Zarasų ir Utenos apylinkėmis nusidriekęs ralis „Rally Aukštaitija“ abejingų nepaliko. „Viada-Multi FX“ komandos lenktynininkas Giedrius Notkus pritarė daugelio sportininkų išsakytai nuomonei, kad šįkart organizatoriai itin pasistengė surasti pačius įdomiausius rajonų kelius ir jų kombinacijas paversti greičio ruožais.
Pasak Giedriaus Notkaus, jo ir Daliaus Strižano duetui viskas klojosi pakankamai gerai, todėl sezoną Lietuvoje galima laikyti pavykusiu. Tai pirmasis šio dueto sezonas prie „Škoda Fabia R5“ vairo, kuris bus vainikuotas antrosios vietos metinės įskaitos taurėmis LARČ2 įskaitoje.
„Į paskutines varžybas vykome susirinkti maksimaliai taškų ir išlaikyti pozicijas lentelėje bei gražiu akordu baigti ralio sezoną finišuojant. Kovojome tiek asmeninėse įskaitose, tiek komandinėje. Visi turėjome ambicijų. Mums su Daliumi ralis buvo labai sudėtingas. Trasos buvo tikrai naujos, nematytos. Buvo toks jausmas, kad važiuojame visiškai naują ralį. Organizatorius netgi atrado visiškai naujų greičio ruožų, kas šiai dienai yra tikrai staigmena.
Laukė daug iššūkių ir ralio eigoje tai pasimatė. Pradėjo griūti lyderiai, gesti automobiliai. Tokios „išgyvenimo“ lenktynės. Mūsų tikslas nebuvo rizikuoti. Reikėjo atvažiuoti ramiai ir finišuoti. Pabandėme paspausti keliuose greičio ruožuose, pasitikrinome savo tempą. Mūsų šie metai buvo skirti mokymuisi ir greitėjimui. Mačiau ir dabar, kad kai kur galime važiuoti greičiau. Bet iš esmės savo planą įvykdėme, finišavome klasėje treti, absoliučiai – ketvirti. Šiais metais gal ir negalėjome daugiau tikėtis, bet ambicijų turime kitiems metams. Šis sezonas buvo gana geras, problemų turėjome tik kartą Latvijoje, kur padariau klaidą. O šiaip tai daug ką išmokome, daug sužinojome apie automobilį“, – pasakojo Giedrius Notkus.
Kitas komandos duetas – Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu, kurie taip pat važiuoja „Škoda Fabia R5“ automobiliu, šįkart buvo per plauką nuo absoliučios įskaitos dešimtuko. Tačiau pilotas Jonas Sluckus tiek šį ralį, tiek šiuos metus vertina teigiamai. Anot jo, per šių metų varžybas pavyko kiek daugiau suprasti apie naująjį automobilį, o tai leis padaryti išvadas prieš kitą sezoną. Jono Sluckaus teigimu, ekipažas jau dabar mato, kur gali įgauti papildomo greičio.
„Įgyvendinome planą „minimum“. Finišavome visuose etapuose, susirinkome daug naudingų kilometrų ir patirties. Galbūt nepagreitėjome tiek, kiek norėjome, bet viskas priešakyje. Kitais metais bandysime pasitempti į viršų, nes kol kas dar nematome tų greitų posūkių, kuriuos galime greitai įveikti. Apie tai, kad galėjai pravažiuoti greičiau supranti tik tada, kai pravažiuoji posūkį. Galbūt čia ir stenogramos susirašymo dalykai. Esame per lėti, per atsargūs ir per daug konservatyvūs. Pasilyginame su Giedriumi Notkumi ir matome, kur esame lėtesni. Šiaip paskutinis lietuviškas ralis buvo labai nuostabus, geros trasos, gera organizacija. Viskas super“, – sakė Jonas Sluckus.
Bene liūdniausiai paskutinis sezono ralis susiklostė dar vienam „Viada-Multi FX“ komandos ekipažui. Iki „Rally Aukštaitija“ varžybų sezono lyderiais 2WD įskaitoje buvęs Sauliaus Trapuilos ir Mindaugo Meilūno duetas septintame greičio ruože susidūrė su techninėmis jų BMW M3 problemomis ir iš lenktynių pasitraukė.
Tokia baigtis reiškė, kad jiems tenka apleisti lyderių pozicijas ir šiemet pamiršti apie čempionų vardus. Be to, šio ekipažo nesėkmė lėmė ir komandinės rikiuotės pokyčius. „Viada-Multi FX“ ekipa šiais metais liko antroje pozicijoje.
„Varžybos prasidėjo sunkiai. Vėl turėjome problemų su stabdžiais, kurios mus persekiojo dar nuo Elektrėnų. Bet pavyko jas išspręsti per pirmąją serviso zoną. Antrą dieną buvome nusiteikę smarkiau pavažiuoti, bet trūko alyvos aušinimo žarna. Kitaip sakant – „atsivalcavo“. Kokiu būdu ir kodėl – neįsivaizduoju. Taip nėra buvę. Ardysime, žiūrime ir ieškosime priežasties. Bet faktas tas, kad reikėjo sustoti. Pasitraukėme ir už šį ralį taškų nebegavome. Liko tenkintis trečia metinės įskaitos vieta. Šiaip sugrįžimas į ralį visai pavykęs. Esu patenkintas. Ne iki galo pavyko, kaip norėjome, bet nieko čia nepakeisi. Kitais metais vėl startuosime, o šiemet jokių varžybų kaip ir nesame numatę. Galbūt kažkokią lengvą treniruotę dar pralėksime“, – teigė Saulius Trapuila.
Pasibaigus Lietuvos ralio sezonui komanda laiko ilsėtis neturi. Jau trečiadienį du „Viada-Multi FX“ ekipažai – Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu ir Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu išvyksta į Saremos ralį. Estijai priklausančioje saloje vyks paskutinysis šios šalies ralio čempionato etapas. Jame Giedrius Notkus startuos jau dešimtąjį, jubiliejinį kartą. Jonui Sluckui tai bus antrasis startas čia. 2018-aisiais metais jį čia sustabdė pavarų dėžės gedimas. Giedriui Notkui suteiktas 7 numeris. Jonas Sluckus startuos 66 numeriu.
„Šis ralis bus tikrai sudėtingas. Jis labai specifinis, bet mes važiuojame jį dešimtą kartą. Labai noriu padėkoti mūsų fanams, kurie prisidėjo prie mūsų starto Saremoje. Kadangi šis ralis vyksta ne Lietuvoje, mūsų partneriams jis nėra toks aktualus. Bet fanai mus paskatino čia važiuoti, tai turėdami sveiką automobilį po Zarasų tą ir padarysime“, – pasakojo Giedrius Notkus.
Šiame ralyje bus ir daugiau lietuviškų ekipažų – Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu, Eugenijus Sladkevičius su Justu Vičiūnu, Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku, Nedas Radišauskas su Mindaugu Čepuliu, Vilmantas Padegimas su Tomu Zamara.