„Sezono pradžioje treniravomės „Nemuno žiede“. Kiekvienąkart įveikinėdamas starto-finišo zonoje esančią stabdymo zoną slysteldavau šonu. Neskubėdavau tiesinti automobilio ir nuslysdavau vis toliau. Taip ratas po rato „skersas“ atvažiavau iki pat „Ąžuolo“ posūkio. Antanas iškart pasiūlė taip pravažiuoti visą ratą“, – pasakoja M. Kulvinskas, savo kelionę į šonaslydžio pasaulį pradėjęs nuo „netikėtų“ paslydimų žiemą su BMW.
Balansavimas ties galia ir temperatūra
Tiesą pasakius, šiuo metu automobilis negali išslysti viso „Nemuno žiedo“. Entuziastai neleis sumeluoti, kad 2JZ varikliai yra linkę kaisti
„Drifterio“ M.Kulvinsko E30 modelio BMW tik atrodo nekaltai. Po vokiškomis skardomis slepiasi japoniška širdis. Lenktynininkų pamėgtas „Toyoya 2JZ” variklis čia išvysto svaiginančias 800 AG. 880 Nm sukimo momentas iš padangų gamina tokius debesis, kurie net ir skaisčiausią dieną paverčia naktimi. Vis dėlto tokia galia atneša iššūkių, nes ilgai dirbdamas maksimaliu režimu pradeda kaisti variklis. Akivaizdu, kad gamintojai negamina agregatų atsižvelgdami į panevėžiečiams kylančias beprotiškas idėjas. M.Kulvinskas tikisi spėti patobulinti aušinimo sistemą arba laikys kumščius, kad vasaros pabaiga būtų itin vėsi.
„Tiesą pasakius, šiuo metu automobilis negali išslysti viso „Nemuno žiedo“. Entuziastai neleis sumeluoti, kad 2JZ varikliai yra linkę kaisti. Net įpusėjus ratą vandens temperatūra toli gražu nedžiugina. Akivaizdu, kad slystant šonu variklis negauna daug oro, o iš automobilio reikalauju visų turimų resursų, nes čia labai greita trasa. Dabar galiu sukonstruoti papildomą aušinimą arba tikėtis, kad rugpjūčio 27 dieną oro temperatūra nekils aukščiau 20 laipsnių“, – apie iššūkius pasakoja panevėžietis.
Tačiau pats laikas pereiti prie pačios įdomiausios dalies – greičio. Šonaslydis trasoje įdomus tuo, kad automobiliai lekia žaibiškai. M. Kulvinskas pasakoja, kad net slystant šonu automobilis nenustoja greitėti.
„Esu savo karjeroje slydęs ir 215 km/val. greičiu, bet „Nemuno žiede“ per treniruotes į „Ąžuolo“ posūkį atvažiavau 185 km/val. greičiu. Sunkioji dalis prasideda, kai link „Šakių“ posūkio reikia sumažinti greitį. Apskritai mašina begėjasi greitai, tačiau dar prieš startą reikia mintimis susidėlioti, kur reikės stabdyti, kur paspausti, kokią trajektoriją pasirinkti ir panašiai. Viską atperka jausmas, kai „skersas“ kyli į aklą „Makuškės“ posūkį, – apie savo būsimą pasirodymą pasakoja jis.
Padangų pragaras
Kiekvieną bent lašelį suvalkiečio kraujo turintį benzingalvį greičiausiai dabar kankina vienas klausimas – ar užteks padangų. M. Kulvinskas šypsosi, kad viskas priklausys nuo dešinės pėdos malonės padangoms, nes jos susiduria su didžiulėmis apkrovomis.
„Jau išbandėme, kad mūsų naudojamos „Zestino“ „semi-slick“ tipo padangos neatsilupa nuo karščio. Taigi dabar viskas priklauso nuo to, kaip stipriai spausiu akseleratorių. Galima jas ir pataupyti, bet norint maksimalaus rezultato – tai bus sudėtinga užduotis. Gerai spaudžiant jau už „Makuškės“ beveik neturėsiu padangų, o jų temperatūra bus perlipusi visas sveikas ribas“, – apie planus praslysti daugiau nei 3 kilometrus pasakoja sportininkas.
Rugpjūčio 27 dieną, šeštadienį, vienai dienai Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa virs „Autoreivo“ miestu. Čia vyks trasos rekordo paieškos „Time Attack“ varžybose, net keturi bendro starto „Wolf Race“ lenktynių azartiški važiavimai, ryškiausias sezono debiutas „Rally Fast“, o sutemus – diskoteka automobiliams, naktinės drifto varžybos „Naktinė šėrykla“.
Į renginį susirinks daugiau nei šimtas dalyvių, šimtai unikalių automobilių, ryškiausios žiedinių lenktynių, o nuo šio etapo – ir ralio lenktynių žvaigždės.