Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Marijampolės trasoje autokroso lenktynininkai išsidalijo paskutinius sezono taškus

Praėjusį savaitgalį Marijampolėje finišavo Lietuvos automobilių kroso čempionatas, vaikų autokroso čempionatas, regionų autokroso taurės bei Baltijos šalių taurės varžybos. Net dvi dienas trukusiame šeštojo etapo renginyje, kurį organizavo 15 metų jubiliejų švenčiantis šio miesto automobilių sporto klubas „Ugira Kross“, iš viso prie starto stojo beveik septynios dešimtys dalyvių.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Rūtos Nedzelskienės nuotr.

Šeštadienį dalyviams į trasą reikėjo pajudėti tris kartus – laisvosioms treniruotėms, chronometruojamiems važiavimams bei pirmai kvalifikacijai.

Tiesa, ne visi dalyviai išdrįso šeštadienį startuoti, mat lietus molingą trasą pavertė itin sunkiai įveikiama ir reikalaujančia ne tik meistriškumo, bet ir technikos ištvermės. Kaip vėliau paaiškėjo, šis sprendimas kai kam kainavo galimybę startuoti finale.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Sekmadieniui orų prognozė taip pat nieko gero nežadėjo – sinoptikai pranašavo lietų, todėl dalyviai ir vėl tikėjosi lenktynių purvo voniose. Tačiau įvyko mažas stebuklas ir per visą dieną trasoje neiškrito nė lašelis lietaus.

Visą dieną džiuvusi trasa galiausiai tapo tokia sausa ir kieta, kad vietomis net ėmė kilti dulkės. Kai kam sausa trasa ir strategija naudoti kitokias padangas netgi padėjo iškovoti aukščiausius rezultatus, tačiau apie tai vėliau.

Arūno Basčio nuotr./Varžybų akimirka
Arūno Basčio nuotr./Varžybų akimirka

Regionų taurės klasėje „1600“ šiame etape užtikrintai dominavo Vismantas Gricius, prieš kurį varžovai nerado jokių ginklų. Sportininkas visą savaitgalį lyderiavo trasoje. Nors finale varžovai bandė sukurti jam pasipriešinimą, tačiau viskas baigėsi jau pirmame rate, o su kiekvienu trasos metru sportininkas kaupė vis didesnį atotrūkį nuo oponentų.

Antras šiame etape finišavo Sigitas Augustinas, o į trečiąją vietą prasibrovė Saimonas Čyvas. Vietos ant podiumo neliko Mindaugui Jaudžemiui bei Mildai Zabielienei.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Beje, pastarajai šis etapas tapo visišku nesusipratimu. Sekmadienį Milda Zabielienė pavėlavo atvykti į starto rikiuotę ir jai startuoti leista nebebuvo. Kadangi norint pakliūti į finalą privaloma įveikti mažiausiai pusę kvalifikacijos ratų, turimo skaičiaus Mildai nebepakako ir ji sekmadienį net nebestartavo. Sportininkė teigė, kad buvo suklaidinta, mat varžybų lentoje paskelbtoje starto tvarkoje jos klasės važiavimas buvo numatytas vėliau, tačiau varžybų metu šios klasės antrąją kvalifikaciją buvo nuspręsta rengti anksčiau.

Dalyvių parke atokiai įsikūrusi Milda Zabielienė kvietimo vykti į startą negirdėjo, o asmeniškai jos ar jos komandos atstovų apie pakeitimus dienotvarkėje niekas neįspėjo, todėl lenktynininkė prarado galimybę kovoti dėl taškų bei pozicijų ir tai jai gali kainuoti netgi prizinę poziciją metinėje įskaitoje. Nors dėl šio nesusipratimo komanda bandė aiškintis su varžybų vadovu, o Mildos klasės oponentai neprieštaravo, kad ji važiuotų finale, moteriai tęsti varžybų leista nebebuvo.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasės „2000“ finale šįkart lietuviams sunkiai sekėsi konkuruoti su greitais latviais. Būtent šios šalies sportininkai užėmė dvi iš trijų prizinių vietų. Pirmasis finale finišavo ir pergalę Marijampolėje šventė Ivo Gabrans. Antroje vietoje šį etapą baigė Dainis Žvagins.

Jam iki pat finišo vėliavos įkandin sekė, tačiau aplenkti „braliuko“ jau nebesugebėjo Antanas Mažonas, parodęs geriausią rezultatą lietuvių gretose ir iškovojęs trečiąją vietą. Beje, Antanui Mažonui diena taip pat nebuvo lengva. Teko keisti pramuštus ratus bei spręsti priekinio stiklo rasojimo problemą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„2000 RWD“ klasė iki finalų kiek praretėjo. Čia nebepasirodė Žilvinas Šveikys su „žiguliais“. Taigi, finale santykius liko aiškintis trys sportininkai – Erlandas Novogreckis, vairavęs „žigulius“ bei du BMW vairuotojai Tomas Batys ir Remigijus Tautvydas.

Pastarasis finale gerokai atsiplėšė nuo oponentų ir iškovojo pirmąją vietą. Tomas Batys finišavo antras, o jam ant kulnų mynęs Erlandas Novogreckis turėjo tenkintis trečia vieta.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 2000“ įskaitos finale užtikrintai nugalėjo Donatas Krasauskas. Nors šeštadienį jis turėjo techninių problemų, tačiau sekmadienį jo bagis leido sportininkui rodyti visus savo sugebėjimus. Antras finišavo Mindaugas Kirdeikis, o trasoje susikibę Marius Jančiauskas ir Lukas Švab finišo nepasiekė.

Visgi trečioje vietoje buvo klasifikuotas Marius Jančiauskas, o Lukui Švab šį etapą primins ne prizininko taurė, o įspūdingas momentas trasoje, kai sportininkas su savo bagiu nusprendė pasivažinėti atitvarais už trasos ribų.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „Mini Buggy“, kur Lietuvos vaikų automobilių kroso čempionate varžosi patys jauniausi sportininkai, nugalėtoju tituluotas Ąžuolas Dungveckis. Charizmatiškasis jaunasis lenktynininkas už savęs paliko brolį Daugirdą Dungveckį ir jaunąją sportininkę Lėją Vareikaitę.

Ketvirtoje vietoje pasirodymą baigė Lėją finale gerokai spaudęs, bet jos aplenkti nesugebėjęs Janis Kozlovskis. Dar vienas šios klasės dalyvis Adrijus Lugauskas finale nepasirodė.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„Junior 1000“ klasėje, kur taip lenktyniauja vaikai, buvo išties daug kovos ir aštrių epizodų. Čia prieš startą prognozuoti lyderius buvo neįmanoma, nes praktiškai kiekviename važiavime greičiausiųjų trejetuko sportininkai keisdavosi pozicijomis. Galiausiai finale triumfavo Normantas Lepšys, kuris lemiamoje kovoje įdėjo daug darbo, jog aplenktų prieš jį didžiąją dalį distancijos važiavusį latvį Dainį Zemnieką.

Visgi lietuviui pavyko varžovą aplenkti ir Normantas Lepšys tapo šio etapo nugalėtoju. Jam už nugaros likęs Dainis Zemnieks finišavo antras, o Valdas Mikužis žengė ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio. Beje, jam šis lenktynių savaitgalis irgi buvo įtemptas. Dar pirmąją dieną „Vilkyčių ASK“ komandos mechanikai keitė jo „Toyota Yaris“ pavarų dėžę.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Ketvirta lenktynes baigė Skaistė Prašukaitė, tačiau ji parodė, kad jos tempas auga su kiekvienomis varžybomis.

Vieną iš kvalifikacijų lenktynininkė sugebėjo laimėti, o tai aiškus signalas, kad kitais metais Skaistė bus nusitaikiusi į aukščiausias pozicijas. Rytis Gurklys šįkart liko penktas, o Raminta Jankauskaitė varžybas baigė šeštoje vietoje.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasės „Super 1600“ dalyvių į Marijampolę atvyko per mažai, kad susidarytų įskaita, tad šios klasės dalyvis Erikas Narbutas sutiko startuoti klasėje „2000 Super“. Tiesa, sportininkui čia sužibėti nepavyko, o važiavimus lydėjo ne visai draugiški klasės varžovų kontaktai. Šioje įskaitoje nugalėtoju tapo latvis Ritvars Karklinš, demonstravęs solidžią persvarą tiek kvalifikacijose, tiek finale.

Antrą vietą iškovojo ir Lietuvos spalvas apgynė Martynas Pikčilingis, o trečias pro šachmatinę vėliavą pravažiavo dar vienas latvis Maris Mardoks. Šios klasės važiavimai pasižymėjo kontaktais ir susistumdymais, tačiau jokių neleistinų veiksmų teisėjai čia neįžvelgė, nors kai kurių dalyvių automobiliai į uždarą parką grįžo gerokai palamdyti.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„OPEN 4500“ klasės finalas buvo labiausiai kaitinantis kraują ir lyderiai bei prizininkai pozicijomis pirmuose ratuose čia keitėsi nuolat. Iš pradžių į rikiuotės viršų išsiveržė Dovydas Vaitkevičius, tačiau vėliau jis nulaužė net du automobilio pusašius ir nuo to laiko vis krito žemyn. Finalas nesusiklostė ir iki tol aukštu tempu važiavusiam Steponui Jančauskiui. Dariui Tamašauskui taip pat nepavyko užlipti ant podiumo.

O pirmąją vietą finale užėmė Egidijus Kirdeikis. Kaip atskleidė sportininkas, matydamas vis labiau džiūvančią trasą jis nusprendė į finalą stoti su žvyrinėmis padangomis, turinčiomis kiek kitokį protektorių ir kur kas didesnį sukibimo plotą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Paaiškėjo, kad ši strategija pasiteisino ir per keletą ratų Egidijus Kirdeikis po vieną „išgaudė“ savo klasės varžovus bei iškovojo pergalę. Antras finišą pasiekė latvis Armands Plume. Nors iki tol jis nė viename važiavime nesužibėjo, finale trasoje susiklostę įvykiai ir dalyvių apsistumdymai buvo jam palankūs ir lenktynininkas sugebėjo pakilti iki antrosios vietos.

Trečią rezultatą parodė latvis Janis Vėgeris su įspūdingu „Audi Coupe“ automobiliu. Nors lenktynių savaitgalis šiam sportininkui irgi nebuvo itin sėkmingas, finale iškovota trečia vieta atpirko visus sunkumus. Tiesa, po finišo Janio Vėgerio „Audi“ apsipylė dūmais ir į uždarą parką suskubo gesintuvais nešini teisėjai.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Į finalą nepateko du šios klasės dalyviai. Žilvinas Lingė ir Dalius Valiukas trečioje kvalifikacijoje susidūrė ir paaiškėjo, kad dėl to lenktynės baigtos jiems abiems. Žilvinui Lingei lūžo vairo kolonėlė, kurią greitai pakeisti buvo neįmanoma, o Daliui Valiukui tiesiog neužteko ratų skaičiaus, kurių reikia norint patekti į finalą.

O taip atsitiko todėl, kad šeštadienį Dalius Valiukas nerizikavo važiuoti šlapioje ir klampioje trasoje ir pirmąją kvalifikaciją praleido, viską statydamas ant sekmadienio kvalifikacijų kortos.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 1600“ klasėje nugalėtoju tapo Andrius Lugauskas. Jam diena taip pat klostėsi permainingai. Vienos iš kvalifikacijų metu lenktynininkui netgi prireikė sėkmės. Jo bagio grandinė nutrūko ties finišo bokšteliu. Finale Andrius Lugauskas problemų išvengė ir laimėjo, tačiau nebuvo itin laimingas.

Praėjusiame etape Šakiuose jis nestartavo dėl per treniruotę patirto gedimo, todėl dabar net ir iškovota pirmoji vieta jam negarantavo čempiono vardo metinėje įskaitoje. O šį titulą užsitikrino ir naujai iškepto čempiono vardu gali džiaugtis Kęstutis Krakys, kuris šįkart finišavo trečias, bet turimos persvaros, preliminariais skaičiavimais, jam pakako už savęs metinėje rikiuotėje palikti Andrių Lugauską. Tarp šių dviejų lietuvių finale įsiterpė ir antroje vietoje finišavo estas Janaras Kadakas.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Bene labiausiai žiūrovų susidomėjimo sulaukusioje klasėje „Buggy 6000“ nugalėtoju tapo vienintelis čia startavęs lietuvis Audrius Pilipavičius. Jau kone dešimtmetį Lietuvoje nematytoje „krokodilų“ klasėje jis dominavo visą savaitgalį ir užtikrintai įveikė savo oponentus, atvykusius iš kaimyninių šalių. Jam už nugaros liko antrąją vietą užėmęs Dinarsas Ramatsas, o Janis Kozlovskis laimėjo trečiąją vietą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Varžybas organizavę „Ugira Kross“ sporto klubo nariai prizininkus ir nugalėtojus apdovanojo ne tik taurėmis, bet ir išdalino gausybę renginio rėmėjų prizų, o visi į apdovanojimų ceremoniją susirinkę komandų atstovai ir gerbėjai buvo pavaišinti ledais.

Po šio etapo paskutinius taškus išsidaliję sportininkai jau gali ruoštis metiniams apdovanojimams. Kol kas jų data dar nėra paskelbta, tačiau tradiciškai autokroso čempionai ir nugalėtojai apdovanojami vėlyvą rudenį ar žiemos pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai