Darius Jonušis yra „ENEOS 1006 km“ lenktynių ir kitų renginių organizatorius, BMW vairavimo akademijos vadovas.
– Dariau, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2016-aisiais?
– Pirmiausia noriu paaiškinti, kokie yra mano kriterijai renkant geriausią Lietuvos lenktynininką. Mano nuomone, geriausias lenktynininkas yra ne tas, kuris galbūt 20 kartų yra laimėjęs Lietuvos čempionatą. Geriausias yra tas, kuris kovoja oficialiuose Europos arba Pasaulio čempionatuose ir tik pagal tai, mano nuomone, reikia rinkti geriausią. Mes privalome žiūrėti, kaip mes atrodome viso pasaulio kontekste, kitu atveju galbūt daugiausiai balsų surinktų tas, kuris šimtą kartų iš eilės yra savo rajono čempionas. Nors jis irgi vertas pagarbos, be jokios abejonės.
Geriausias lenktynininkas yra ne tas, kuris galbūt 20 kartų yra laimėjęs Lietuvos čempionatą. Geriausias yra tas, kuris kovoja oficialiuose Europos arba Pasaulio čempionatuose
Visiems aišku, kad Ričardas Berankis yra geriausias Lietuvos tenisininkas. Ir nesvarbu, kad Lietuvoje jis beveik nežaidžia, bet pasaulyje šiuo metu Ričardas yra 76 vietoje ir būtent tai mums teikia begalę teigiamų emocijų.
Paprastai geriausias lengvaatletis nėra tas, kuris eilinį kartą laimėjo Lietuvos čempionatą. Geriausi renkami už pasiekimus tarptautinėse varžybose – olimpiadoje, Europos ar Pasaulio čempionate.
Dėl to norėčiau tiesiog matematiškai sudėlioti visus pretendentus pagal reitingą Europoje arba Pasaulyje.
Atsižvelgiant į savo argumentus, šiemet vienareikšmiškai geriausias yra Kasparas Navickas, kuris FIA Europos ralio-kroso RX čempionate savo klasėje užėmė trečiąją vietą.
Antroje vietoje pagal tai turėtų būti Paulius Pleskovas, kuris užėmė 7 vietą Europos autokroso čempionate.
Trečias, mano nuomone, turėtų būti Arminas Jasikonis, kuris šiais metais pateko į gamyklinę „Suzuki“ motokroso komandą ir kovoja jos gretose galingiausioje klasėje.
Šiemet jis liko 24 vietoje Pasaulio motokroso čempionate. Beje, reikia pažymėti, kad tai vienintelis lietuvis automobilių ir motociklų sporte, atstovaujantis gamyklinę komandą.
– Kas buvo geriausias jaunas lietuvis lenktynininkas (iki 21 m.)?
– Vertinant pagal tuos kriterijus kuriuos paaiškinau anksčiau, kaip nesuktumėm, šiemet ir jaunimo kategorijoje turėtų laimėti Kasparas Navickas. Jam dar nėra 21 metų.
Antroje vietoje, manau, turėtų būti tas pats Arminas Jasikonis.
Į geriausio jaunojo lenktynininko titulą dar gali pretenduoti ir Justas Jonušis su Kasparu Vaškeliu, kurie važiuoja Europos ir Pasaulio kartingo čempionate. Europos čempionate Justas liko 31-oje, o Kasparas – 71-oje vietoje.
Tiek Justo, tiek Kasparo dar laukia kova Pasaulio čempionate Bahreine lapkričio 19 dieną, kur vien jų („Junior“) klasėje jau užsiregistravo net 100 dalyvių. Ir čia kovos tik du lietuviai.
Rokas Baciuška taip pat yra greitas. Tiek Europos, tiek pasaulio čempionatuose jis šiemet liko 40-oje vietoje.
Žinoma, būtina paminėti ir Gustą Grinbergą, kuris „Rok Junior“ taurės finale užėmė puikią antrąją vietą.
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo ir labiausiai prisidėjo prie šio sporto garsinimo šalyje?
– Automobilių sporto srityje lenktynininko veido titulas pastaraisiais metais yra visiškai aiškus. Taip, kaip šioje srityje dirba Benediktas Vanagas, galėtų pasimokyti ne tik lenktynininkai, bet ir dauguma kitų sporto šakų profesionalų. Todėl manau, kad Benediktas Vanagas su savo komanda daro puikų darbą ir tai verta pagarbos.
– Geriausias Lietuvoje vykęs automobilių sporto renginys?
– Objektyviai kalbant, Lietuvoje nėra kito automobilių sporto renginio, kuris būtų toks visavertis kaip „ENEOS 1006 km lenktynės“. Ir aš didžiuojuosi tuo, kad jas organizuoja mūsų įmonė, bendradarbiaudama ir su kitais Lietuvos autosporto renginių organizatoriais.
Viename renginyje vyko tarsi daug atskirų lenktynių, kurios kiekvienos atskirai galėtų pretenduoti į geriausio renginio titulą.
Puikiai debiutavo Lietuvos šonaslydžio čempionato etapas su naktinėmis taip vadinamo drifto lenktynėmis.
O kur jūs rasite slalomo lenktynes, kuriose galima lenktyniauti tris dienas ir kuriose buvo laimėti iš karto net trys komplektai padangų?
O dvejos taip vadinamo drago lenktynės? Naktinis dragas lenktynių trasoje ir supersprinto lenktynės centrinėje Palangos gatvėje?
Galų gale, tris dienas vykę koncertai, kurie truko po 5-6 val. kiekvieną dieną?
Paimkime lenktynių dalyvių parką, šalių įvairovę, žiniasklaidos dėmesį. Soc. tinklai tiesiog sprogo lenktynių savaitę ir dar pora savaičių po jų.
Be to, nėra Lietuvoje lenktynių, kurios būtų tiesiogiai transliuojamos tris dienas nuo ryto iki vakaro. O valandos trukmės apžvalga per „Motors TV“, kuri buvo dešimtis kartų kartojama per visus tris „Motors TV“ kanalus?
Šios lenktynės labai smarkiai prisideda ir bendrai prie automobilių sporto klestėjimo mūsų šalyje. Ne paslaptis, kaip ir visame pasaulyje, Palangoje dalis lenktynininkų dažnai važiuoja kartu su mažesnę patirtį lenktynėse turinčiais komandos draugais, kurie sugeba suformuoti komandos biudžetą ne tik šioms lenktynėms, bet ir sėkmingam sportininko žiedinių lenktynių ar ralio sezonui Lietuvoje.
Antradienį skaitykite pokalbį su vienu labiausiai patyrusių Lietuvos ralio šturmanų – Ramūnu Šaučikovu.