„Pandemija planus koregavo pastoviai, antrą etapą perkėlėm į antrą rudens pusę, bet dėl pandeminės situacijos jis visgi turėjo būti atšauktas. Vienintelė „Adventure“ klasė turėjo pilnavertį sezoną. ATV klasė turėjo vieną neįskaitinį etapą ir vienas buvo atšauktas. Tad tuo šis, jubiliejinis, dešimtasis „Perimetro“ sezonas buvo išskirtinis“, – apie nelengvus metus ir įvykusį lenktynių sezoną pasakojo čempionato organizatorius Gediminas Grigaitis.
„Adventure“ klasė – daugiausiai nuotykių
Pati gausiausia čempionato klasė, kaip ir numato jos pavadinimas, turėjo progą patirti daugiausiai nuotykių, o nuotykių ieškotojų čia susirinko per 40 ekipažų. Dar sniegui nenutirpus įvyko pirmasis etapas Švenčionių apylinkėse, kuriose dalyviams teko įveikti beveik 300 kilometrų. Kiti etapai vyko Pabradės kariniame poligone bei Varėnos miškuose, o didysis „Perimetras“ tradiciškai vyko Lietuvos pasieniu, kurio greičio ruožai buvo išdėstyti Kapčiamiesčio, Druskininkų miškuose bei Pagėgių rajono pievose.
Metinę įskaitą užtikrintai laimėjo Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažas, laimėję pirmąjį ir antrąjį etapus bei surinkę 426 taškus. Antroje vietoje liko Mindaugo Aškelėno, Antano Šlajaus ir Ramintos Grigaitytės ekipažas, kurie rodė puikų tempą visuose etapuose Treti – Nerijus Liutkauskas ir Erik Vilkanec, mūsų partnerių Sienos apsaugos tarnybos ekipažas.
„Sport“ klasės kova
Šioje klasėje susitinka dalyviai, nusiteikę rimtai konkurencijai bei įnirtingai kovai. Šią klasę būtų galima vadinti lietuvišku Dakaro atitikmeniu, nes važiuojantys joje turi ne tik dėvėti šalmus, kas nėra būtina „Adventure“ dalyviams, bet jų automobiliai turi būti atitinkamai paruošti bei turėti saugos lankus.
„Sport“ klasės dalyviams šiemet teko sudalyvauti trijuose etapuose, po kurių užtikrintais sezono nugalėtojais tapo ilgametis „Perimetro“ dalyvis Vaidotas Paškevičius su šturmanu Gyčiu Gaspariūnu. Šio ekipažo sąskaitoje visi trys laimėti etapai. Antroje vietoje liko Justinas Putys ir Valdemaras Milaševskis. Vos keturiais taškais nuo jų atsiliko trečioje vietoje likę Vaidotas ir Edmundas Mockai.
SxS, Enduro, ATV – net kelios pavardės iš Dakaro
Pradedant kalbą apie SxS bagių klasę čempionato organizatorius G. Grigaitis džiaugėsi jos dideliu augimu.
„Praėjusiais metais čia turėjome tik vieną dalyvį, šeimyninį Antano ir Audronės Kanopkinų ekipažą, o šiemet net septyniolika. Džiugu, kad ši transporto priemonė įgauna tokį populiarumą Lietuvoje“.
Šioje klasėje užtikrintai laimėjo 2022 metais į Dakarą pasiryžęs važiuoti Daliaus Olechnavičiaus ir Aido Bubino ekipažas, ir nuo antrojoje vietoje likusių Arūno ir Edgaro Simanavičių nutolę beveik šimtu taškų. Trečiąją vietą iškovojo Edgaras Bira ir Jonas Leščiauskas.
Enduro motociklais besivaržantys sportininkai šiemet turėjo mažiausiai sportinių kilometrų, mat jiems teko įveikti tik du etapus – didijį „Perimetrą“ bei etapą Pabradės kariniame poligone. Po šių etapų užtikrintai ant aukščiausiojo podiumo laiptelio lipa Andrius Liškus, už savęs palikęs dvi dešimtis varžovų. Antroje vietoje liko Vytenis Mikelionis, trečioje – Aidas Tamošaitis.
Mažiausiai dalyvių šiemet susilaukusi keturračių ATV klasė taip pat turėjo tris etapus, po kurių pirmąją vietą iškovojo Romualdas Karužis. Antroje vietoje liko Laisvydas Kancius, kuris ateinančiais metais startuoja Dakaro ralyje ir taps pirmuoju keturratininku Dakare atstovaujančiu Lietuvą. Trečią vietą iškovojo Adomas Gančierius.
Organizatoriai džiaugiasi, jog viso pasaulio planus sujaukusi pandemija nesutrukdė įvykti Lietuvos Baja čempionatui, nepaisant to, kad jo planai buvo pakoreguoti. Šiuo metu jau vyksta kito sezono planavimas ir tikimasi, kad jam jau nebetrukdys pasaulinės negandos.