Sportininkai Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas lietuviškas ralio varžybas pratęs šiuo šlovingiausiu pastaraisiais metais Europoje automobiliu – „Škoda Fabia S2000“.
Šis „S2000“ klasei priklausantis sportinis automobilis yra gamyklinės komandos „Škoda Motorsport“ kūrinys, kurio istorijoje pasiektų pergalių ir finišų gerokai daugiau nei pas kitus panašius automobilius. Būtent su tokia technika gamyklinė „Škoda“ komanda grįžo į ralį.
Pirmą kartą šį komandos kūrinį, kaip koncepcinį automobilį buvo galima apžiūrėti 2007-ųjų metų Ženevos automobilių parodoje. Tačiau oficialiu debiutu yra laikomi 2009-ieji metai, kai „Škoda Motorsport” pradėjo dalyvauti „Intercontinental Rally Challenge” lenktynių serijoje, vėliau pervadintoje Europos Ralio Čempionatu.
Pirmais metais galutinėje įskaitoje likę antri, visais sekančiais metais Škodos atstovai dominavo šiame čempionate iki pat 2015 metų. Keitėsi tik įvairias prizines vietas užimantys vis kiti lenktynininkai – Andreas Mikkelsen, Jan Kopecky, Sepp Wiegand, Esapekka Lappi ir Juho Hanninen.
„Škoda Fabia S2000“ automobilių gamyba nutraukta pernai metais, „Škodai“ pradėjus vystyti dar tobulesnio „Škoda Fabia R5” automobilio projektą.
„WELLMAN Rally Team“ komandos sportininkai įsigijo vieną paskutinių, 84 numeriu pažymėtą „S2000” lenktyninį automobilį, po kurio „Škoda Motorsport“ pagamino dar 10 tokios serijos automobilių. Lietuvių įsigytu „Škoda“ gamyklinės komandos automobiliu važiavo tik du lenktynininkai: vokietis Sepp Wiegand ir belgas Freddy Loix.
Prieš metus, 2014 m. Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas su šiuo savo būsimu pirkiniu susipažino „Auto 24 Estonia” ralyje, net neįtardami, kad po metų patys sėdės šio monstro viduje. Tąkart už „Škoda Fabia S2000“ vairo sėdėjo vokiečiai Sepp Wiegand ir Christian Frank. Bendroje Europos ralio čempionato įskaitoje tada vokiečių tandemas užėmė septintą vietą, o lietuviai M. Samuitis ir R. Šaučikovas, važiuodami, „Mitsubishi Lancer Evo X R4“, nuo jų atsiliko 5 pozicijomis.
Lietuvoje mes jau esame matę tokį automobilį – 2013–ais ir 2014–ais metais „Halls Winter Rally”. Tada Jaroslav Orsak ir Antonin Tlustak neaplenkė Martyno Samuičio, važiavusio su „Mitsubishi EVO X” ir Škoda Fabia S2000 potencialo lietuviškose trasose neatskleidė. J. Orsak buvo ketvirtas 2014–ais metais, o A. Tlustak – penktas ir dvyliktas atitinkamai 2013–ais ir 2014–ais metais.
Pasak „WELLMAN Rally Team“ komandos lenktynininko Martyno Samuičio, naujam pirkiniui įsigyti duris atvėrė bendradarbiavimas su automobilių „Škoda“ gamintojų atstovais.
„Ši šiuolaikiškesnė, tarptautinėms varžyboms labiau tinkanti technika leis siekti užsibrėžtų asmeninių bei komandinių tikslų. Pirmasis jos pasirodymas bus „300 Lakes Rally“. Nekantraujame naująjį automobilį pristatyti Lietuvos automobilio sporto ir ralio gerbėjams“, – apie naująjį pirkinį komentavo Martynas Samuitis.