Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Maroko ralis – paskutinė galimybė A.Gelažninko mokiniui gauti bilietą į svajonių startą Dakare

Dešimt lietuviškų ekipažų išmainė pilką dangų į alinantį karštį bei smėlį ir išvyko į Maroką. Čia spalio 13-18 dienomis vyksta „Rallye du Maroc“ arba paprasčiau Maroko ralis. Kai kam tai eilinė treniruotė prieš nenumaldomai artėjantį 2024-ųjų Dakaro ralį, o kitiems – paskutinė galimybė nugriebti kelialapį į Saudo Arabiją. Tarp lietuvių – „AGDakar school“ sportininkai Modestas Siliūnas ir Gediminas Šatkus, rašoma komandos pranešime spaudai.
„AG Dakar“ Maroko ralyje
„AG Dakar“ Maroko ralyje / Komandos nuotr.

Pasak M. Siliūno, kuris kelialapį į sausį vyksiantį didžiausią ralio reidą jau turi, ateinančios penkios dienos bus pakankamai intensyvios. „Planą dėlioju paprastą – noriu finišo, sklandaus ir be didesnių nuotykių.. Šiame ralyje per daug yra padėta ant kortos. Jeigu patirsi čia traumą, Dakaras nuplaukia, o viskas jam yra paruošta. Tai čia tikrai nevažiuosiu savo pilnu pajėgumu, važiuosiu taip, kaip pavyks. Vienintelis tikslas – finišas.“

Pasiteiravus, kodėl lenktynininkui svarbu dalyvauti Maroko ralyje, šis neslepia – tai geriausia treniruotė prieš Dakarą dėl abu renginius siejančių panašumų.

„Maroke laukia ir ilgesnių pravažiavimų, didesnių kopų, ir lygumų, kur reikės daug naviguoti. Norisi pajusti tas penkias dienas, kokios intensyvios jos gali būti. Abu Dabio ralyje buvo vien kopos, o čia jau bus visko – ir kopų, ir akmenų, ir išdžiūvusių upių vagų bei ežerų, tad net ir trasos, vertinant abiejuose raliuose dalyvavusių sportininkų pasakojimus, daug artimesnės Dakaro raliui,“ – kalbėjo sportininkas.

Abu Dabio ralis M. Siliūnui uždegė žalią šviesą dalyvavimui Dakare, trūko tik oficialaus patvirtinimo iš organizatorių. Tačiau anot sportininko, jau po vasario lenktynių pasikeitė tiek mąstymas, tiek treniruotės.

„Pasijauti šiek tiek laisvesnis – įsipareigojimas gauti leidimą dalyvavimui praeina. Tačiau tuomet reikia įvertinti kitus dalykus, pavyzdžiui traumų riziką, reikia itin saugotis ir jų vengti tam, kad galėtum startuoti. Man, deja, pavyko patirti traumą „Breslau“ ralyje, o tai bent porai mėnesių atidėjo mano fizinį pasiruošimą, tad galima sakyti, jog pasiruošimą pradedu tik dabar“, – kalbėjo klaipėdietis.

Laimi patyrę

AGDakar School komandoje be M. Siliūno važiuoja ir Gediminas Šatkus. Sportininkas taip pat apšilo kojas Abu Dabyje, savo jėgas išbandė ir jau minėtame „Breslau“ ralyje, tačiau iki bilieto į Dakarą trūksta vieno – sėkmingai įveikto Maroko ralio.

„Aš labai norėčiau, kad Gediminas taip pat važiuotų Dakare. O ar pavyks – lems varžybos. Čia jam svarbiausia pasiekti kiekvienos dienos finišus ir palaikyti konkurencingą tempą. Jeigu pavyks finišuoti, neklaidžioti ir išvengti navigacijos klaidų, šansų tikrai yra. O ir man gerokai smagiau būtų važiuoti komandoje dviese. „

Abu sportininkus ralyje globoja ir ruošia daugkartinis Dakaro ralio dalyvis ir dukart „Original by Motul“ dar vadinamos vienišių klase laimėtojas Arūnas Gelažninkas. Šis sportininkams negaili patarimų ir pastabų, tad mokiniai gali išvengti klaidų. Kaip teigia M. Siliūnas, šiame sporte labai svarbu patirtis, tad kiekvienas patarimas yra naudingas.

„Arūnas su mumis čia būna startuose ir mes aptariame kiekvieną važiavimą, žinome, ko tikėtis. Būnant didelėje, gamyklinėje komandoje, vargu, ar kiekvienas sportininkas gali gauti tiek asmeninio dėmesio. Gamyklinėje komandoje turi būti išskirtinis, vežti komandai taškus ir atidirbti už visą gaunamą pagalbą ir paramą. O mes šiuo atveju čia dalyvaujame dėl hobio, dar ne profesionalai. Turime idealią komandą su puikiu treneriu, tad belieka tik stengtis ir pasiimti iš ralio tai, ko kiekvienam reikia.“

Iššūkiai nuo pirmo kilometro

Maroko ralio organizatoriai pasirūpino, kad veiklos sportininkams nepritrūktų. Per šešias renginio dienas, sportininkų lauks beveik 1500 kilometrų greičio ruožų, kuriuose bus išbandoma ne tik technika, bet ir sportininkų fizinis bei psichologinis pasiruošimas. Netruks klampaus smėlio, klastingai pasislėpusių akmenų ir painių navigacinių niuansų.

Būtent tai paserviravo pirmieji 19 prologo kilometrų. Rally2 klasėje važiuojantis M. Siliūnas sakė, kad tokios sunkios ralio pradžios matyti dar neteko. „Beprotiškai daug didelių akmenų. Mano motociklo amortizatoriai labai minkšti buvo, tad nepatogu važiuoti. Buvo ir tokių vietų, kur su motociklu pravažiuoti buvo pavojinga. Jeigu visas ralis toks bus, tai nuobodžiauti tikrai neteks,“ – prologo finiše kalbėjo M. Siliūnas.

Komandos kolegai antrino ir G. Šatkus. „Buvo jau ir kur prašauti posūkius, tad reikėjo labai atidžiai stebėti, kur važiuoji. Bet šiandien su bendromis ralio nuotaikomis susipažinau, rytoj bereikia spausti gazą ir nestabdyti.“

Šeštadienį ralio dalyvių laukia pirmasis greičio ruožas. Dalyviams reikės įveikti beveik 400 kilometrų, iš kurių – 311 kilometrų greičio ruožo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos