„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Rally of Norway |
Paties Norvegijos ralio metu S.Loebo šturmanu bus jo ilgametis kolega – Danielis Elena ir ekipažas vairuos ne hibridinį WRC automobilį, o varomą vien vidaus degimo varikliu. Tačiau tokia dovana ralį globojančios šalies Ministrui pirmininkui suteikta už paramą WRC etapui bei aktyvų ekologijos propagavimą.
Pats „Citroen C4 WRC HYmotion4“ yra unikalus ralio automobilis, sukurtas kaip ateities Pasaulio ralio čempionato automobilio prototipas. Pristatytas 2008 metų Paryžiaus automobilių parodoje, automobilis aprūpintas kinetinės energijos išsaugojimo sistema stabdymo metu. Elektros variklio, kuris veikiant vidaus degimo varikliui dirba kaip generatorius, pagalba, ši energija yra transformuojama į elektros energiją ir naudojama papildomam akumuliatorių įkrovimui, kurie yra įtaisyti galinėje automobilio dalyje. Akumuliatoriai kartu geba sukurti 400 voltų elektros įtampą ir maitina 125 kilovatų galios variklį. Sukaupta elektros energija gali būti panaudota dvejopai: arba padidinti automobilio pagreitėjimą greičio ruože, arba pravažiavimuose tarp pačių greičio ruožų, kuomet vidaus degimo variklis yra išjungtas ir veikia tik elektros variklis.
Tai reiškia – jokių išmetamųjų dujų ir jokio triukšmo. Skiriasi ir automobilio išdažymas – viena jo pusė atrodo taip pat, kaip ir paprasto „C4 WRC“, naudojamo kiekviename ralyje, kita, išdažyta balta ir žalsva spalvomis, primena apie „Citroen“ koncerno rūpinimąsi gamtosaugos problemomis.
„Scanpix“ nuotr./Norvegijos ministras pirmininkas Jensas Stoltenbergas |
Galimybė išsaugoti dalį kinetinės energijos ir ją išnaudoti važiavimui buvo išbandyta palyginus seniai, tačiau didelio populiarumo susilaukė pastaruoju metu. „Citroen“ naudojama elektros variklio, tarnaujančio ir kaip generatoriaus stabdymo metu, idėja buvo praktiškai pritaikyta dar 1967 metais amerikietiškame elektriniame prototipe „Amitron“, kuris turėjo tik elektros variklį, o jo akumuliatoriai buvo papildomai įkraunami stabdymo metu regeneruotos energijos pagalba.
2009 „Formulės-1“ taisyklėse Tarptautinė automobilių federacija (FIA) leido naudoti kiek kitokią sistemą, pagerinti bolidų akceleraciją, tačiau joje taip pat energija yra išsaugoma stabdymo metu. Kinetinės energijos išsaugojimo sistema (KERS) čia jau spėjo susilaukti šalininkų ir priešininkų, o naujame sezone tikriausiai bus galima sulaukti tiek komandų, naudosiančių KERS, tiek nenaudosiančių šios sistemos.