„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvos autokroso elito sąskrydis Uoginiuose: Domo Meilaus avarija ir keturmečio Majaus Gruzinsko debiutas

Sekmadienį Kupiškio rajone, Uoginių automobilių sporto komplekse įvyko trečiasis Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas, kurį čia surengė Kupiškio „Auto-moto sporto“ klubas. Varžybose startavo beveik šešios dešimtys dalyvių iš Lietuvos ir Latvijos.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.
Temos: 1 Kupiškis

Šis etapas Uoginiuose įeis į naujųjų laikų Lietuvos autokroso istoriją, kadangi Uoginiuose, „Mini Buggy“ klasėje debiutavo Majus Gruzinskas, kuriam kelios dienos iki varžybų sukako ketveri metai.

Ir nors pirmose savo karjeros lenktynėse jaunasis anykštėnas pergalės nepasiekė, tačiau sėkmingai finišavo ir oficialiai pradėjo savo karjerą automobilių sporte, atstovaudamas „Ekroso“ komandai.

Organizatorių nuotr./Majus Gruzinskas
Organizatorių nuotr./Majus Gruzinskas

Šioje kategorijoje tarp septynių dalyvių geriausiai sekėsi Patrikui Dungveckiui. Visą dieną užtikrintai lyderiavęs pirmąją vietą jis išsaugojo iki pat finišo.

Antrasis finale pro šachmatinę vėliavą praskriejo Kristupas Pilipavičius, o trečioje vietoje įsitvirtino Germantas Geležinis. Tačiau prizų sulaukė visi septyni dalyviai, mat organizatoriai, siekdami motyvuoti jaunuosius lenktynininkus, visuomet jiems įteikia finišo medalius ir papildomus prizus.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Taip pat buvo apdovanoti ir visi penki čia startavę „Junior 1000“ klasės dalyviai, kurie lenktyniauja kėbuliniais „Toyota Yaris“ automobiliais. Visą dieną čia lyderiavo ir jokių atvirų klausimų nepaliko Matas Rimkus.

Antroje vietoje finišavo autosporte debiutuojantis Darvidas Šarkūnas, o trečiosios vietos taurę į Latviją išsivežė Katrina Kleščevska. Nikitai Iljin ir Jokūbui Bagdanavičiui, kurie liko už prizininkų trejeto ribų, teko tenkintis papildomais prizais.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

„Super 1600“ klasėje niekas nesugebėjo įveikti Mato Pociaus, vairavusio „Honda Civic“. Jam nervus patampyti sugebėjo tik Kaspars Silenieks iš Latvijos, tačiau net ir šis patyręs latvis nepralaužė jaunojo lietuvio gynybos. Trečiąją vietą laimėjo Robertas Steniulis, kuris dieną pradėjo laimėdamas pirmąją kvalifikaciją, tačiau vėliau iniciatyvą iš rankų kiek paleido.

Šios varžybos nesėkmingais susiklostė Gražvydui Kielai, kuris patyrė avariją ir sudaužė savo „Honda Civic“. Analogišku automobiliu startavęs Erikas Narbutas taip pat nelabai turėjo kuo džiaugtis, mat šį greitą biržietį stabdė techninės problemos.

„Super 2000“ klasė buvo itin gausi. Joje susirinko pilnas pogrupis dalyvių, todėl visą dieną čia virė itin daug mikrodvikovų. Tačiau visos jos vyko kiek atokiau nuo lyderių trejetuko. Visą dieną čia lyderiavo ir užtikrintai nugalėjo Laurynas Petraška, vairavęs itin greitą „Lada“ aštuntuką, kurio galą puošia užrašas „RS8“.

Antroje vietoje įsitvirtino visą dieną labai stabiliai laikęsis ir visas varžovų atakas atlaikęs Laurynas Paulauskas su „Honda Civic“. Jis trečioje vietoje už savęs paliko Edviną Miknių, vairavusį to paties gamintojo automobilį. Per žingsnį nuo prizininkų trejeto liko Arnas Kanapeckas. Po kontaktų su varžovais, jo oranžinis „Volkswagen Golf“, vadinamas morka, tiesiog virė garuose, bet „Mūša Kross“ atstovas finišą pasiekti sugebėjo.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Šioje įskaitoje žiūrovų ovacijos vilnijo dar vienam dalyviui – Deividui Vasalauskui. Jis tiesiog kaitino kraują savo mėginimais paskutiniame posūkyje prieš finišą išlošti vieną ar kitą trasos metrą. Į posūkį „Volkswagen Golf“ vairuotojas šonu pasistatydavo taip anksti, kad jam paplotų veikiausiai net ir pats ralio klasikas Vaidotas Žala. Visgi Deividas Vasalauskas finale savo tikslo nepasiekė, nes dėl gedimo buvo priverstas sustoti.

Šįkart itin patraukliai atrodė klasė „SuperCars“ joje susibūrė net devyni dalyviai, o tai reiškė, kad prie starto linijos vienu metu stojo kone 4000 arklio galių kaimenė. Šioje klasėje nuo pradžios iki galo dominavo Deividas Vareika, kuriam tiesiog nebuvo lygiaverčių oponentų. Po sunkios kovos ir tik finale į antrąją vietą prasibrovė Edgaras Urba.

