Trasą valdančios įmonės vadovas Vytautas Leščiausias netrukus pataisė faktą – naujo kartodromo statybų Lietuvoje nebuvo jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Kodėl buvo nuspręsta investuoti pinigus į tokį objektą?
Prisidėjo ir ES
V.Leščiauskas neslėpė, kad pats yra didžiulis kartingo entuziastas ir tai buvusi pagrindinė paskata imtis tokio verslo. Jo teigimu, investicijos nebuvo didelės – trasai įrengti prireiks 700 tūkst. eurų, iš kurių 200 tūkst. skyrė Europos Sąjunga. Likusi dalis – asmeninės lėšos ir paskola.
Vyras neslėpė, kad idėją apie nuosavą kartodromą turi beveik dešimtmetį: pirmą kartą tokia mintis į galvą atėjo 2007-aisiais. Tuomet jis pradėjo projektuoti trasą bei ieškoti žemės sklypo ir, jo teigimu, gerai, kad sklypo tuomet nerado – netrukus atėjusi krizė greičiausiai būtų privertusi užsidaryti.
„Šiam projektui jau beveik 10 metų, tai turėjau laiko. Trasos konfigūraciją kūriau pats, o techninį projektą parengė jau savo srities specialistai. Labai daug valandų yra skirta žiūrėjimui tiesiog į popierių, į konfigūraciją ir jos tobulinimą“, – atviravo vyras.
Kartodromas bus įsikūręs strateginėje vietoje tarp Vilniaus ir Kauno, Strošiūnų gyvenvietėje – per pusvalandį jį gali pasiekti milijonas žmonių.
Pirmas kartodromas po 40 metų
„Ankstesnis kartodromas taip seniai atsirado ne be reikalo – nėra taip paprasta juos statyti. Naujasis bus moderniausias kartodromas Lietuvoje ir pirmasis, turintis žymius reljefo pokyčius“, – kalbėjo verslininkas.
Pasak jo, dirbtinai suformuotas kalnas jau tampa vizitine trasos kortele – jis įtakos trijų posūkių įveikimą ir bus dar nematytas dalykas šalyje.
Iš viso trasoje – daugiau nei 10 posūkių, o jos ilgis – 900 metrų. Saugumo zonos trasoje išdėstytos taip, kad ją galima naudoti važiuojant į abi puses – tiek prieš, tiek pagal laikrodžio rodyklę.
Pasak V.Leščiausko, 2016 arba 2017 metais planuojama plėtra: trasa pailgės iki 1200 metrų, o vienu metu bus galima važiuoti dviem skirtingomis trasomis, kurių ilgis bus po 600 m. Kartų trasa turės daug galimybių būti modifikuojama – numatyta, kad joje bus įmanoma daugiau nei 10 konfigūracijų.
„Tikėtina, kad toks konfigūracijų kiekis ilgai nenusibos. Juolab kad trasos plotis yra 8 metrai, o jos tiesiosios yra tokio paties pločio. Kituose kartodromuose jų plotis neretai siekia 10 metrų, tad pas mus gali atrodyti, jog pirmieji posūkiai po tiesiųjų yra kiek aštresni“, – pasakojo V.Leščiauskas.
Automobiliams – ne
Kartodromo savininkas neslėpė, kad ši trasa automobiliams neskirta, tačiau jis planuoja leisti ja važinėtis motociklams ir motoroleriams – panašaus į kartus svorio transporto priemonėms.
„Šių transporto priemonių varžyboms yra įgyvendinti ir saugumo reikalavimai. Automobilių nebus, nes trasa negali tikti viskam – tai, kas tinka kartams, dažnai netinka automobiliams, ir atvirkščiai“, – aiškino V.Leščiauskas.
Pašnekovas atskleidė, kad kartodrome egzistuos sistema, skatinanti trasą įveikti greičiau. Bus galima nuomotis keturių tipų suaugusiems skirtus kartus, kurių galia – nuo 9 iki 30 AG. Nuo silpnesnio prie galingesnio pereiti bus galima tik pasiekus atitinkamą greičio normatyvą.
Motyvacija gerinti rato įveikimo laiką nemenka – patys galingiausi yra sportiniai ROK, „Rotax“ bei DD2 klasės kartai, kuriais pasivažinėti galimybės nėra niekur kitur Lietuvoje.