Lietuvos Mini ralio čempionato IV etapas „Rally Kražiai 2021“: emocijos ir naujos patirtys

Rugpjūčio 14 d. nedideliame Kražių miestelyje vyko IV Mini ralio etapas, kuriame savo jėgų išbandyti atvyko 83 ekipažai. Atvykusių dalyvių gausa leidžia teigti, jog tai patraukli ralio lyga, nereikalaujanti daug įsipareigojimų bei suteikianti progą dalyvauti ir svečio teisėmis.
„Mini ralio“ varžybos
„Mini ralio“ varžybos / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.
Temos: 2 Ralis Autosportas

Sugūžėjus ralistams buvo galima pastebėti, kad čia kaip ir kiekviename ralyje dažnas automobilio pasirinkimas – Subaru Impreza, neišimtinai tokį automobilį vairavo ir Audriaus Narkevičiaus bei Karolio Kairio ekipažas, kurie šį pasirinkimą įvardijo kaip klasikinę ralio mašiną, su kuria K. Kairys sėdėdamas šturmano kėdėje mokina A. Narkevičių važiuoti ralyje. Kita, didesnė dalis pasirinko BMW markės benzininius automobilius. Taip pat buvo galima išvysti ir kitos technikos – "Honda", "Audi", "Lada" ir kitų.

Šis ralis buvo sudarytas tik iš žvyrinių trasų, apie ką prieš porą metų nebūtų niekas pagalvojęs. Paklausus varžybų vadovo Dariaus Šileikio, kaip jis vertina tokį Mini ralio pokytį, kuomet vis daugiau pereinama nuo asfaltinės ant žvyrinės dangos, jis teigė, kad yra atvirkščiai nei visi galvojo:

„Pradžiai šį reikalavimą nemažai autosporto bendruomenės viešai vertino skeptiškai, argumentuodami, jog tai padidins varžybų organizavimo kaštus organizatoriams. Ar apskritai nebus kam organizuoti, kai kurie lenktynininkai tiesiog nebevažiuos, nes jiems patikdavo važinėti aplink kūgelius prekybos centrų aikštelėse, o likusiems tiesiog teks paruošti ar įsigyti naujus automobilius, kadangi jie nebus konkurencingi ant žvyrinės dangos.

Tačiau rezultatas yra visiškai priešingas, šis sezonas yra pirmasis, kai visi etapai vyksta ant žvyrinės dangos, o čempionato etapai tiesiog klesti nuo dalyvių gausos“.

Apie tokį pokytį Mini ralyje ralistai atsiliepė vien teigiamai. Paklausus jauno ralisto Mato Žalandausko, kuris pirmą kartą važiavo ant žvyrinės dangos su savo automobiliu Ford Puma, nuomonės, jis neslėpė, jog jei ne šie pakeitimai jis nei nebūtų važiavęs.

M. Žalandauskas sakė:

„Norėjau išbandyti, koks yra skirtumas važiuojant ant žvyro lyginant su asfaltu, todėl nusprendžiau kaip įšūkį priimti šią galimybę – C lyga ant žvyro, tai pirmas mano ralis ant žvyro gyvenime“.

Tokio atsakymo buvo galima sulaukti ir iš K. Kairio, jog pasikeitęs Mini ralio formatas suteikia žymiai daugiau patrauklumo. Ralistai vienareikšmiškai teigia, kad tai yra puiki galimybė treniruotis ir įgauti visus pagrindus norit pradėti važiuoti aukštesnėse lygose, o žvyrinių trasų įvedimas į Mini ralį leidžia pajusti tikrojo ralio skonį.

Mini ralis suteikia puikų pradinį tašką važiuoti ralyje ir lipti galimybės laiptais. Tokio tipo raliui Lietuvoje yra taikomi tam tikri palengvinimai, galima išbandyti savo jėgas ir važiuoti su standartiniu automobiliu, nekeliant aukštų saugumo reikalavimų. Taip pat pradedantiesiems tai yra puiki galimybė, nes galima važiuoti su minimaliu biudžetu. Vienas etapas maždaug kainuoja 400-500 Eur turint jau paruoštą automobilį, į tai įeina padangos, kurių užtektu visam sezonui, startinis ir kuro sąnaudos.

Tačiau nauji pakeitimai Mini raliui suteikė ne tik patrauklumo, bet ir sukėlė sunkumų. Jau pirmajame greičio ruože buvo viršijamas Lietuvos automobilių sporto federacijos naujai priimtas vidutinis greitis – 80 km/val. Šis reikalavimas dar visai šviežiai priimtas, o Kražiuose vykęs Mini ralis buvo pirmas, kuris turėjo laikytis naujų reikalavimų. Paklausus varžybų vadovo, kokie sprendimai buvo priimti susidūrus su šia problema jis atsakė, kad kadangi vidutinio greičio pakeitimas yra visai naujai priimtas, trasos jau buvo parinktos ir laiko joms pakeisti jau nebebuvo.

Todėl nors įtampa lydėjo visą etapą, buvo stengiamasi neatšaukti nei vieno greičio ruožo. Varžybų vadovas D. Šileikis nuolatos skaičiavo ekipažų vidutinius greičius bei komunikavo su teisėjais ir sportininkais.

„Atsitiktinai pasirinkau kelis ekipažus, kurie fiksavo didžiausius vidutinius greičius ir su jais susisiekiau, jie informavo, kad būtent šiuose greičio ruožuose nors vidutinis greitis yra didelis, tačiau momentiniai greičiai nėra dideli ir jie yra saugūs. Pasikalbėjus su trasose dirbančiais teisėjais, jie taip pat patvirtino, kad avarijų ir klaidų dėl aukštesnio greičio nėra. Tad viską įvertinus nors vidutiniai greičiai ir buvo aukštesni, tačiau ir patys lenktyninkai po finišo tvirtino, kad varžybos buvo tikrai saugios“, - sakė D. Šileikis.

Žinoma avarijų nebuvo išvengta, tačiau buvo tik keletas rimtų incidentų, vieną iš jų patyrė A. Masiulionio ir A. Stalgaičio ekipažas, kurie vairavo BMW markės automobilį ir smarkiai vertėsi. Laimei ekipažas buvo rimtai pasiruošęs automobilį ir turėjo lankus, ko pasėkoje buvo išvengta traumų.

Finišą pasiekė 69 ekipažai iš 83 startavusių, anot varžybų vadovo D. Šileikio toks rezultatas parodė, kad „varžybas tikrai galima laikyti labai saugiomis, o šio čempionato dalyviai vis labiau apsipranta prie žvyrinės dangos ir daro mažiau klaidų, dėl ko jų vis daugiau pasiekia finišą“.

IV Mini Ralio etapą organizavo Kelmės ASK. V etapas vyks rugsėjo 24-25 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų