Kalbiname Dainių Matijošaitį – vieną žymiausių Lietuvos žiedinių lenktynių atstovų, šiemet rodžiusį puikius rezultatus ne tik Lietuvoje, bet ir užėmusį trečią vietą Europos ilgų nuotolių lenktynių čempionate „European Le Mans series“.
– Dainiau, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais?
– Žodis „geriausias“ renkant lenktynininkus yra sunkiai pritaikomas vien dėl to, kad lenktynininkai dažnai varžosi skirtingo tipo varžybose, kurios nelabai sulyginamos, o tikrai stiprių žmonių mes turime įvairiose automobilių sporto šakose. Visgi, asmeniškai „prijausdamas“ žiedinėms lenktynėms, šiemet savo balsą atiduosiu Ignui Gelžiniui, kuris, sekdamas brolio pėdomis, labai sėkmingai pirmame sezone metė pirštinę Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse.
– Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais (iki 21 metų)?
– Iš esmės per šiuos vienerius metus labai stipriai patobulėjo ralio pilotas Vaidotas Žala, privertęs sukrusti ir sunerimti greituosius ralio senbuvius. Tačiau visgi Vaidas jau toks pats senas kaip ir aš, tad į perspektyvius jaunuolius nebetinka.
Neišskirsiu nei vieno iš šių dviejų vaikinų, tačiau manau, kad tokie jaunuoliai kaip Gustas Grinbergas bei Justas Jonušis, dėl milžiniško įdedamo darbo yra bene perspektyviausi mūsų šalies ateities pilotai.
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjo šį sportą garsindamas šalyje?
– Manau, retas nesutiks, kad tą ir toliau sėkmingiausiai daro Benediktas Vanagas. Visgi galiu tik pasidžiaugti, kad lenktynininkai kuo toliau, tuo labiau pradeda suprasti, kad darbas jų rėmėjams nesibaigia tik „lipduko“ užsiklijavimu ant sportinio automobilio ir kuo toliau, tuo daugiau skirtingų autosporto veidų galima matyti viešoje erdvėje, o tai tikrai padeda pačiam automobilių sportui bendrai.
– Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2015-aisiais?
– Nors per šiuos metus man teko malonumas pamatyti iš arti, kas yra aukščiausio lygio automobilių sporto varžybos Europoje, visgi turiu pripažinti, kad, nors vis dar turime įvairaus „lietuviško bardakėlio“ Palangos lenktynėse, tačiau yra vietų, kuriose „Eneos 1000 km“ organizatoriai tvarkosi net geriau nei Europos „Le Mans“ serijos atstovai, todėl, manau, jos vienareikšmiškai yra geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys iki šiol.
Ketvirtadienį skaitykite pokalbį su automobilių ralio šturmanu ir LASF Ralio komiteto nariu Ramūnu Šaučikovu.