Dvejos varžybos per vieną savaitgalį – gana įprasta Lietuvos „drifto“ čempionato praktika, tačiau šį kartą viskas nebuvo taip paprasta. Pirmą kartą istorijoje „Semi PRO“ lygai buvo patikėta itin greita ir pavojinga „UpHill“ trasos konfiguracija.
Renginio organizatoriai neslepia, jog tikėjosi mažo dalyvių aktyvumo ir TOP 16 atkrintamųjų formato. Praktika parodė kitaip: net 48 dalyviai išbandė savo jėgas važiuojant šonu ketvirta pavara, o dėka gerų kvalifikacijos rezultatų, teko rinktis TOP32 formatą ir dėl to renginys vėlavo valandą laiko.
„Per savaitgalį „Semi PRO“ lygos dalyvių gebėjimai paaugo per vieną didelį žingsnį. Mes žinojome, jog ten yra talentų, bet kad jų yra tiek ir kad jie taip puikiai tvarkysis su jiems duota užduotimi, galėjome tik pasvajoti. Į trasą atvykę svečiai iš Latvijos ir Estijos į mūsų sprendimą šią konfigūraciją naudoti „Semi PRO“ lygai žvelgė skeptiškai, tačiau eilinį sykį lietuviai nutildė visas kalbas. Labai džiaugiuosi ir tuo pačiu galiu ramiai skelbti, jog „driftas“ Lietuvoje turi ateitį – jau dabar matau bent penketą dalyvių, kurie gali nesunkiai kilti dar laipteliu aukščiau į „PRO“, o tai jau leistų turėti lietuvišką „PRO“ TOP32 – neslėpsiu, tai viena viena iš mano svajonių“, – pasakoja renginio organizatorius Linas Ramoška.
„Semi PRO“ lygos varžybas laimėjo Rimvydas Narauskas. Jis savo senuku trečios serijos „BMW“ įrodė savo pranašumą prieš komandos „Krebždesys“ pilotą Oskarą Juodį, trečias liko „Ride it Out“ pilotas Aurimas Lapinskas.
Savo batalijas pabaigus „drifto“ vidutiniokams, trasos ėmėsi aukščiausio meistriškumo pilotai, kuriems kompaniją palaikė svečiai iš Baltijos šalių „drifto“ čempionato. Tai pirmas kartas, kai dalyviai iš Latvijos ir Estijos susidūrė su „Nemuno žiedu“, tad treniruočių važiavimai atrodė pavojingai – didelis greitis ir mažai vietos klaidoms privertė „braliukus“ pasitempti.
Prasidėjus poriniams važiavimams netrūko nei incidentų, nei išties įspūdingų kovų. Labiausiai renginio žiūrovus nustebino Andrius Vasiliauskas – daugkartinis Lietuvos „drifto“ karalius buvo nusprendęs savaitgalį praleisti Austrijoje, kur vyksta antrasis Europos „drifto“ čempionato etapas, tačiau susidūrus su variklio gedimu, sportininkas nusprendė nenuleisti rankų ir per naktį grįžęs į Lietuvą, čiupo atsarginį bolidą ir prisistatė į Kačerginę.
Pastarasis irgi ožiavosi – naujai surinkta technika dar turi neišdirbtų vietų, tad Andrius kovojo su vairo stiprintuvo skysčio kaitimo problemomis. Nepaisant jų, jo važiavimai buvo puikūs išskyrus tą vieną, kurio metu švelniai išlėkęs iš trasos, pergalę padovanojo kvalifikacijos lyderiui Donatui Macpreikšui.
Šiam teko neeilinė užduotis – stoti į kovą finale su estu Kevin Pesur. Pastarasis savo pažintį su Lietuva pradėjo techninėmis problemomis – iš pradžių savo gyvenimo kelią pabaigė pavarų dėžė, treniruočių metu įvykęs kontaktas sulaužė esto duris. Čia į pagalbą atėjo kolegos sportininkai: durys buvo suklijuotos, retenybe tapusi pavarų dėžė rasta ir pristatyta į trasą.
Tai ne pirmas kartas, kai lietuviai gelbėja svečius, bet visa tai tik tam, kad kovos būtų laimėtos trasoje, o ne garažuose. Dar pernai toks svetingumas kainavo trečios vietos podiumą, kai padėjus suremontuoti Kristjan Salmre automobilį, jis sugebėjo juo nuvažiuoti į trečiąją vietą. Šį kartą istorija pasikartojo – į trasą grįžęs Kevin pasiekė finalą.
Važiavimas ant kojų pakėlė visą trasą: Donatui padarius klaidą ir išlėkus iš trasos, Kevin tęsė savo važiavimą iki tol, kol klaipėdietis pasuko atgal ant asfalto, vengdamas susidūrimo su pylimu. Estui nebuvo kur dėtis ir įvyko kontaktas, tapęs teisėjų galvos skausmu. Dviejų žodžių skirtumas Lietuvos ir Baltijos čempionato reglamentuose diktavo tarptautinį konfliktą: tarp važiavimų dalyviams draudžiama keisti padangas, tačiau jeigu įvyko avarija ir padanga nusimontavo ar yra kitaip pažeista, ją pakeisti galima.
Problema tame, jog Baltijos čempionato reglamentas leidžia taip daryti tik su sąlyga, jog pažeidimas nutiko dalyviui, kuris yra nekaltas dėl avarijos, o šiuo atveju tai buvo Donatas. Kalbas ir ginčus su Estijos federacijos atstovais labai greitai pabaigė pats Kevin Pesur. Per raciją jis informavo savo komandos atstovus, jog neprieštarauja, jog Donatas pasikeistų padangą ir nori kovą laimėti kovodamas, o ne dėl taisyklių vingrybių. Šis pareiškimas sulaukė labai teigiamos visų trijų tūkstančių žiūrovų reakcijos, o po to sekęs važiavimas atėmė amą. Kad ir kaip Macpreikšas stengėsi, klaida pirmame važiavime buvo lemiama ir „Betsafe Drift Camp #2: UpHill“ nugalėtojo taurė pelnytai iškeliavo į Estiją. Trečiasis liko Andrius Vasiliauskas.
Artimiausias Lietuvos „drifto“ čempionato „PRO“ lygos etapas įvyks liepos 22–23 dienomis Driftiškėse, Šiaulių rajone. Kartu su stipriausiais, savo jėgas trasoje išbandys ir „Street“ lygos pilotai, tad varžybų organizatoriai tikisi išvysti bent šimtą bolidų.