų užtrukote, kol patekote į Le Maną, kokias serijas prieš tai teko važiuoti ir gerai užsirekomenduoti?

– Į „Le Mans 24 h“ atvedžiau komandą per 18 mėnesių. Čia daug darbo, 10 proc. sėkmės. Na, ir dar truputėlį darbo.

Į Le Maną naujos komandos gali patekti tik gavusios vardinį kvietimą. Kaip kvietimą iškovojo mano komanda, ilga istorija. Bet šių metų vasarį turėjau net tris pakvietimus. Nes laimėjome „GT World Challenge 2023“ ir 2023/2024 m. „Asian Le Mans Series“ savo klasėje.

– Kur yra jūsų komandos bazė?

– Komanda turi dvi bazes – Vilniuje ir Frankfurte. Frankfurtas yra mūsų logistikos centras vien dėl lokacijos. Centrinė Europa yra patogesnė.

– Nuo 2006 m. buvote matomas ralio kroso lenktynėse Lietuvoje, vėliau ir drifto varžybose. Kaip perėjote į ilgų nuotolių lenktynes (angl. – Endurance)?

– Iš drifto neperėjau į Endurance. Driftas yra mano hobis, kuris leidžia atpalaiduoti smegenis. Tai – du skirtingi dalykai, nesusiję su pagrindiniu darbu. Nes visi mano hobiai yra autosportas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis