Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos ralio čempionatas startuoja Mažeikiuose: ar turėsime naujus lyderius?

Penktadienio pavakarę Mažeikiuose prasidės pirmasis šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas – „ORLEN Lietuva“ ralis. Jį rengia Mažeikių automobilių sporto klubas.
Martynas Samsonas ir Ervinas Snitkas
Martynas Samsonas ir Ervinas Snitkas / V.Pilkausko nuotr.

Aikštėje prie Mažeikių kultūros centro turėtų išsirikiuoti 75 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Estijos, Ukrainos, Turkijos, Italijos.

Sportininkai kovos tik Lietuvos automobilių ralio čempionato įskaitoje: iki šeštadienio vakaro Mažeikių ir Akmenės rajonų keliais jie turės įveikti 14 greičio ruožų, kurių bendras ilgis – beveik 103 km.

Dalyvių gausa ir nauja technika

Ralio organizatorius, Mažeikių ASK vadovas, Vitalijus Plastininas prisipažįsta, kad iš pradžių tikėjosi bent 60 ekipažų paraiškų: šiemet į ralio sprinto čempionato kalendorių šios varžybos nėra įtrauktos, tad po ilgokos lenktynių žiemos pertraukos buvo sunku prognozuoti, kiek sportininkų pradės kovą dėl sezono trofėjų ir pirmųjų čempionato taškų. Tačiau dalyvių paraiškų srautas augo, o 70 ekipažų riba irgi buvo peržengta.

„Tikrai smagu, kad mūsų varžybos, kurias jau ne vienerius metus mėgsta kaimynai latviai, užsitarnavo gerą vardą. Todėl šiemet netrūksta ir lenkų, ir estų, pirmą kartą šiame regione startuos Italijos sportininkai. Tikime, kad visi yra išsiilgę lenktynių – pertrauka nuo paskutinio etapo pernai buvo tikrai ilgoka. Bet tie mėnesiai parodė, kad mūsų šalyje tyliai tyliai ralio entuziastai atrado naują klasę – tai N5. Tokios technikos pavyzdžių bus bent 10.

Aišku, jie nebus tokie greiti kaip R5 automobiliai, tačiau net neabejoju, kad žiūrovai greičio ruožuose lauks labai šiuolaikiškai atrodančių automobilių. Greiti bei konkurencingi bus ir R4 klasės atstovai. O tai, kad greičiausi mūsų šalies 2WD klasės techniką vairuojantys sportininkai sugeba pakilti iki pirmojo dešimtuko, žada atkaklią kovą abi dienas“, – prognozuoja V. Plastininas.

Sezono startas – be pernykščių čempionų

Prie „ORLEN Lietuva“ starto linijos neišvysime pernai šalies čempionų vardus iškovojusių Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus. Būtent jie pernai laimėjo ir šias lenktynes, tačiau pirmose oficialiose šių metų lenktynėse favoritų vaidmuo tenka Martynui Samsonui ir Ervinui Snitkui.

Pernai „ORLEN Lietuva“ ralyje šis ekipažas finišavo antras, o šiemet „Škoda Fabia N5+“ buvo savotišku greičio etalonu neseniai vykusiose lenktynėse Visagine. Martynas ir Ervinas ralį Mažeikiuose pradės pirmieji. Antrasis starto numeris atiteko lenkams Grzegorzui Grzybui ir Adamui Biniedai, tretieji startuos Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas: šio ekipažo lenktynėse Lietuvoje irgi nuo pernai rudens nematėme.

Vis greičiau kiekviename ralyje važiuoja Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas – jiems Mažeikiuose teko ketvirtasis numeris. Pernai šiame ralyje trečias likęs Giedrius Firantas šį sykį startuos šeštasis, pirmąjį dešimtuką starto rikiuotėje baigia irgi prie N5 klasės automobilio vairo sėdęs Ramūnas Čapkauskas, o aukščiausiai tarp ne keturiais ratais varomą techniką pasirinkusių ekipažų komisarai įrašė Justą Tamašauską – jis startuos dvyliktasis.

Kiek netikėtame vaidmenyje išvysime ne vieną ralį mūsų šalyje laimėjusį latvį Janį Vorobjovą – jis šį kartą bus vadinamasis "nulinukas". Beje, lenktynes pradedančių ekipažų grupėje bus ir dar vienas naujas ekipažas: paprastai stenogramą skaitanti Katažina Šeinauskienė šį kartą taps vairuotoja, o jos šturmane bus Regina Karpovič.

Greičio ruožai – labai techniški

Varžybos prasidės penktadienio pavakarę Mažeikiuose iškilmingu startu, po kurio ekipažų lauks 8,5 km greičio ruožas: jį reiks įveikti du kartus. Pirmojo greičio ruožo startas – 18.45 val., antrą kartą tą pačią atkarpą sportininkai pradės važiuoti nuo 19.55 val. „Manome, kad gegužės viduryje tikrai bus dar pakankamai šviesu, net ir paskutiniems startuojantiems ekipažams papildomų žibintų nereikės", – teigia ralio vadovas Edvinas Vašteris. Pirmieji kilometrai bus beveik nepažįstami lenktynininkams – pernai šis ruožas irgi buvo ralyje, bet tada sportininkai važiavo priešinga kryptimi.

Tradiciškai lenktynių centru tapdavo Viekšnių miestelis, tačiau šiemet viekšniškiai bus tik ralio žiūrovai: pagrindinė serviso zona bus Mažeikiuose, o pats ralio finišas – šalia Akmenės. Tačiau kompaktiškų lenktynių keliai bus daugeliui pažįstami, o atstumai tarp greičio ruožų nedideli. Todėl adrenalino mėgėjai galės pamatyti ne vieną greičio ruožą.

Šeštadienio ryte sportininkų lauks trumpiausias ralyje – 3,8 km ilgio greičio ruožas. Dažnai būtent pirmas naujos dienos ruožas tampa klastingu, bet šį sykį ekipažai galės „atsibusti“, nes antra šeštadienio atkarpa – kur kas rimtesnė – 9,13 km. Rytinėje ralio sekcijoje dar yra 4,25 km ruožas, po kurio ekipažai šitą trijų ruožų rinkinį įveiks dar sykį.
Po serviso pertraukos Mažeikiuose sportininkų lauks ilgiausias ralyje – 12,45 km – ruožas. Jo dalis buvo važiuojama ir pernai, tačiau organizatoriai rado galimybių ruožą modifikuoti.

Bene patraukliausiu žiūrovams E. Vašteris vadina dešimtąjį ruožą, kurio ilgis 6,9 km. Jį sportininkai irgi važiuos du sykius, kaip ir ilgiausią ralio atkarpą.

O ralio finišui palikti du netoli Akmenės esantys ruožai, kuriuos vienintelius šiame ralyje ekipažai įveiks po vieną sykį – 6,05 ir 6,55 km.
Į finišą Akmenėje pirmieji dalyviai turėtų atvažiuoti šeštadienį apie 19 valandą.

„ORLEN Lietuva“ ralį žiūrovai galės stebėti nemokamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai