„Pirmasis šalies čempionato etapas visada yra labai svarbus. Jis parodo, kaip sportininkai praleido žiemą – kas ilsėjosi, o kas stengėsi palaikyti sportinę formą. Daug sportininkų pakeičia klases – pradeda važiuoti galingesniu motociklu ir varžytis su greitesniais. Todėl pirmas etapas visada yra nenuspėjamas ir tai ypatingai žavi renginio žiūrovus“, – teigia Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentas Robertas Benediktavičius.
Gerai pažįstama trasa
Greta Petrašiūnų karjero įkurta trasa yra gerai žinoma Lietuvos sportininkams – šalies čempionato varžybos joje pirmą kartą vyko dar 2001 metais. Tai 1 450 m ilgio trasa su daug tramplinų ir tiesiųjų, o pati siauriausia jos vieta – vos 6 metrai.
Pati trasos danga yra netradicinė – ji įrengta seniau buvusioje statybinių atliekų aikštelės vietoje. Grunte iki šių dienų yra išlikęs dolomito skaldos sluoksnis, todėl trasos paviršius daugeliui yra neįprastas – jis kietesnis nei kitur, tačiau labai slidus. Anksčiau čia nelenktyniavusiems sportininkams prie naujos dangos prisitaikyti nėra paprasta.
Kai kurie posūkiai yra staigūs, būdingi tik šiai trasai, jie reikalauja didelio meistriškumo ir labiau patyrę sportininkai tose atkarpose sugeba išlošti daug laiko.
Petrašiūnų karjeras žinomas ne tik motociklų kroso gerbėjams – čia vyksta ir enduro cross-country varžybos. Žiemą ant užšalusio karjero ledo vyksta automobilių sporto varžybos bei kiti renginiai.
Treniruotė prieš Europos čempionatą
Praėjusiais metais šioje trasoje meistriškumą demonstravo Domantas Jazdauskas – jis MX1 klasėje buvo nepralenkiamas abiejuose važiavimuose. MX2 klasėje greičiausias buvo latvis Niks Niklavs Suna, o motociklų iki 125 kub. cm – Erlandas Mackonis. Nugalėję Petrašiūnuose, tie patys sportininkai vėliau tapo ir Lietuvos motokroso čempionais.
Šiemet Pakruojo rajono trasoje laukiama atvykstant apie 200 sportininkų, kurie varžysis visose čempionato klasėse – nuo pačių mažiausiųjų (motociklų iki 50 kub. cm), iki pagrindinių MX1 ar MX2 bei motociklų su priekabomis.
Šių metų čempionate numatyta viena svarbi naujovė. Pats blogiausias iš dvylikos čempionato važiavimų (6 etapuose po 2) bus neskaičiuojamas viso sezono įskaitoje – tai leis klaidą viename važiavime padariusiems motociklininkams toliau kovoti dėl šalies čempiono vardo ir neprarasti vilčių užimti aukštas pozicijas dar sezono pradžioje. Tokia taisyklė naudinga techninėse sporto šakose, nes varžybų metu įvykstančių motociklų gedimų numanyti kartais neįmanoma, o viena techninė problema anksčiau galėjo palaidoti viltis užimti aukštą vietą sezone.
Varžybos Petrašiūnų trasoje sportininkams svarbios ne tik kaip Lietuvos čempionato atidarymas, bet ir pati geriausia treniruotė prieš vos savaite vėliau vyksiantį Europos čempionato etapą Šiauliuose, Aleksandrijos trasoje. Čia susirinks greičiausi EMX65 ir EMX85 klasių sportininkai iš Šiaurės rytų Europos, o „EMX Open“ – iš visos Europos. Varžybose dalyvaus ir nemažai sportininkų iš Lietuvos.
Tai ne pirmas kartas, kai Lietuva priima tokio rango varžybas. 2014 m. EMX65 ir EMX85 klasių Europos čempionato etapas vyko toje pačioje Petrašiūnų trasoje.