Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvoje po 40 metų pertraukos statomas naujas kartodromas

Pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Kauno, netoli Elektrėnų, 4 hektarų žemės sklype jau keletą mėnesių darbuojasi ekskavatoriai ir kita sunkioji technika. Jų tikslas paprastas – iki rugpjūčio mėnesio baigti pirmąją nepriklausomos Lietuvos laikotarpiu statomą kartingo trasą.

Trasą valdančios įmonės vadovas Vytautas Leščiausias netrukus pataisė faktą – naujo kartodromo statybų Lietuvoje nebuvo jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Kodėl buvo nuspręsta investuoti pinigus į tokį objektą?

Prisidėjo ir ES

V.Leščiauskas neslėpė, kad pats yra didžiulis kartingo entuziastas ir tai buvusi pagrindinė paskata imtis tokio verslo. Jo teigimu, investicijos nebuvo didelės – trasai įrengti prireiks 700 tūkst. eurų, iš kurių 200 tūkst. skyrė Europos Sąjunga. Likusi dalis – asmeninės lėšos ir paskola.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vytautas Leščiauskas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vytautas Leščiauskas

Vyras neslėpė, kad idėją apie nuosavą kartodromą turi beveik dešimtmetį: pirmą kartą tokia mintis į galvą atėjo 2007-aisiais. Tuomet jis pradėjo projektuoti trasą bei ieškoti žemės sklypo ir, jo teigimu, gerai, kad sklypo tuomet nerado – netrukus atėjusi krizė greičiausiai būtų privertusi užsidaryti.

„Šiam projektui jau beveik 10 metų, tai turėjau laiko. Trasos konfigūraciją kūriau pats, o techninį projektą parengė jau savo srities specialistai. Labai daug valandų yra skirta žiūrėjimui tiesiog į popierių, į konfigūraciją ir jos tobulinimą“, – atviravo vyras.

Kartodromas bus įsikūręs strateginėje vietoje tarp Vilniaus ir Kauno, Strošiūnų gyvenvietėje – per pusvalandį jį gali pasiekti milijonas žmonių.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Pirmas kartodromas po 40 metų

„Ankstesnis kartodromas taip seniai atsirado ne be reikalo – nėra taip paprasta juos statyti. Naujasis bus moderniausias kartodromas Lietuvoje ir pirmasis, turintis žymius reljefo pokyčius“, – kalbėjo verslininkas.

Pasak jo, dirbtinai suformuotas kalnas jau tampa vizitine trasos kortele – jis įtakos trijų posūkių įveikimą ir bus dar nematytas dalykas šalyje. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Iš viso trasoje – daugiau nei 10 posūkių, o jos ilgis – 900 metrų. Saugumo zonos trasoje išdėstytos taip, kad ją galima naudoti važiuojant į abi puses – tiek prieš, tiek pagal laikrodžio rodyklę. 

Pasak V.Leščiausko, 2016 arba 2017 metais planuojama plėtra: trasa pailgės iki 1200 metrų, o vienu metu bus galima važiuoti dviem skirtingomis trasomis, kurių ilgis bus po 600 m. Kartų trasa turės daug galimybių būti modifikuojama – numatyta, kad joje bus įmanoma daugiau nei 10 konfigūracijų.

„Tikėtina, kad toks konfigūracijų kiekis ilgai nenusibos. Juolab kad trasos plotis yra 8 metrai, o jos tiesiosios yra tokio paties pločio. Kituose kartodromuose jų plotis neretai siekia 10 metrų, tad pas mus gali atrodyti, jog pirmieji posūkiai po tiesiųjų yra kiek aštresni“, – pasakojo V.Leščiauskas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Automobiliams – ne

Kartodromo savininkas neslėpė, kad ši trasa automobiliams neskirta, tačiau jis planuoja leisti ja važinėtis motociklams ir motoroleriams – panašaus į kartus svorio transporto priemonėms.

„Šių transporto priemonių varžyboms yra įgyvendinti ir saugumo reikalavimai. Automobilių nebus, nes trasa negali tikti viskam – tai, kas tinka kartams, dažnai netinka automobiliams, ir atvirkščiai“, – aiškino V.Leščiauskas.

Pašnekovas atskleidė, kad kartodrome egzistuos sistema, skatinanti trasą įveikti greičiau. Bus galima nuomotis keturių tipų suaugusiems skirtus kartus, kurių galia – nuo 9 iki 30 AG. Nuo silpnesnio prie galingesnio pereiti bus galima tik pasiekus atitinkamą greičio normatyvą.

Motyvacija gerinti rato įveikimo laiką nemenka – patys galingiausi yra sportiniai ROK, „Rotax“ bei DD2 klasės kartai, kuriais pasivažinėti galimybės nėra niekur kitur Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos