Linas Ramoška: apie LASF ir Nemuno žiedo ateitį

Savaitgalį pavyko suorganizuoti pandeminę drifto treniruotę Nemuno žiede. Neslėpsiu, datą ir skubėjimą paskatino nežinomybė, kuri ištiks po „Nacionalinio žiedo" dalininkų susirinkimo. Tad skubėjome spėti pasidžiaugti trasa iki jo. Šeštadienį neišvengiau klausimų tiek apie trasos likimą, tiek apie federacijos ateitį, tad nusprendžiau išdėstyti savo poziciją viešai.
Linas Ramoška
Linas Ramoška / Igno Galaunės nuotr.

Kas bus su trasa – nežinau. Dalinikai nuspręs, kaip atrodys šis sezonas, tačiau Kauno miesto pasitraukimas daug vilčių nekelia. Faktas, jog pradėtas pasiruošimas koncesijai kelia dvejopus jausmus: vienok, galbūt turėsime puikią trasą, antravertus – ar ją įpirksime? Automobilių sportas Lietuvoje toli gražu yra presitižinė ar eurais apipilta disciplina, tad jeigu pasieksime „europines" nuomos kainas, teks ieškoti alternatyvų – ateitis parodys.

Federacijos situacijos atžvilgiu įžvalgų turiu šiek tiek daugiau. Po stipriai per ilgai trukusio susikompromitavusio prezidento nušalinimo, panašu, kad yra šansas naujam startui ir šį kartą turiu labai aiškius kriterijus, kurie lems mano paramą vienam ar kitam kandidatui. Sudariau TOP 3.

Lengvų kovų paieška. Paskutiniai trys LASF prezidentai paskyrė save kovai su „Nemuno žiedo" vadovu, su „Autoplius Fast Lap" ar dar kuo nors. Nei vienas nelaimėjo. Ne tik, kad nelaimėjo, bet ir pasirūpino papildoma įtampa bendruomenėje, bei įvaizdžiu, kad „tie ten tarpusavy pjaunasi pastoviai". To mums nebereikia.

Nenoriu matyti prezidento ir administracijos, kurie išsirenka lengvą priešininką ir užsiciklina kovai su juo. Federacijos darbas yra lipti ant galvos ministerijos klerkams, bandant pagerinti situaciją> Tad jeigu naujasis vadovas pasakos, kad imsis kovos su kuo nors – mano paramos negaus. Metas susikaupti ir dirbti tam, kad kažką sukurt, o ne kad kažką nugriaut ir tada galvot, ką daryt toliau.

„Jie nelicencijuoti" stiliaus nesąmonės. Per pastaruosius keletą metų Lietuvoje susikūrė net keletas tikrai gerų autosporto produktų: NemunRing Winter Games, F-Race, Weekend Race ir t.t. Visi paminėtieji neturi nieko bendro su federacija ir yra „draudžiami", nepaisant to, kad daro varžybas savo iniciatyva, jos sulaukia didelio populiarumo ir žmonės jau išmoko tai atlikti be profesionalų pagalbos.

Gana. Gana vaidinti ekspertus, gana spręsti kas yra kas, pagal tai ar perkama licencija ar ne. „Autoplius Fast Lap" vieną kartą ir visiems laikams įrodė, kad esmė yra kaip daromos varžybos, o ne kiek popierizmo jas seka. Pakalbėjus su šių varžybų organizatoriais nesunku suprasti, jog jie neturėjo visiškai jokio kontakto su federacija, o tai rodo, kad kažkas nedirba savo darbo.

Reik būt gerai žioplu, kad nesuprastum, jog būtent šie žmonės bus ateities ralio, kroso ir visų kitų sporto šakų organizatoriai, tad reikia ne drausti, o rasti kompromisų. Čia aišku ta sudėtingoji dalis, nes pastarųjų metų suvokimas, jog federacija yra it valstybinė institucija ir organizatorius turi eiti pas ją, o ne ji pas organizatorių, leido gerokai užriesti nosį, tačiau reiktų nepamiršti, jog taip nėra.

LASF yra asociacija, turinti narių ir pavadinimą – realios galios kažką draust ar aiškint kaip gyvent ji neturi, tad metas ieškoti realių ir logiškų pasiūlymų kodėl žmonės turėtų prisijungti ir prisiimti įsipareigojimą laikytis bendrų taisyklių. Pasikartosiu – joks įstatymas neįteisina LASF galios. Man prireikė 24 minučių pokalbio, kad įkalbinčiau „F-race" organizatorių prisijungti prie federacijos – paprasti argumentai veikia, tik reik pabandyt tai padaryt.

Veiklos optimizacija. Mano akimis, federacija turi tris esmines užduotis: užtikrinti varžybų objektyvumą, sporto saugumą ir užsiimti švietimo, plėtojimo veikla. Tai gana paprasti, nesunkiai suvokiami dalykai, kurie reikalauja paprastų priemonių. Iš esmės užtektų šešių žmonių, kurie dirbdami pilnu etatu, visas šias funkcijas galėtų užtikrinti. Šiuo metu mes turime n sporto šakų komitetų, tarybų ir dar visokių, neatlygintinai dirbančių žmonių makalynę, kuri sukuria daug darbo sekretorėms.

Susidaro įspūdis, kad kuo daugiau simbolių bus protokoluose, tuo geresnis autosportas Lietuvoje. Mano galva, visiems reiktų daryti tai, ką jie moka daryti: organizatoriai organizuoja, jeigu jų sukurtos sąlygos tenkina sportininkus, jie dalyvauja varžybose, o federacija užtikrina, kad viskas vyktų sąžiningai ir saugiai. Paprasta ar ne?

Bet šiuo metu aš pats esu komiteto pirmininkas, organizatorius, varžybų metu būnu varžybų vadovu ar trasos saugumo viršininku ar dar kuo nors. Penki titulai, nulis prasmės.

Sukurkime e-shop'ą, kuris leistų administruoti licencijas, sumažinkite jų skaičių iki logiško, sumažinkim administracinį aparatą iki to, kuris reikalingas ir visi darykim, ką sugebam daryti. Dirbant realius dalykus, galbūt liks mažiau laiko bereikalingoms rietenoms.

Trys paprasti dalykai, kurių visų esmė paprasta: nustoti pyktis, rietis ir nustoti vaidinti darbą. Pasiūlykite tokią programą ir gausite mano palaikymą. Manau ne mano vieno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs