Metų lenktynininko rinkimai. Ralio čempiono Vytauto Švedo verdiktas

GAZAS.LT drauge su „Publicum Sport“ pradeda Metų lenktynininko rinkimus. Kalbinsime labiausiai prie Lietuvos autosporto labiausiai prisidėjusius žmones, klausime jų nuomonės ir metų gale susumavę balsus paskelbsime pačius geriausius.
Vytautas Švedas
Vytautas Švedas / Komandos nuotr.

Kalbiname šių metų Lietuvos ralio čempioną Vytautą Švedą. Kas jau kas, bet Vytautas tikrai gali papasakoti apie geriausius. Šiais metais jis dalyvavo turbūt visuose didesniuose raliuose Baltijos Šalyse. Taip pat, jį sutikome trypčiojantį Palangos „Omnitel 1000 km“ lenktynių trasoje. Nors nelenktyniavo, stebėjo jas kaip žiūrovas.

Vytautai, geriausias autosporto pasirodymas šiais metais, kas?

Kaip ralio lenktynininkui, man aktualiausia tai kas vyksta lietuviško ralio padangėje: pasibaigus Lietuvos automobilių ralio čempionatui nuoširdžiai džiaugiuosi, kad šiemet įvyko visi suplanuoti čempionato etapai.

Na, o įvardijant geriausią 2011 m. „performansą“ autosporte savo balsą atiduodu tam, jog galų gale baigėsi klausimai dėl Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) teisėtumo. Kai kuriems piliečiams jau buvo tapę įpročiu po kiekvienų ralio varžybų pratęsti kovą „antram raunde“ -  protestais, apeliacijomis ir skundais, o tai vargina! Ypač kitus sportininkus!

O geriausias autosporto renginys?

Nedvejodamas galiu pasakyti, kad man labiausiai patiko „300 Lakes“ ralis.  Nuolat dalyvauju ralio varžybose Latvijoje ir Estijoje, kaip sportininkas mačiau ne vieną ralį ir kitose užsienio valstybėse, todėl leidžiu sau lyginti ir vertinti. Mano nuomone, Lietuvoje šiemet turėjome 2 visa galva kitas varžybas pranokstančius ralius – „300 Lakes“ ir „Winter Rally“, smagu, kad savo kokybe juos vejasi „Saulės“ ralis.

„1000 km lenktynių Palangoje nelaikau tikromis sportinėmis varžybomis“, – Vytautas Švedas

Žieminio ralio kaip varžybų nepamatau jau 3 metus iš eilės, tiesą sakant jame vis matau priekabą atvažiuojančią ištempti iš trasos mano automobilio, tad ir didelių simpatijų šiam renginiui kol kas neturiu.

Mano nuomone Lietuvos automobilių sporte karaliauja ralis ir tik ralis. Ir žiūrovams norint susidaryti vaizdą apie autosportą Lietuvoje rekomenduoju žiūrėti ralį. Pasaulyje vienos populiariausių šakų – žiedo – pas mus praktiškai nėra, „1000 km“ lenktynių Palangoje nelaikau tikromis sportinėmis varžybomis. Be abejo, jų reikia ir jų negalima nepastebėti, bet tai puikiai išreklamuotas renginys žmonėms, neturintiems nieko bendro su automobilių sportu.

Automobilių sporto varžybose neužtenka vien tik važiavimo, norisi ir „užklasinės“ veiklos, šou, pajusti, kad esi įdomus ne vien tik sau. Ir lenktyniauti tokiose varžybose daug smagiau. Pvz. Latvijoj ir Estijoj požiūris į lenktynininkus ir renginius smarkiai pranoksta lietuvišką: ralistai ten žvaigždės, pajėgiausi lenktynininkai į varžybas kviečiami asmeniškai, nemoka startinių mokesčių, galima sakyti, jog regionas, kuriame tuo metu vyksta ralis ir gyvena tomis lenktynėmis.

Didžiausias artėjančių metų viltis?

Ralis Druskininkuose. Smagu, kad šiemet ralis Lietuvoje įžengė į naują regioną ir tikiu, kad su tokio mero kaip R.Malinauskas požiūriu šis ralis gali išaugti į smagų didelį renginį (pvz. „400 grybų ralį“) , į kurį nebus gėda pakviesti lenktynininkus iš kitų šalių.

Ir, pabaigai, metų nusivylimas.

Kad šiais metais man taip ir nepavyko sudalyvauti nei viename WRC etape. Jaučiau, kad buvome pasirengę pasirodyti gerai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų