Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvos komandos pergalė pasaulio enduro GP taurės varžybose

Antrąjį rugsėjo savaitgalį būrys motociklininkų lietuvių patraukė į centrinę Čekiją, kur planavo atsukti rankenas, o gal net parsivežti prizus. Pasaulio Enduro GP taurės etape dalyvavo „KIlobaitas Racing Team“ komanda ir klubinių komandų rikiuotėje tapo nugalėtojais.
Lietuvos komandos pergalė pasaulio enduro GP taurės varžybose
Lietuvos komandos pergalė pasaulio enduro GP taurės varžybose / Komandos nuotr.

Tai – pirmoji Lietuvos Enduro komanda, kuri tokio tipo varžybose iškovojo aukštą prizinę vietą. Komandą atstovavo ir įskaitinius taškus asmeninėje įskaitoje pelnė Andrius Mitkevičius, Danielius Žoštautas (Senjorų klasėje) ir Donatas Petrikas (Open 2T klasėje).

Pasaulio Enduro GP taurės varžybos – su kuo jos „valgomos“?

Varžybos vyko tris dienas. Pirmąją varžybų dieną, penktadienį, vyko Akrapovič Super testas. Šis testas yra tarsi organizatorių duoklė žiūrovams, o varžybų dalyviams – tai tarsi apšilimas prieš kitas dienas. Čia sportininkai varžėsi poromis. Specialiai paruoštoje trasoje reikėjo įveikti po du ratus, startas buvo duodamas iškart dviem sportininkams ir jie paralelinėse trasose turėdavo parodyti maksimaliai greičiausią rato įveikimo laiką.

Trasa rangėsi pievoje su milžiniškais molio kalnais, kuriuos bandant peršokti, rodėsi, kad lūžiai bus garantuoti. Svarbu paminėti, kad trasą prieš prasidedant važiavimams sportininkai gali tik apeiti pėsčiomis, kažkiek įsiminti posūkius ir jautriausias vietas, o tada jau nerti pilnu tempu į ją su motociklu ir tikėtis, kad atmintis bei reakcija neapvils. Lietuviai puikiai suvažiavo trasą ir dienos rezultatų lentelėje Andrius Mitkevičius užėmė 12 vietą, Danielius Žoštautas – 10, o Donatas Petrikas Open 2T klasėje liko 8.

Pagrindiniai ir sunkiausi išbandymai sportininkų laukė šeštadienį ir sekmadienį. Varžybų organizatoriai paruošė labai įdomią, technišką, iš sportininkų pareikalavusią daug meistriškumo bei jėgų trasą. Ne mažesni išbandymai laukė ir technikos.

Šeštadienį prasidėjo pagrindinės varžybos. Organizatoriai prieš startą paskelbė kiekvieno iš dalyvių startinius laikus. 5 min. prieš savo laiką vairuotojas paimdavo motociklą iš PARK FERME (motociklų aikštelė) ir iš ten jį stumdavosi į startą. Nustatytu laiku duodamas startas, dalyviai pradėdavo važiavimą atsitiktine tvarka parinktomis poromis. Toks dalyvių surikiavimas lemia tai, kad jie nebūtinai yra konkurentai savo klasėje, o tai leidžia nuo pat pirmosios akimirkos neužsiversti papildoma įtampa ir pradėti važiuoti savu tempu. Tiek šeštadienį, tiek sekmadienį sportininkai turėjo įveikti du pravažiavimo ratus po 57 km ir tris testus – Extreme, Enduro bei Cross Country.

Kad geriau įsivaizduotumėte varžybų sudėtingumą, reiktų suprasti, kad pravažiavimas yra viskas, kas gali būti įmanoma gamtoje – miškai, šaknys, kritimai, kelmai, akli posūkiai, žvyrkeliai, pakilimai ir nusileidimai nuo tokių kalnų, kurie iš nuostabos išnarina žandikaulius lietuviams, lygumų krašto gyventojams. Beje, Danielius Žoštautas pastebi, kad buvo labai įdomu stebėti vietinius ir pasaulinio lygio sportininkus, kurie nuo beprotiško statumo kalno besileisdami dar ir akseleruodavo... Kai tuo tarpu pačiam leidžiantis laisvu leidimusi kai kuriomis akimirkomis jau atrodydavo, kad nepalietus stabdžių bus neįmanoma išvengti rąstų, akmenų ar staigiai besikeičiančios dangos pavojų.

Taigi sportininkams startavus ir įveikus dalį pravažiavimo, laukė labai techniškas Extreme testas. Jame varžomasi dėl maksimaliai geriausio laiko, o trasa „lepina“ labai stačiais pakilimais ir nusileidimais, iš labai staigaus posūkio reikėdavo pakilti į stačią akmenuotą arba su šaknimis įkalnę, tekdavo važiuoti praktiškai viena gilia proveža, kurioje buvo šaknys ir akmenys. Čia geriausiai sekėsi lietuvių komandos nariui Andriui Mitkevičiui.

