Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Marijampolėje prasidėjo autokroso sezono finalas: dalyviams išbandymą pateikė trasa

Šeštadienį Marijampolės autokroso trasoje prasidėjo visą savaitgalį truksiantis šeštasis, finalinis Lietuvos automobilių kroso čempionato, vaikų autokroso čempionato, regionų taurės bei Baltijos šalių taurės etapas. Čia prie starto stojo beveik septynios dešimtys dalyvių.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Trasa pademonstravo charakterį

Šeštadienį buvo numatytos laisvosios treniruotės, chronometruojami važiavimai bei pirmoji kvalifikacija. Varžybų rytas buvo lietingas, tad visi dalyviai puikiai suprato, ką tai reiškia. Marijampolės trasa yra viena unikaliausių Lietuvoje dėl savo dangos. Esant sausam orui molinga danga yra tokia kieta, kad ant jos lieka padangų žymės, o posūkius dalyviai įveikia ant grunto cypiančiais ratais.

Tačiau menkiausias lietaus lašas trasą paverčia slidžia it ledas. Žinant tai, kad trasą visą rytą merkė lietus, važiavimo sąlygos dalyviams čia tapo panašios į kovą dėl išlikimo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Tokios meistriškumo reikalaujančios trasos kiek pabūgo keletas dalyvių, kurie nusprendė pataupyti savo techniką ir laisvąsias treniruotes praleido. Visgi į chronometruojamus važiavimus atvyko beveik visi, kadangi būtent čia sprendėsi, iš kokių pozicijų sportininkai pradės pirmąją kvalifikaciją.

Dienai įsibėgėjus trasa ėmė džiūti, o išlindusi saulė žadėjo didesnius vidutinius greičius. Tačiau neilgam. Trasą iš visų pusių apsupę debesys ir vėl atseikėjo gerą lietaus dozę, tad trasa šlapia liko iki pat paskutinių pirmosios kvalifikacijos važiavimų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Jau pirmosios kvalifikacijos metu trasoje netrūko veiksmo, o daugiausiai jo vyko pirmame posūkyje po starto. Dalyviai kuo puikiausiai suprato, kad svarbiausią vaidmenį čia vaidins gerai susiklostęs startas, nes vėliau varžovą aplenkti gali tiesiog nebebūti kur.

Visi stengėsi važiuoti trajektorija, nes šalia jos esančios purvo lavinos kaip mat stabdydavo net ir greitesnius automobilius. Čia netrūko ir kontaktų bei susidūrimų, tačiau visi incidentuose sudalyvavę automobiliai bei bagiai didesnės žalos išvengė. Viskas dėl to, jog šįkart didelio greičio išvystyti nepavyko net šimtais arklio galių alsuojantiems OPEN klasės monstrams.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Pirmieji rezultatai

„1600“ klasės pirmame važiavime geriausiai sekėsi Vismantui Griciui. Ne itin efektingas, tačiau labai efektyvus važiavimas jam garantavo galimybę rytoj pirmam rinktis starto poziciją.

Antras finišavo Saimonas Čyvas, o iškart už jo – Mindaugas Jaudžemis. Tuo metu Sigitui Augustinui ir Mildai Zabielienei teks tenkintis antrąja linija ir tikėtis lyderių klaidos ar tarpusavio kontaktų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „2000“ startavo devyni dalyviai. Dviems iš jų – šio sezono lyderiui Mindaugui Skiezgilui ir „Ekroso“ komandos nariui Ryčiui Rutkauskui šiame važiavime finišuoti nepavyko. Jiems rytoj teks stoti į rikiuotės galą.

Greičiausias šiandien buvo latvis Ivo Gabrans. Penkiomis sekundėmis nuo jo atsiliko Simas Gudavičius, o Antanas Mažonas finišavo trečias. Jam šį rezultatą pasiekti buvo itin sunku, mat dėl rasojančio priekinio stiklo paskutiniuose ratuose sportininkas vargiai bematė trasą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „2000 RWD“ turėjo startuoti penki dalyviai, tačiau pirmoje kvalifikacijoje pasirodė tik trys. Geriausiai čia pasirodė Remigijus Tautvydas. Antras finišavo Tomas Batys, o trečias – Erlandas Novogreckis.

„Buggy 2000“ įskaitoje užregistruoti buvo penki dalyviai, tačiau išvydęs trasą šeštadienį nestartuoti nusprendė Gedas Kirdeikis. Sportininkas tvirtino patausosiąs savo bagį sekmadieniui ir varžovus bandys atakuoti iš paskutinės eilės.

