Pakruojo vardas autokroso kontekste skambėjo prieš 20 metų, tačiau vėliau tuometinė Petrašiūnų autokroso trasa buvo performuota į motokroso trasą. Nuo to laiko šiame regione autokrosas vietos neturėjo.
Tačiau 2016-aisiais metais atsirado viltis, kad į šį kraštą autokrosas gali sugrįžti. Prieš beveik 8 metus pirmuosius žingsnius šio tikslo link ėmė dėti Pakruojo automobilių sporto klubo vadovas Audrius Kliminskas. Ir dabar, prabėgus aštuoneriems metams bei planams ant popieriaus galiausiai virtus materija, Pakruojis sugrįžo į Lietuvos autokroso žemėlapį.
„Viskas prasidėjo tuomet, kai mane išrinko klubo prezidentu. Prieš tai buvęs vadovas irgi turėjo apie tai idėjų, tačiau nebuvo konkrečios minčių realizacijos. Aš nusprendžiau tą idėją atgaivinti ir pamažu eiti tikslo link. Ketverius metus trukome, kol suradome tinkamą sklypą ir jį suformavome. Tuomet trejus metus vyko trasos statybos darbai. Na ir šiais metais jau turime rezultatą“, – sakė Pakruojo ASK vadovas Audrius Kliminskas.
Naujoji trasa – išties išskirtinė kitų šalies trasų atžvilgiu. Ji buvo kuriama remiantis užsienio trasų pavyzdžiais ir konstruojama taip, kad būtų maksimaliai saugi tiek žiūrovams, tiek dalyviams bei jų technikai.
Be to, Pakruojo trasa pasižymės itin dideliu greičiu, o tai iš sportininkų pareikalaus maksimalios koncentracijos, tikslumo ir teisingo trajektorijos matymo. Kadangi trasa įkurta Klovainių dolomito karjere, ji turi itin kietą dangą, kuri leis sportininkams varžytis nesukant galvos apie nelygumus ir išsimušančias duobes.
Vairuotojams reikės daugiau dirbti su galva ir važiuoti teisingomis trajektorijomis
„Konfigūracijoje nėra užaštrintų posūkių, kampų, todėl vairuotojams reikės daugiau dirbti su galva ir važiuoti teisingomis trajektorijomis. Trasa labai greita. Jos vieno rato ilgis – 950 metrų. Plotis siauriausioje vietoje – 15 metrų. Labai platu ties posūkiais. Kai kur plotis siekia 20-30 metrų. Važiuojama ji bus pagal laikrodžio rodyklę.
Žiūrovai šioje trasoje jausis tarsi amfiteatre. Iš stebėjimo pozicijų viršuje atsiveria vaizdas į visą trasą. Dalyvių parkas irgi įrengtas patogiai. Jis bus apačioje, atskirtas. Parko danga – skalda, todėl nebus jokių purvynų.
Pačioje trasoje ypatingą dėmesį skyrėme saugumui. Autokrosas yra toks sportas, kuriame yra nemažai kontaktų. Dėl šios priežasties stengėmės daryti kuo mažiau kietų atitvarų, į kuriuos dūžta automobiliai. Tik vidinėse posūkių dalyse bus iš padangų suformuoti ir apjuosti atitvarai. Išorėje bus nedideli pylimai, kuriuos automobilis įveiks be jokio didelio smūgio ir sustos. Pavyzdį ėmėme iš Vokietijos trasų, kur klaidą padarę ar po susidūrimo į trasos pakraštį nuslydę dalyviai nesudaužo savo automobilių, o tiesiog sustoja“, – kalbėjo Audrius Kliminskas.
Kaip tvirtina Audrius Kliminskas, naujos trasos sukūrimo idėją palaikė ne tik vietos valdžia, bet ir verslas. Didžiausią indėlį į naują Lietuvos autokroso istorijos puslapį įnešė įmonė „Milsa grupė (Klovainių skalda)“, kuri ne tik suteikė tam teritoriją atokioje, nuo gyvenamųjų zonų nutolusioje, gamtos apsuptyje esančioje vietoje, bet ir skyrė savo techniką bei resursus trasos statybai.
Beje, naujos autokroso trasos Lietuvoje nedygsta taip jau dažnai. Jauniausiomis trasomis mūsų šalyje galima vadinti Kupiškio, Gargždų ir Akmenės automobilių kroso trasas, įrengtas šio tūkstantmečio pradžioje. Nuo šiol naujausios trasos statusą turės Pakruojo rajone, Klovainiuose išdygęs autokroso kompleksas.
Rugpjūčio 18-ą dieną čia įvyksiančios debiutinės varžybos – Lietuvos automobilių Mini kroso čempionato etapas bus tarsi egzaminas organizatoriams, kadangi šiemet čia taip pat planuojamas ir Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas. Dėl šios priežasties Mini kroso dalyviai čia jausis kaip aukščiausios lygos varžybose. Lenktynėse teisėjaus Lietuvos autokroso čempionato teisėjai, trasos įveikimo tempas bus matuojamas laiko matavimo davikliais.
„Norime pasitikrinti, kaip veikia visi procesai, todėl šiose Mini kroso varžybose viską darysime taip pat, kaip planuojame daryti A lygos čempionato finale, kuris vyks rugsėjo 8-ą dieną. Dėl šios priežasties į šias Mini kroso varžybas rugpjūčio 18-ą dieną kviečiame dalyvius ir iš čempionato.
Jiems bus sukurtos čempionatinės klasės, todėl sportininkai galės išmėginti naują trasą ir pasitreniruoti prieš savo sezono etapą, kuris, beje, taip pat bus paskutinis šių metų kalendoriuje. Taigi, kviečiame visus sportininkus atvykti čia, susipažinti su nauja trasa ir tapti šio istorinio įvykio Lietuvai liudininkais bei įrašyti savo pavardes pirmųjų varžybų protokoluose“, – sakė Audrius Kliminskas.
Dalyviai varžyboms registruotis gali „Raceadmin“ platformoje. Ten pat skelbiami ir varžybų dokumentai bei dalyvių sąrašas. Trasos vietą žemėlapyje rasite paspaudę čia arba pagal šias koordinates – 55.925536, 23.959291. Bilietas žiūrovams į šias varžybas kainuos dešimt eurų.