Įveikus Extreme greituminį ruožą, buvo labai sudėtingas pravažiavimo etapas – teko važiuoti į itin stačius kalnus bei nuo jų leistis siaurais serpantinais, teko leistis labai siaura, akmenuota bei gilia upelio vaga, reikėjo įveikti akmenuotas stačias įkalnes. Andrius Mitkevičius pasakoja, jog jau pačioje tarpinio pravažiavimo pabaigoje ir prieš pat Enduro testo pradžią, dalyviams teko įveikti didžiulį akmenuotą kalną su besisukiojančiu keliuku.

Akmenys buvo tokio didumo, kad jų neįveikus, motociklas paprasčiausiai pakibdavo, nukentėdavo išmetimo sistema ir dugnas. Suvokdami kalno sudėtingumą, organizatoriai prie didžiųjų akmenų buvo pastatę stebėtojus, kurie padėdavo sportininkams ištempti techniką, nes vienam žmogui tai būtų tiesiog neįmanoma. Taigi atsikvėpti tikrai nebuvo kur, negana to, po tokio pravažiavimo „desertui“ laukė ilgas ir varginantis apie 15 min. trukmės Enduro testas. Vėlgi su begale akmenų bei šaknų! Net ir profesionalūs sportininkai šį testą įvertino kaip įdomiausią ir sudėtingiausią bei daugiausiai jėgų pareikalavusį iš šių metų visų Enduro GP etapų.

Viską vainikavo Cross Country testas, kuris driekėsi kalnuotoje vietovėje ir pasižymėjo dideliais greičiais. Tačiau, kad varžybos būtų dar įdomesnės, organizatoriai prieš Cross Country testą buvo paskyrę laiko kontrolės punktą. Vadinasi, kovojant su pačios gamtos padovanotais ir organizatorių parinktais trasų iššūkiais, dalyviai visą laiką turi stebėti ir laiką bei stengtis nepavėluoti. Būtent laiko limitas ne visiems dalyviams leido pasinaudoti prieš Cross Country testą esančia techninio aptarnavimo zona, dalis jų čia užsuko tik greitam kuro bako papildymui.

Cross Country testas vyko kieto ir slidaus grunto didžiulėje pievoje, kuri lepino ir aukšta žole, posūkiais, o kalno papėdėje dalyvius pasitikdavo upelis, išlipimą iš kurio lietuviai juokaudami pavadino „pasaulinio lygio molio provėžomis“. Prasukus po kelis ratus Cross Country trasoje, provėžos tapo tokio gilumo, kad akimirkomis atrodydavo, jog motociklas susmigs jose iki rankenėlių ir liks ten stypsoti. Pievoje tykojo dar ir tramplynai – Donatas Petrikas pasakojo, kad vienas iš tokių šuolių galėjo baigtis labai didele trauma ir tik dėka įgudžių bei sėkmės viskas baigėsi laimingai.

Cross Country testą įveikiant dalyviai vėl turėjo tilpti į laiko normas. Po to sekė kiek lengvesnis apie 35 min pravažiavimas ir dalyviai vėl stojo į startą antrajam lygiai tokiam pačiam išbandymų ratui.

Vienas varžybų ratas tęsėsi apie 70 km, dalyviai per dieną įveikdavo 2 ratus. Taigi motociklininkai iš viso apie 4 valandas sukdavo rankeną maksimaliuose ištvermės ir technikos išbandymuose. Ir taip dvi dienas iš eilės!

Visgi lietuvių vyrai pademonstravo puikius rezultatus: šeštadienį Andrius Mitkevičius užėmė 12 vietą, Danielius Žoštautas 14, o Donatas Petrikas 8. Trečiąją dieną, sekmadienį, sportininkams pavyko išvengti didesnių klaidų, todėl Andrius Mitkevičius finišavo aukštoje 7 vietoje, Danielius Žoštautas buvo 10, o tokio lygio varžybų naujokas Donatas Petrikas, parodęs savo tvirtą charakterį ir užsispyrimą, užėmė 7 vietą. O galiausiai vyrai užlipo ant aukščiausios pakopos apdovanojimų pakyloje – užėmę I-ąją vietą Pasaulio Enduro GP taurės Čekijos etapo Klubinėje klasėje.

Donatas Petrikas su kreiva šypsenėle pasakoja manęs, kad tokio tipo varžybose reikės testų metu maksimaliai gazuoti, o pravažiavimuose pasitaupyti ir atsižvelgti į techniką. Tačiau jau po pirmosios dienos suprato, kad dėl bendro trasos sudėtingumo, ilgumo ir vyraujančio didelio tempo, taupytis čia nėra kada – visą laiką turi spausti ir iš savęs bei technikos gręžti maksimaliai, jeigu nori pasiekti aukštų rezultatų.

VIDEO: EnduroGP Czech Republic 2019 - Highlights Day 2

Paskutinysis septintasis etapas įvyks rugsėjo 27-29 d. Amberte, Prancūzijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos