Grįžkime į liepos mėnesį. „Omnitel 1000“ lenktynėse lyderis Martynas Samuitis su savo palyginti paprastu, bet tikrai ne prastu „Honda Civic Type-R“ suka paskutinius ratus. Organizatoriai ruošia finišo vėliavas, komandos mechanikai traukia šampano butelius – neįtikėtinas „Neiluva – Martin Sport“ nuotykis Palangoje vos po kelių minučių taps Lietuvos automobilių sporto 2011-ųjų metų staigmena. Oficialiai.
Bet ne apie Martyno ir jo komandos draugo Arūno Gransko triumfą noriu priminti. Tuo pačiu metu, tik keliasdešimt metrų toliau techninio aptarnavimo zonoje kitos komandos garaže būrys mechanikų, komandos vadovas, lenktynininkų šeimų nariai trypčioja, nenustygsta vietoje laukdami oficialaus finišo. Tai „Artas Racing“ komandos štabas. Jų avantiūra, kitaip ir nepavadinsi, žada baigtis laimingai. Sunkiausias trasoje „Lexus IS-F“ baigs lenktynes neįtikėtinoje ketvirtoje vietoje.
Sumo imtynininkas bėgimo takelyje
Po lenktynių finišo visą dėmesį skyrėme nugalėtojui. Kalbinome Martyną, kvietėme jį į konferenciją redakcijoje, aprašinėjome jo komandos sėkmę ilgiausiais sakiniais, puošėme gražiausių nuotraukų galerijomis.
Prabėgus geram pusmečiui grįžtame į šias lenktynes apžvelgti kitos komandos nuotykio. Norime išgirsti keletą žodžių iš „Artas komandos“. Jos vardu – Artūras Mrazauskas. Laisvalaikiu lenktynininkas, darbo valandomis vienas iš „Arginta“ įmonės akcininkų, einantis generalinio direktoriaus pareigas.
Artūras Mrazauskas |
„Daug kas mus laikė kvaliais. Automobilio pasirinkimas – keistas, jo modifikacijos Lietuvoje – ne ypač vykusios. Ruošdami „Lexus IS-F“ turėjome be galo daug darbo. Reguliavome, perreguliavome, gaminome aerodinaminius elementus, tada juos nuėmėme ir t.t. Buvo visko. Esame dėkingi „Toyota Motor Sport“ inžinieriams, su kuriais susidraugavome. Jie buvo ruošę tokį automobilį lenktynėms, davė mums labai svarbių patarimų. Ir, kaip patys matėte, lenktynėse mums nusišypsojo sėkmė.“, – pasakoja Artūras.
Komandos inžinierius nustebino, kad „Lexus“ montuojama pavarų dėžė – nėra labai patikimas agregatas. Lenktyniniu režimu ji kaito, todėl teko montuoti atskirą aušintuvą. Automobilio svoris taip pat didelė problema. Pakeitus dureles, galinį dangtį, išmetus nereikalingas apdailas ir garso izoliaciją, pavyko numesti kažkiek svorio, tačiau klasės reikalavimus „Artas Racing“ automobilis gerokai viršijo – papildomais 250 kg. Lenktynėms teko registruotis GT klasėje, drauge su „Spyker C8 Laviolette“, estų „Dodge Viper“ ir pan.
Nepaisant aplinkinių pesimizmo, komandai pavyko pasiekti tikslą – lenktynių finišą. Ar pasiekta ketvirta pozicija yra aukšta? Paliksime spręsti jums. Tik palyginimą įdėsime – ar „Minardi“ F-1 komandai pasiekti finišą ketvirtoje pozicijoje būdavo geras rezultatas?
„Trasoje automobilius lenkėme lengvai. Mūsų galingas variklis leido tiesiojoje lenkti lėtesnius varžovus, tačiau posūkiuose tekdavo juos laikyti“, – apie posūkius pradeda pasakojimą pašnekovas.
Lėtą tempą posūkiuose lėmė originalūs amortizatoriai. Mat įsigyti sportiniai bandymų metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje nieko gero nežadėjo. Sunkų automobilį jie pavertė beveik nekontroliuojamu. Gal idealiai lygioje trasoje jie būtų davę naudos, bet Palangos žiede, kuris, kaip žinote, „laisvalaikiu“ yra bendro naudojimo kelias, jų naudojimas nebūtų pasiteisinęs.
Optimizmas pasilylė iš dangaus
Antroje lenktynių dalyje prasidėjo visas kortas sumaišęs Lietus. Krito „Ferrari“, krito Ramūno Čapkausko „AGM Kit Car“, krito „Top Gear“ komandos M3, estų „Viper“... Trasoje likusių automobilių tempas sumažėjo penkiomis – dešimčia sekundžių kiekviename rate. „Artas Racing“ komandos garaže sužibo viltis.
„Kiek lietus mums suteikė pranašumo – sunku pasakyti. Sausoje trasoje greičiausias mūsų pilotas Darius Baltramiejūnas ratus suko 1:31 tempu. Greičiausias „šlapias“ ratas – 1:38“, – antroje dalyje, pašnekovo skaičiavimais, „Lexus“ ratus suko vidutiniškai septyniomis sekundėmis lėčiau – „tai nėra daug“.
„Artas Racing“ komanda |
Komandai pavyko išlaikyti gerą tempą lietui lyjant. Svarbiausia, pavyko išvengti klaidų. Buvo mažytis „bumpt“ su kitu automobiliu, bet nieko, ko nepataisytų lipni juosta, neatsitiko. Tai ir kitų komandų nesėkmės lėmė aukštą ekipažo vietą finiše.
Artūras giria komandos draugą Darių Baltramiejūną. Pasak jo, Dariaus talentas – neeilinis. Jis gali sukti vieną po kito greičiausius ratus, tačiau išlipęs iš automobilio gali tiksliai pasakyti ką paveržti, ką pareguliuoti. Techninis automobilio išmanymas – puiki Dariaus, kaip lenktynininko, savybė.
Pats Artūras nesijaučia lenktynininku, tik labai dideliu mėgėju. Ir nors jo tempas lenktynėse nuo Dariaus skyrėsi labai nežymiai, tikram lenktynininkui reikia ir kitų ingredientų. Jis prasitarė, kad svarstė ir dalyvavimą ralyje, tačiau tai brangesnis ir daugiau laisvalaikio atimantis sportas. Pasvarsčius, pasirinktos žiedinės lenktynės – laiko prasme paprastesnis, nors tiek malonumo, kiek važiavimas sniegu ar žvyru neteikiantis malonumas.
Viską kartu sudėjus, „Artas Racing“ pasirodymas tūkstančio kilometrų lenktynėse yra įsimintinas. Tikiuosi, po metų pertraukos juos vėl išvysime – su tuo pačiu laimingu „Lexus IS-F“ saulei kepinant Palangos žiedo asfaltą.
„Prieš 1000 km lenktynes turėjome vieną ir tik vieną užduotį – parengti „Lexus“ šioms lenktynėms. O toliau galvosime ką daryti. Prisipažinsiu, prieš lenktynes aplinkinių pesimizmas buvo kiek įsigėręs į kraują – galvojome pabandysime ir mesime viską. Dabar galvojame kitaip. Pirmas darbas – surasti gerus amortizatorius. O tada...“, – optimistiška gaida pokalbį pabaigia Artūras.