Žiniasklaidos atstovai buvo pakviesti į Brixworthą Didžiojoje Britanijoje, kur gaminami šios markės motorai, skirti aukščiausios autosporto klasės lenktynėms.
Kitaip nei dabartiniai 2,4 l V8 agregatai, naujieji varikliai suksis lėčiau – iki 15 000 aps./min. vietoje dabartinio 18 000 aps./min. ribotuvo. Tačiau jie bus sujungti su turbokompresoriumi, o šio sūkiai sieks net 125 000 aps./min.
„Formulės-1“ užkulisiuose ir gerbėjų tarpe dažnai nuogąstaujama, kad naujųjų motorų garsas neprilygs šiuo metu naudojamiems, tačiau gamintojai tvirtina priešingai, kam pritarė ir agregatų gausmą išgirdę žurnalistai.
„Varikliai bus garsūs. Manau, kad jų garsas bus malonus. Garso dažnis bus aukštesnis, o turbokompresoriui pasiekiant 125 000 aps./min., jie skambės tikrai garsiai. Kai atsistoji greta jo, tikrai nėra tylu – reikia ausų kištukų“, – užtikrino „Mercedes“ F-1 variklių padalinio vadovas Andy Cowellas.
„Girdinčiųjų šypsenos įrodė, kad gerbėjai neturi dėl ko pergyventi. Taip, šaižaus į 18 000 aps./min. ribotuvą V8 variklių spiegimo nebeliko, tačiau naujas gilesnis triukšmas tikrai nekelia nusivylimo“, – pažymėjo „Autosport“ apžvalgininkas Jonathanas Noble’as.
„Garsas liko solidus. Jis bus tik sustiprintas, kai varikliai bus sumontuoti boliduose su normaliais išmetamaisiais vamzdžiais ir paleisti į lenktynių trasas visame pasaulyje.“
Nors naujųjų variklių darbinis tūris bus kur kas mažesnis nei dabartinių, visa galios grandinė sukurs pastebimai didesnį sukimo momentą. Tai turėtų visiškai pakeisti bolidų elgesį išvažiuojant iš posūkių – automobilių galas slys labiau nei dabar.
„Varikliai sukurs gerokai didesnį sukimo momentą, ypač išvažiuojant iš posūkių. Bolidų galia <…> gerokai viršys sukibimą, o tai patinka mums visiems“, – pastebėjo A. Cowellas.
Sukimo momento išaugimą lems hibridinė sistema, kurioje sukauptos energijos panaudojimas sukurs gerokai didesnę galią nei dabar. Dabartinę KERS (Kinetinės energijos rekuperacijos sistema), suteikiančią 80 AG 6,7 sek. laikotarpiui kiekviename rate, pakeis tiesiog ERS (Energijos rekuperacijos sistema), lenktynininkui duosianti papildomas 161 AG 33,3 sek. periodui. Bendras galios grandinės pajėgumas prilygs dabartiniam 750 AG lygiui.
Sportininkai į lenktynių startą stos turėdami trečdaliu mažiau degalų nei dabar – 100 kg vietoje 150 kg, nors bolidai bus apie 50 kg sunkesni dėl išaugusio galios vieneto svorio. Tai reiškia, kad varikliai, kuriuose kuras bus įpurškiamas tiesiogiai 500 bar spaudimu, bus gerokai ekonomiškesni. Be to, gali išaugti lenktynininko vaidmuo tinkamai paskirstant kuro naudojimą varžybų metu.
„Lenktynės pakils į naują kokybės lygį – link mąstančio piloto „Formulės-1“, besistengiančio išspausti viską iš bolido ir turimo kuro energijos kiekio“, – paaiškino A. Cowellas.
Gamintojai turės pasistengti ir užtikrindami variklių patikimumą. Lenktynininkai visam sezonui turės tik 5 galios grandinės komplektus vietoje šiuo metu skiriamų 8 variklių. Tai reiškia, kad variklis, o taip pat ir turbokompresorius, išmetimo sistema bei kiti galios grandinės elementai, turės ištverti 4 000 km distanciją.
Keisis ir išmetimo sistemos specifika – liks vienas išmetamasis vamzdis, iš bolido išlysiantis variklio dangčio gale, pačiame bolido centre, iškart už galinio sparno. Aerodinamikos specialistų laukia tikras iššūkis, kaip ir toliau išnaudoti išmetamąsias dujas galinio difuzoriaus apipūtimui.
Variklių gamintojams naujųjų motorų tobulinimui ir kūrimui liko tik kiek daugiau nei metai – 2014 m. kovo 1 d. agregatai turės būti homologuoti ir darbais prie jų turės nustoti. Tiesa, neabejojama, kad paaiškėjus dideliems pajėgumų skirtumams, variklius bus leista modifikuoti.