Kalbiname sporto žurnalistą Saulenį Pociūną, automobilių sporto renginiuose ne taip jau retai sutinkamą vedančiojo, komentatoriaus ar spaudos centro vadovo rolėje.
– Sauleni, kas, jūsų nuomone, buvo geriausias lenktynininkas 2013 m. Lietuvoje?
Daugelyje sporto šakų aukščiausiai vertinami medaliai olimpinėse žaidynėse, pasaulio, Europos čempionatuose, kiek žemiau – pasaulio taurės varžybose
– Savo balsą atiduočiau Simui Juodviršiui. Vis tiek geriausiu derėtų vadinti tą, kuris iškovojo aukščiausią poziciją solidžiausiose varžybose. Pasaulio taurės finalas – turbūt vertas dėmesio renginys. O pirma vieta – neabejotinas pasiekimas. Aišku, kiti sakys, kad kartingas – ne to kalibro varžybos... Ir populiarumu Lietuvoje turbūt yra nelabai lyginamos su, pavyzdžiui, raliu. Bet juk daugelyje sporto šakų aukščiausiai vertinami medaliai olimpinėse žaidynėse, pasaulio, Europos čempionatuose, kiek žemiau – pasaulio taurės varžybose. O atskirų valstybių daugelio etapų lenktynės, tegul nesupyksta tikrai geri ir greiti lenktynininkai – ne tas mastelis. Juk, pavyzdžiui, Belgijos čempionas ir pasaulio čempionas – nelabai sulyginami dalykai... Nors tikrai gerbiu ir palaikau visus, ypač važiuojančius ir pergalių siekiančius užsienyje, kur konkurencija žymiai aštresnė.
– O ką išskirtumėt kaip žmogų, daugiausiai prisidėjusį prie autosporto populiarinimo?
– Galvoju apie Darių Jonušį. Vis tiek 1000 km lenktynės Palangoje tapo savotiška Lietuvos autosporto vizitine kortele. Ir metų jau daug vyksta. O 2013-ieji jam, kaip pagrindiniam organizatoriui, tikrai nebuvo lengvi – visomis prasmėmis. Bet susitvarkė su visais iššūkiais, renginys – ypač sportine prasme – buvo įdomus ir intriguojantis iki paskutinių distancijos ratų. Ir žiūrėti į tas lenktynes smagu, nors šiaip „žiedas“ mūsų šalyje gerokai pablėsęs...
– Kokį automobilių sporto renginį įvardintumėt geriausiu 2013 m.?
– Gal kiek ankstokai, gal avansu – bet pagirčiau „Kauno rudens“ ralį. Kartelę organizatoriai patys sau aukštai pakėlė. Man patiko matyti tiek Lenkijos sportininkų mašinų varžybose, patiko žiūrėti, kaip kaimynai atrodo Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte – techninis parkas paliko labai gerą įspūdį. Lenktynių atsiradimas vos ne miesto centre, puikiai išnaudota erdvė prie „Žalgirio“ arenos – visa tai smagu. Apie tai, ką galima ir derėtų taisyti – patylėsiu, silpnokų vietų galima rasti ir kur kas solidesnę istoriją turinčiuose renginiuose. Bet kad pirmas blynas beveik neprisvilo – faktas. O jeigu sakysime, kad iš to „Kauno rudens“ Lietuvai pavyko priartinti kelią iki WRC etapo – tai turbūt irgi yra dalis tiesos...