Gesinimas ir pirmoji pagalba
Rytas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje prasidėjo seminarais, kurie gali būti naudingi ne tik dalyvaujantiems varžybose arba teisėjaujantiems jose. Federacijos gelbėtojų ir renginio partnerio, Lietuvos gesinimo sistemų gamintojo ir prekinio ženklo „Reinoldmax“ atstovų UAB „Merseta“ dėka, visi renginio dalyviai galėjo susipažinti su skirtingais gesinimo būdais ir priemonėmis (milteliniais ir vandens pagrindu suformuotais gesintuvais), sužinojo, kaip teisingai gesinimo priemonės turi būti naudojamos ir laikomos.
Pastaruosius papildė privačios greitosios medicinos pagalbos „Sidabrilis“ profesionalų pravesti pirmosios pagalbos mokymai. Kaip teigė įmonės direktorius Povilas Kačinskas, „nors visi vairuojantieji privalo mokėti pirmąją pagalbą ir žinoti būtinus atlikti veiksmus, praktika rodo kitaip. Ne visi, norintys įsigyti vairuotojo pažymėjimą, išklauso pilną kursą, kiti ieško būdų apeiti šį reikalavimą. Svarbu paminėti, kad ir kai kurios procedūros šiek tiek keičiasi. Pirmosios pagalbos atlikimas nuolat analizuojamas, tobulinamas. Tarkime, tie, kurie pirmosios pagalbos atlikimo mokėsi dar sovietmečiu, jį atliktų visai kitaip, nei tie, kurie mokėsi neseniai.“
Kol esami ir būsimi teisėjai po gesinimo ir pirmosios pagalbos kursų tęsė žinių gilinimą apie vėliavas ir jų naudojimą, sportininkai ir ketinantys jais tapti pasinėrė ir automobilių technologinius niuansus, technikos paruošimą: čia juos konsultavo LASF prezidentas Egidijus Janavičius. Na, ir galiausiai, gavę pirminį instruktažą iš trenerių pusės ir išklausę Mariaus Mikuševičiaus pravestą dalyvių „briefingą“, sėdo už savo automobilių vairų.
Varžybų simuliacijos ir treniruotės
Pirmieji į Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą išriedėjo mažiausiai patyrusieji: kai kurie iš jų Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėgino pirmą kartą. Antroji dalyvių grupė – jau kiek važiavusių, daugiau su automobilių sportu susipažinusių sportininkų desantas. Tiek vieniems, tiek kitiems pirmoji treniruotė nebuvo greita ir važiavimo buvo kur kas mažiau, nei mokymosi: dalyviai praktiškai susipažino su vėliavomis, kada ir kokios naudojamos, kaip jos matomos trasoje važiuojant automobiliu. Būsimieji profesionalai galėjo išmėginti starto procedūrą iš vietos ir iš eigos, praktiškai sužinoti, kaip atrodo važiavimas trasoje trajektorijoje, siekiant maksimaliai gero rezultato ir kaip atrodo važiavimas už trajektorijos ribų. Antrojo važiavimo metu pradedantieji buvo lydimi profesionalų: taip galėjo įsitikinti, ar jų įsivaizduojama trajektorija atitinka realybę.
Skirtingas situacijas išbandę teisėjai ir sportininkai, galėjo atsipūsti kol trasoje ratus suko trečioji dalyvių grupė – patyrę sportininkai ir profesionalai. Dalis jų išmėgino naujai surinktą arba įsigytą techniką, kiti pirmą kartą po žiemos išmėgino savo seniau įsigytus bolidus. Džiugu, kad išvengta ne tik stiprių sportinių incidentų bei avarijų, bet ir nepataisomai trasoje sugadintos technikos.
Tiek geras oras, tiek puiki nuotaika ir artėjančio sezono nuojauta leido sportininkams ir teisėjams ne tik pagerinti turimus įgūdžius, bet ir gerai praleisti laiką. Lietuvos automobilių sporto federacijos atstovų teigimu, siekiama, kad tokio pobūdžio renginiai taptų tradicija, leidžiant prieš sezoną ne tik atnaujinti jau turimas žinias, bet ir įgyti naujų įgūdžių, taip padedant norintiems automobilių sporto varžybose dirbti teisėjams ir automobilių sporto disciplinas atradusiems būsimiems lenktynininkams.
Iš viso renginyje sudalyvavo 76 sportininkai ir 40 teisėjų.