Pirmasis Lietuvos bekelės lenktynių čempionate šiemet dalyvausiantis bagis – „CFMoto Z1000“, kurio ekipažą sudaro Antanas Kanopkinas ir Adomas Gančierius.
Bagis gali varžytis prieš automobilius
„Tai bus pirmasis mūsų startas su bagiu Lietuvos bekelės lenktynių čempionate, dėl įtempto darbų grafiko nepavyko sudalyvauti ankstesniuose etapuose. Aš dažniausiai dirbu savaitgaliais, tad ne visada pavyksta dienotvarkėje rasti vietos sportiniams renginiams. Konkrečių tikslų šiame etape nesame nusimatę – vis tik čia pirmas startas tokiose varžybose Lietuvoje, tačiau žinome savo galimybes, spausime maksimaliai ir tikimės pasirodyti gerai“, – pasakojo A. Kanopkinas, kurio pagrindinė veikla – įvairių renginių vedimas.
Dėl nesusidarančios bagių klasės A.Kanopkinas su A.Gančieriumi buvo perkelti į automobilių „Sport“ klasę, tačiau tikisi būti konkurencingi ir čia.
„Mūsų bagis yra labai konkurencingas – „Breslau“ ralyje Lenkijoje buvo dienų, kai mes lenkdavome specialiai lenktynėms paruoštus bekelės automobilius. Buvo dienų, kai nuo jų atsilikdavome, tačiau pamatėme, jog varžytis tikrai galime“, – kalbėjo A.Kanopkinas.
„CFMoto Z1000“ ir kiti bagiai stabdyti gali vėliau nei automobiliai, sveria – gerokai mažiau, įsibėgėjimas iki 60 km/val. panašus, o prošvaisa bei pakabos eiga – neretai dar didesnė. Vienintelis žymus minusas – maksimalaus greičio trūkumas, tačiau rally-raid tipo varžybose retai kada prireikia važiuoti daugiau nei 100 km/val.
Lenkijoje vykusiame „Breslau“ ralyje iš 36 SxS klasės dalyvių A. Kanopkino ekipažas užėmė 8 vietą. Vertinant kartu su automobiliais, iš 76 ekipažų liko 15. „Hunt The Wolf“ varžybos Rumunijoje baigėsi dar sėkmingiau – užimta 2 vieta „SxS Adventure“ klasėje.
Populiarėjimo priežastis – kaina
„Breslau“ ralyje 2018 m. bagių buvo vos 11, o šiemet – 36. Panašūs augimo tempai ir Dakaro ralyje bei kituose didžiuosiuose bekelės renginiuose. Kokia yra bagių populiarėjimo priežastis?
Jų, pasak A.Kanopkino, vieno iš SxS sporto pradininkų Lietuvoje, yra kelios, tačiau visos susiveda į vieną – kainą.
„Bagiai turi didelį potencialą visame pasaulyje. Malonumo gauni tiek pat kiek vairuodamas automobilį, o kaina – gerokai mažesnė. Nuvažiavęs į parduotuvę ir už gerokai naudoto visureigio kainą nusipirkęs naują bagį, gali iškart lėkti į varžybas. Jeigu nori kautis dėl aukščiausių pozicijų, teks investuoti papildomai, tačiau tai vis tiek kainuos gerokai mažiau nei visureigio modifikacijos“, – pasakojo A. Kanopkinas.
Jo „CFMoto Z1000“ turi dviejų cilindrų 1 l darbinio tūrio skysčiu aušinamą keturtaktį SOHC variklį, kuris pasiekia 59 kW galią bei 82 Nm sukimo momentą. Pavarų dėžė – variatorius „CVTech“. Techniniai duomenys neskamba įspūdingai, tačiau bagis su visais eksploataciniais skysčiais ir degalais sveria vos 695 kg, tad yra puikiai valdomas ir greitai įsibėgėja.
Puikias savybes bekelėje užtikrina 310 mm prošvaisa, nepriklausomo tipo pakaba ir trumpa, vos 2 040 mm ratų bazė. Bagis varomas keturiais ratais, turi palėtintos pavaros režimą bei blokiruotę.
Jau trečiadienio vakarą Druskininkuose bus galima išvysti, kaip „Motorider Racing Team“ atstovams A. Kanopkinui ir A. Gančieriui seksis bekelėje – vyks varžybų prologas. O ketvirtadienį 6 ryto bus duotas startas didžiajam „4x4 Perimetro“ maratonui. Aplink Lietuvą pasieniu apvažiavę jo dalyviai finišuos Druskininkuose po 60 valandų – šeštadienio vakare.
Trečiame Lietuvos bekelės lenktynių čempionate dalyvaus ne tik bagis, bet ir keliolika sportinių visureigių, tarp kurių – ir daugkartinis Lietuvos čempionas Vaidotas Paškevičius su šturmanu Gyčiu Vercinsku, Vaidoto Žalos „Toyota Hilux“ visureigį nupirkęs Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu bei kiti greiti dalyviai. Tradiciškai gausiausioje „Tourism“ klasėje tikimasi sulaukti apie 20 ekipažų, taip pat – kelių motociklininkų bei keturračių vairuotojų.