Pakalbintas pats Mantas ir jo komandos draugai pasakoja, jog tai buvo viena sunkiausių vasarų jų gyvenime.
Viso 22 išvažiavimai ir vos 4 laisvesni savaitgaliai per visą vasarą tapo iššūkiu ne tik Manto „BMW“ trečiukui, jo „2JZ“ varikliui, išvystančiam per 700 arklio galių, bet labiausiai komandos vaikinams. Jie neslepia – nuo varžybų, kad ir kokios jos puikios būtų, ištiesų galima pavargti, tačiau būtent komandinio darbo dėka – viskas yra įmanoma.
Į žodį „viskas“ šiuo atveju įeina išties daug. Nuimti pavarų dėžę per 12 minučių? Uždėti ją atgal ir visapusiškai surinkti automobilį į kovinį bolidą per dar 16 minučių? Ar pakeisti galinius automobilio ratus greičiau nei per 1,5 minutės?
Taip – visa tai tapo faktais, kuriais „Mantingos“ vyrukai gali didžiuotis, bei karčia kasdienybe varžybų metu. Karma matyt toks dalykas – visus rimtus gedimus komandai teko išgyventi būtent užsienio varžybose, tad šiuo metu niekas kitas negali geriau papasakoti, ką iš tiesų reiškia rinktis varžybas išvykoje.
„Viskas ten paprasta ir įmanoma, jei pasiruoši. Užsieniečius ten myli ir jiems padeda“, – tokiais žodžiais dalinasi vienas iš Manto mechanikų Antanas. Jam su keletu kolegų teko garbė ir prakeiksmas rūpintis „BMW“ sveikata viso sezono metu, tad dabar jis gali ramiai deklaruoti, jog žino viską apie šį automobilį. Šio sezono liga – transmisija.
Iš 3 litrų darbinio tūrio variklio išgavus išties adekvatų arklio galių skaičių, o ant galinių ratų užmovus išties geras „Achilles“ padangas, transmisija virsta skriaudžiama šios šeimos dalis ir tą galima nesunkiai matyti – garaže mėtosi net 4 pavarų dėžės, kurias Mantas paklojo per šį sezoną. Pusašių, diferencialų – jų jau niekas nebeskaičiuoja, nes juos komanda geba keisti taip pat greitai, kaip padangas.
Nauja, tinkama pavarų dėžė – planas numeris vienas artėjančiam sezonui, kuriame Mantas ambicijų mažinti neketina. Kalendoriuje jau apibrauktos „Autoplius“ Lietuvos drifto čempionato datos, netrukus šalia turėtų prisijungti kitą savaitę paskelbti planuojamos „EEDC“ – rytų Europos drifto čempionato datos.
Be pavarų dėžės, „Mantingos“ komanda po truputį pradeda žvalgytis ir į automobilių skelbimus – jau kiek morališkai pasenęs „BMW“ visiems vis dar prie širdies, tačiau jis turi savo technines ribas, o norint kovoti dėl prizinių vietų, jas teks stumtelėti. Ar tai bus naujesnis „BMW“ ar galbūt „Toyota GT86“ kol kas dar neaišku, tačiau judesys pirmyn tikrai bus.
Paklausus komandos ko reikia, norint keliauti į užsienį ir ne tik konkuruoti su platesne dalyvių gama, bet ir rinkti patirtį, atsakymas paprastas – lėšų. Be jų reikalingas išties savo darbą suprantantis kolektyvas – „Mantingos“ komandoje į visus renginius keliavo 6-7 žmonės, kurie visi puikiai žinojo, ką turi daryti varžybų metu.
Be šio susikalbėjimo užtikrinti dalyvavimą visuose etapuose tiesiog neįmanoma. Toliau seka visas mikroautobusas atsarginių dalių – automobilio ligos aiškios, tad kone visi važiuoklės elementai, atsarginė pavarų dėžė yra tiesiog privalomi. Toliau – įvairūs davikliai, generatoriai ir kita smulkmė, kuri yra specifinė ir kurios taip paprastai vietinėje aplinkoje rasti gali nepavykti.
Tačiau net ir neturint visko, komanda gana rami – jų patirtis byloja, jog užsieniečius varžybose dažniausiai lepina tiek organizatoriai, tiek varžovai ir ko nors prireikus, pagalba būna žaibiška. Panašiomis patirtimis dalinasi ir „NP TEAM“, bei „Drifter.lt“ kolektyvai – užsienyje iš tiesų lengva gauti pagalbos, net jei nešneki vietine kalba, tad būtent todėl šios dvi ekipos visada griebiasi pagalbos Lietuvoje besisvečiuojantiems dalyviams, taip išlaikydami balansą.
Pakalbintas apie išlaidas ir jų atsipirkimą keliaujant į užsienį, Mantas gana atviras. Važiuoti į Latviją, tai tas pats kas dalyvauti vietinėse varžybose, o štai kelionė į Vengriją visai komandai atstojo net keleto vietinių varžybų biudžetus. Tačiau, tai tarsi investicija – „Prestigio EEDC“ lietuviškame etape užėmus pirmąją vietą, Mantas susilaukė užsienio kompanijų dėmesio ir šiuo metu jau kalbasi dėl galimos pagalbos padangų klausimu.
„Dėl rėmėjų reikia „kapotis“ – kol nebūsi žvaigždė ir kol nelipsi ant podiumo, nieko ten nesudominsi“, – sako sportininkas.
Kita papildoma nauda iš kelionių – vairuotojo tobulėjimas, kuris vyksta išties greičiau, kai kas kartą važiuoji su kitais oponentais ir visi iki vieno yra stiprūs.
„Jeigu Lietuvoje važiuojant reikia žiūrėti kokias padangas dedasi oponentai ir spręsti savo pasirinkimą, tai užsienyje maunam ką turim geriausio ir nemąstom“, – neslepia „Mantingos“ pilotas.
Nors Mantui pavyko lyderiauti nemažą sezono dalį, tačiau paskutinio etapo rezultatai lėmė, jog Mantui iškritus dar TOP 16 kovoje, bendroje įskaitoje teko iš pirmos nukristi į 4-ąją vietą ir taip išvengti sezono podiumo.
Tačiau jis gavo „Techniškiausio automobilio“ titulą ir kitąmet ketina nemažinti tempo bei kovoti dėl vietos ant podiumo – tiek Lietuvoje, tiek ir už jos ribų.