Pirmoje kvalifikacijoje ilgą laiką lyderiavo Donatas Krasauskas, tačiau viename iš posūkių jo bagis įklimpo purve ir sustojo. Tuo pasinaudojo ir geriausią rezultatą parodė Mindaugas Kirdeikis. Marius Jančiauskas finišavo antras, o trečias liko Lukas Švab.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Junior 1000“ įskaitoje dalyvauti užsiregistravo šeši dalyviai. Tiesa, šios klasės favoritas Valdas Mikužis jau šeštadienį susidūrė su rimtomis techninėmis problemomis. Pavertę ant šono jo automobilį „Toyota Yaris“ mechanikai sprendė pavarų dėžės keitimo klausimą. Sportininkas iš Vilkyčių ASK komandos savo pranašumą bandys įrodyti sekmadienį.

Šeštadienį greičiausias čia buvo Normantas Lepšys, antras finišavo pirmąją kvalifikaciją labai gerai pradėjęs, bet pranašumo neišlaikęs latvis Dainis Zemnieks. Trečios pozicijos savininke tapo Skaistė Prašukaitė. Viena pozicija žemiau finišavo Raminta Jankauskaitė, o Rytis Gurklys susidūrė su problemomis ir sustojo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „2000 Super“ geriausiai sekėsi latviui Ritvarui Karklinšui. Antrą rezultatą parodė Martynas Pikčilingis, o trečias finišavo dar vienas latvis Raivis Grigorovičs.

Diskvalifikacijos sulaukė latvis Maris Mardoks, kuris neleistinai nustūmė Eriko Narbuto automobilį. Pirmoji kvalifikacija nesusiklostė ir Raimundui Kukeniui. Po pasistumdymo su varžovais jis pats išvažiavo iš trasos į dalyvių parką su sunkiai judančiu „Opel Kadet“.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„OPEN 4500“ klasėje pirmoji kvalifikacija irgi klostėsi dramatiškai. Jau pirmame posūkyje po starto dalyviai stumdė vieni kitus, daužėsi į atitvarus ir sukosi trasoje. Esant tokioms sąlygoms ten tilpti be kontaktų tokiam dalyvių kiekiui yra praktiškai neįmanoma.

Incidentų išvengė ir pirmą poziciją čia iškovojo Dovydas Vaitkevičius. Steponas Jančauskis užfiksavo antrą rezultatą, o latvis Janis Vėgeris finišavo trečias. Aurimas Geležiūnas nulaužė savo BMW ratą, o už lenkimą geltonos vėliavos galiojimo zonoje diskvalifikacijos sulaukė Vytautas Petraška.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 1600“ klasėje užsiregistravo aštuoni sportininkai, tačiau molėtiškis Saulius Žunda nusprendė šeštadienį nestartuoti dėl trasos būklės. Jis teigė, kad jei sekmadienį situacija nesikeis, veikiausiai jo bagis taip ir liks švarus.

Pirmoje kvalifikacijoje dominavo estai. Greičiausias buvo Janar Kadak, antrą laiką parodė Ivo Sults, o trečias finišavo ir geriausiai lietuvių gretose pasirodė Kęstutis Krakys.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Šeštadienį trasoje jau pasirodė ir legendinė bei daugelį metų Lietuvoje nematyta vadinamųjų „krokodilų“ klasė. Tai bagiai, sukonstruoti ant GAZ-63 sunkvežimio platformos ir turintys V8 variklius.

Publika aplodismentais palydėjo vienintelį šioje įskaitoje startavusį ir pirmąją kvalifikaciją laimėjusį tautietį Audrių Pilipavičių. Janis Kozlovskis finišavo antras, o Bruno Leimanis – trečioje vietoje.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Didžioji varžybų diena – sekmadienis

Sekmadienį dalyvių ir žiūrovų laukia didžioji varžybų diena, kuriai pasibaigus paaiškės ne tik šio etapo, bet ir viso sezono nugalėtojai.

Sekmadienį veiksmas trasoje prasidės jau nuo ankstyvo ryto. Antroji kvalifikacija numatyta 8.30 val., o 10.30 val. įvyks oficiali varžybų atidarymo ceremonija.

Organizatorių nuotr./Autokrosas Marijampolėje
Organizatorių nuotr./Autokrosas Marijampolėje

Iškart po jos numatyta trečioji kvalifikacija, o kiek vėliau ir finalai. Orų prognozė kol kas itin sauso oro nežada, tad panašu, kad paskutiniame etape laimės ne galingiausi automobiliai ir labiausiai patyrę vairuotojai, o meistriškumo ir tinkamų padangų derinį atradę lenktynininkai.

Trasos adresas – Pietarių kaimas, Gėlyno g. 26. Taip pat trasos vietą žemėlapyje galite rasti paspaudę čia. Bilieto kaina žiūrovui – penki eurai. Varžybų rezultatus galite sekti „SpeedHive“ platformoje.

Organizatorių nuotr./Autokrosas Marijampolėje
Organizatorių nuotr./Autokrosas Marijampolėje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai