Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Maybach Exelero“ – komiksų blogiečio automobilį primenantis ilganosis

Didelis juodas ilganosis „Maybach Exelero“ iš tikrųjų primena komiksų blogiečio automobilį. Tačiau tai – įdomus vienetinis prototipas, sukurtas padangų gamintojo užsakymu. „Exelero“ yra veikiantis ir labai greitas automobilis, o ne koks parodinis muliažas.
Visos Exelero pusės pasižymi ryškiu, dėmesį kaustančiu stiliumi. (Daimler nuotrauka)
Visos Exelero pusės pasižymi ryškiu, dėmesį kaustančiu stiliumi. (Daimler nuotrauka)

„Maybach“ dabar yra geriau žinomas kaip itin prabangus „Mercedes-Benz“ prekės ženklas. Tačiau kadaise tai buvo nepriklausoma kompanija.

1909 metais „Maybach“ firmą įkūrė Wilhelmas Maybachas ir Ferdinandas Grafas von Zeppelinas (tas pats, kuris išrado jo vardu pavadintus orlaivius). Iš pradžių kompanija, kuri tuomet vadinosi Luftfahrzeug-Motorenbau, gamino orlaivių variklius. Pirmasis „Maybach“ automobilio prototipas buvo sukurtas 1919-aisiais. Karai ir ekonominės krizės pakoregavo kompanijos kursą ir 1960-aisiais „Maybach“ tapo „Daimler-Benz“ korporacijos nuosavybe.

„Maybach“ prekės ženklas labiausiai išgarsėjo žymėdamas itin prabangias „Mercedes-Benz“ modelių versijas. Pagal idėją, „Maybach“ 21-ajame amžiuje turėjo tapti savotišku „Rolls-Royce“ konkurentu, bet šis kelias kol kas dar nėra nueitas.

Tiesą sakant, kurį laiką „Maybach“ prekės ženklas apskritai buvo pamirštas. Markė atgaivinta 2002 metais, kai pristatyti keli stipriai modifikuoti ir „Maybach“ ženklu pažymėti „Mercedes-Benz C-Klasse“. Na, o 2005 metais Berlyne buvo pristatytas „Maybach Exelero“ prototipas, kuris nuo pat pradžių neturėjo jokių serijinės gamybos ambicijų.

Matyt, tai buvo tokių automobilių laikai, nes 2004 metais pristatytas kitas įspūdingas GT klasės automobilis „Peugeot 907“ irgi neketino žengti ant konvejerio.

„Maybach Exelero“ iš tikrųjų buvo „Fulda“ kompanijos užsakymas. „Fulda“ – tai nuo 1900 metų veikiantis Vokietijos padangų gamintojas, kuris dar tarpukariu ėmė bendradarbiauti su „Maybach“. Antroje ketvirtojo dešimtmečio pusėje „Fulda“ kreipėsi į „Maybach“ norėdama įsigyti greitą automobilį naujos kartos padangų bandymams ir reklamai.

„Maybach SW 38“ pagrindu buvo sukurtas ypatingai aptakus ir greitas prototipas, kurio ilgą ir savotiškai gražų kėbulą pagamino kompanija „Dörr & Schreck“. „Fulda Maybach“ automobilio bandymai prasidėjo 1938 metais. Jis galėjo pasiekti 200 km/val. greitį, kas tuo metu buvo didelis pasiekimas. Tačiau Antrasis pasaulinis karas pradangino daug automobilių (pavyzdžiui, „Bugatti La Voiture Noire“) ir tas aptakus „Maybach“ prototipas buvo vienas iš jų.

21-ojo amžiaus pradžioje „Fulda“ sukūrė sportinę „Carat Exelero“ padangą ir staiga prisiminė tą istorinį bendradarbiavimą su „Maybach“. Taigi „Fulda“ nusprendė pasinaudoti atgimusiu „Maybach“ ir užsakė greitą vienetinį prototipą naujų padangų reklamai. Reikalavimai nebuvo ypatingai griežti – „Fulda“ norėjo, kad naujas prototipas primintų tą prarastą 1938-ųjų automobilį ir galėtų pasiekti 350 km/val. greitį.

„Mercedes-Benz“ susidomėjo projektu, bet didžiąją darbo dalį įvykdė ne garsusis Vokietijos automobilių gamintojas. Dizainą kūrė Pforcheimo universiteto studentai – Fredrikas Burchhardtas pasiūlė priimtiniausią formą. Automobilio gamyba buvo patikėta Turine įsikūrusiai kompanijai Stola – būtent Italijoje Maybach 57 S, Burchhardto dizainas ir Fulda reikalavimai susijungė į vieną Maybach Exelero.

Maybach Exelero – didelis, aptakus ir greitas

2005 metais Berlyne pristatytas „Maybach Exelero“ iš karto sulaukė daug dėmesio. 5,89 metrų ilgio ir 2,14 metrų pločio prototipas atrodo tarsi nužengęs iš kokios nors komiksų knygos. Šį įspūdį sustiprino gili juoda spalva, stiprios klubų linijos ir šoninis išmetimas. Šis dviduris kupė sveria apie 2,7 tonas! „Exelero“ yra daugiau nei metru ilgesnis ir tona sunkesnis už tuo metu jau gamintą „Mercedes-Benz SLR McLaren“. Bet nepamirškime „Fulda“ reikalavimų.

„Maybach Exelero“ iš tikrųjų savo forma primena tą 1938-ųjų prototipą. Tai – ypatingai aptakus automobilis. Po ilga jo nosimi slypi 5,9 litrų V12 variklis su dviem turbokompresoriais. Ši jėgainė per automatinę transmisiją suka tik galinius „Exelero“ ratus. 515 kW galia ir net 1020 Nm sukimo momentas pastumia sunkųjį „Exelero“ iki 351 km/val. greičio. Tuo tarpu 100 km/val. pasiekiami per 4,4 sekundes.

Ir nemanykite, kad tai – tik teoriniai skaičiavimai. Lenktynininkas Klausas Ludwigas išbandė „Exelero“ ovalioje Nardò bandymų trasoje Italijoje. Jau antrojo bandymo metu „Exelero“ pasiekė 351,45 km/val. greitį. Nebloga reklama tiek „Maybach“, tiek „Fulda“ padangoms, kuriomis ir buvo apauti 23 colių ratlankiai.

„Maybach Exelero“ turi ir neblogai įrengtą saloną – tai nėra tik bandymų automobilis. Jame – daug tamsios ir raudonos odos, anglies pluošto ir aliuminio detalių. Žinoma, ilgoms kelionėms „Exelero“ taip niekada ir nebuvo naudojamas, nors dalyvavo įvairiose parodose ir sudalyvavo ne viename filmavime. Pavyzdžiui, jį galite pamatyti 10-ajame serialo „Kobra 11“ sezone.

Tuo tarpu „Stola“ 2007 metais Ženevoje pristatė automobilį „Phalcon“. Tai – „Exelero“ dizaino įkvėptas didelis kupė su tuo pačiu „Mercedes-Benz V12“ varikliu. Buvo planuojama pagaminti 25 tokius automobilius, bet, atrodo, tie planai nebuvo įgyvendinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas