Saulius Speičys ant dviračio išbuvo 23 valandas 41 minutę ir 40 sekundžių. Per visą šį laiką sportininkas tik kartą išnaudojo galimą 5 minučių pertrauką, tad neoficialiai pagerintas ir ilgiausio važiavimo elektriniu dviračiu rekordas – 12 valandų. Viso dviratininkas „Cido“ arenos treke įveikė 2485 ratus, kol dviračio baterija galutinai išsikrovė.
Pranoko lūkesčius
„Nors ir labai jaučiasi miego trūkumas, nuotaika džiugi, – sakė rekordininku tapęs ilgų nuotolių dviratininkas S. Speičys. – Sunkiausia buvo nuo 12 valandos nakties – vienumoje pasidarė labai nuobodu, pradėjo merktis akys, darėsi sunku susikoncentruoti, tad gelbėjo užkandžiai, kava bei pokalbiai telefonu su šeima“. Dviratininkas pasakoja, kad rekordinio karščio dieną arenoje buvo netgi šalta, tad teko išjungti kondicionierius. Ilgų distancijų varžybų medalininkui tai buvo pirmas oficialiai pasiektas rekordas.
Pagerinti rekordą dviratininkui pavyko su UAB „Elektrociklas“ gaminamu „Zbike Z1L“, kuriame integruota 4,2 kWh baterija. Lietuvių sukurtas elektrinių dviračių modelis gali išvystyti net iki 50 km/val. greitį, tačiau dviračių treke buvo laikomasi vidutinio 25 km/h greičio, siekiant užtikrinti ilgesnį baterijos veikimo laiką. „Savo pradinius lūkesčius gerokai pralenkėm. Dar prieš Sauliui sėdant ant dviračio, žadėjom nuvažiuoti 500 kilometrų, tačiau pasiekėm 620 kilometrų. Neabejojame, kad netolimoje ateityje mūsų gaminami dviračiai galės važiuoti dar toliau,“ – sakė vienas idėjos autorių, „Zbike“ komandos atstovas Karolis Atkočiūnas.
Sieks populiarinti elektrinius dviračius Lietuvoje
Kolkas dviračių sostine vainikuojama Olandija gali pasigirti ir bene geriausia elektrinių dviračių rinka, populiarumu bei infrastruktūra. Visgi lietuviškų elektrinių dviračių modelių „Zbike“ kūrėjai tikisi, kad rekordas padės išgarsinti ir Lietuvoje gaminamus dviračius. „Džiaugiamės, jog pasauliui galėjome įrodyti Lietuvoje kurtų dviračių technologinę pažangą ir išskirtinumą.
Unikalaus dizaino, ypač didelės talpos baterijos leidžia nuvažiuoti net dvigubai ar net trigubai didesnį atstumą vienu įkrovimu nei kitų gamintojų elektriniai dviračiai. Tai labai svarbu žmonėms, kurie nori keliauti dviračiais, tačiau dar visur nėra pakankamai išvystyta elektrinių dviračių infrastruktūra„ – sakė dviračių gamintojas. – „Lietuviai myli technologijas, tad tikimės, jog greitai pamils ir elektrinius dviračius. Visgi rekordu apie save paskelbėme ir pasauliui, todėl bandysime išeiti ir į platesnę rinką“.
Inovatyvi technologija ir dizainas – du pagrindiniai „Zbike“ dviračių išskirtinumai. Anglies ir stiklo pluošto rėmas yra be priekaištų išlaikęs ISO kokybės bandymus. Dar vienas analogų neturintis sprendimas – tai pirmasis pasaulyje skysčiu aušinamas elektrinio dviračio variklis.