Ant trečiojo laiptelio žengė patyręs autokroso vilkas Paulius Šniukas, kuris finale pasinaudojo varžovų gedimais ir klaidomis ir pasiekė prizininkų gretas. Jeigu kalbėtume sparnuotomis frazėmis, tai atmosferinį „Volkswagen Golf R32“ vairavusio Pauliaus Šniuko rezultatą būtų galima įvertinti taip: „No Turbo – No Problems“.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Žilviną Astrauską, Audrių Stanį ir Raimondą Monstvilą sustabdė gedimai, o štai Domas Meilus ir Ričardas Mockus patyrė avariją. Pirmiausia trasoje, ties finišo bokštelio vingiu apsisuko Domas Meilus. Iš paskos jo atlėkęs Ričardas Mockus nebeturėjo jokių šansų sustoti ir trenkėsi į rokiškėno „Subaru“.

Po smūgio trasoje suplazdėjo raudonos vėliavos ir buvo pakviesti trasoje budėję medikai. Visi susirinkusieji kiek lengviau atsikvėpė, kai po medikų apžiūros dar sėdint sudaužytame „Subaru“ Domas Meilus pats savo kojomis išlipo ir nuėjo iki medikų automobilio. Tokią baigtį publika įvertino gausiais palaikymo šūksniais ir plojimais. Deja, bet abiem dalyviams po šio susidūrimo varžybos buvo baigtos.

B lygos čempionato klasėje 1600 triumfavo Vismantas Gricius. Jis per dieną kluptelėjo vos sykį, kai nesėkmingai startavęs prarado lyderio poziciją ir jos tame važiavime nebesusigrąžino. Tačiau vienas labiausiai patyrusių dalyvių, ASK „Extempas“ atstovas finale jau neklydo ir savo oponentus paliko už nugaros. Antrąją vietą iškovojo Vidmantas Šakinis. Jam diena irgi buvo ne iš lengvųjų.

Sportininkas susidūrė su savo „Honda CRX“ techniniu gedimu – lūžusiu rato „kelmu“. Reikiamos dalies komanda neturėjo, tačiau Vidmantui Šakiniui pagalbos ranką ištiesė ir reikiamą dalį atidavė Biržų ASK atstovaujantis Erikas Narbutas. Toks gražus gestas dar sykį įrodė, kad dalyvių parke konkurentų nėra ir pagalbos iš dalyvių čia sulaukti galima visuomet.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Trečiąją vietą iškovojo Ignas Petreikis su „Honda CRX“, o Gyčiui Zabielai, kuriam kvalifikacijų rezultatai žadėjo vietą ant prizininkų pakylos, liko tenkintis ketvirta vieta. Paguoda jam nors tokia, kad dėl per mažo dalyvių skaičiaus klasėje etapas laikomas neįvykusiu ir finišo pozicijos į taškus konvertuojamos nebus.

B lygos čempionato klasėje 2000 triumfavo Modestas Šatkauskas, kuris visą dieną sprendė rebusą, kaip aplenkti Gediminą Ašakėną. Visgi plungiškiui šį uždavinį išspręsti pavyko ir Gediminui Ašakėnui teko džiaugtis trečia vieta. Antras finišavo, tačiau džiaugėsi tarsi laimėjęs pirmąją vietą – Modestas Banelis.

Jis ir jo mechanikai per dieną du kartus ant šono vertė savo „Opel Astra“ ir sprendė technines problemas. Finale pasvalietis stojo į paskutinę starto eilę, tačiau po aršios kovos finišavo sensacingoje antroje vietoje. Nors ir su kovos randais ant kėbulo, bet iš šios, nesėkmėmis apipintos dienos, Modestas Banelis išspaudė maksimumą.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje RWD3000 nugalėtoju tituluotas Martynas Vaškys, kuris kantriai laukė finalo ir būtent ten pademonstravo visą savo potencialą. Antrąją vietą iškovojo latvis Edgars Pavulans, o trečias finišo liniją kirto Dainius Dambrauskas.

Pastarasis pripažino, kad lenktyniauti lietaus merkiamoje trasoje – ne jo stichija, todėl šįkart kilti pozicijomis jam sekėsi išties sunkiai. Po kontakto su varžovu finale į rikiuotės galą nusirito Stasys Brundza, nors iki tol jo tempas žadėjo daugiau nei penkta vieta iš penkių galimų.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato A lygos įskaitoje triumfavo „EMsport“ komanda, surinkusi 71-ą tašką. Varžybų šeimininkai, Kupiškio „Auto-moto sportas“ su 66 taškais liko antri. „Motorsport Šiauliai“ surinko 55 taškus ir iškovojo trečią vietą.

Lietuvos automobilių kroso čempionato B lygos lyderių titulą Kupiškyje iškovojo „Ekrosas“ ekipa. Jie surinko 38 taškus ir aštuoniais pranoko „Plungės ASK“. Su 24 taškais etapą trečioje vietoje baigė „Cross Team“ rinktinė.

Varžybų organizatoriai – Kupiškio „Auto-moto sportas“ visus dalyvius apdovanojo ne tik išskirtinio dizaino taurėmis, bet apibėrė ir papildomais prizais. Kai kurių klasių nugalėtojams įteikti tokie trofėjai kaip sportinės padangos, hidraulinis rankinis stabdis ar sportinis vairas. Be viso to priziniame fonde buvo ir Kupiškio rajono savivaldybės bei kitų partnerių įsteigtos dovanos.

Ketvirtasis Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas įvyks jau rugpjūčio 13-ą dieną. Varžybos bus rengiamos Plungės autokroso trasoje, o jas organizuos bene labiausiai patyręs šio krašto autosporto renginių organizatorius – ASK „Tornada“ klubas su jo vadovu Mantu Zepčiuku priešakyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“