Vitoldas Milius – žurnalo „Autobild Lietuva“ redaktorius, įvairių renginių organizatorius.
– Vitoldai, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais?
– Sunku išrinkti geriausią lenktynininką, sudėtinga suprasti skirtingo tipo varžybų ir pasiekto rezultato „svorį“. Kai kurie pasaulio, Europos ar kiti čempionatai kartais nublanksta prieš tam tikras atskirai paimtas varžybas.
Kai kurie pasaulio, Europos ar kiti čempionatai kartais nublanksta prieš tam tikras atskirai paimtas varžybas.
Nė kiek nesumenkindamas Lietuvoje vykstančių varžybų svarbos ir jose dalyvaujančių sportininkų pasiekimų, savo balsą norėčiau skirti dalyvavusiems svetur. Paminėti norėčiau keletą sportininkų, apie kurių rezultatus šiais metais girdėjome daugiausiai. Tai Ignas Gelžinis (Didžiosios Britanijos „Porsche“ taurė), Dominykas Butvilas (Europos ralio čempionatas) ir Paulius Pleskovas (Europos autokroso čempionatas).
Nors sunku sulyginti šių, skirtingose automobilių sporto šakose dalyvaujančių lenktynininkų pasiektų rezultatų svarbą, savo balsą atiduodu Dominykui Butvilui.
Dalyvaudamas su ne pačiu pajėgiausiu automobiliu klasėje, važiuodamas iki tol nebūtuose, labai specifiniuose regionuose, Dominykas užėmė trečią vietą ERC2 klasėje. Žinodamas ralio specifiką šiek tiek geriau nei kitų automobilių sporto rūšių, suprantu, kad tai buvo sunki užduotis.
– Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2015-aisiais (iki 21 metų)?
– Kalbant apie jaunąją lenktynininkų kartą, teks šnekėti apie kartingų sportą. Negalėčiau dalyvauti viktorinoje, kurioje būtų užduodami klausimai apie kartingo varžybų specifiką ir svarbą. Visoje šioje istorijoje kortas sumaišo dar ir amžiaus grupės, į kurias nekreipti dėmesio būtų neteisinga.
Paminėsiu tik keletą lenktynininkų, kurių pasiekimai vienaip ar kitaip buvo matomi spaudoje ar girdimi pokalbiuose: Rokas Baciuška, Gustas Grinbergas, Justas Jonušis. Visi šie jaunuoliai nuosekliai dirba, o tai duoda rezultatus jau šiandien ir labai tikiuosi, kad jiems užteks kantrybės ir užsispyrimo siekiant aukštų tikslų ateityje.
Negaliu niekam skirti savo balso, nes nemanau, kad esu kompetentingas kalbėti apie kartingų sportą.
Norint būti „sporto veidu“ ir garsinti automobilių sportą Lietuvoje neužtenka vien sėkmingai dalyvauti varžybose
– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjo sportą garsindamas šalyje?
– Norint būti „sporto veidu“ ir garsinti automobilių sportą Lietuvoje neužtenka vien sėkmingai dalyvauti varžybose. Garsinimas yra nuoseklus ir ne visada mielas širdžiai darbas. Galiu tik pasidžiaugti, kad vis daugiau lenktynininkų veidų galima matyti viešoje erdvėje, o ir pati komunikacija yra daug brandesnė nei anksčiau.
Jokio stebuklo čia nėra – ką pasėsi, tą ir pjausi. Manau, kad šiai neatskiriamai nuo automobilių sporto visumos sričiai daugiausia dėmesio skyrė Benediktas Vanagas ir, suprantama, turi geriausią rezultatą. Savo balsą atiduodu Benediktui.
– Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2015-aisiais?
– Žodis „geriausias“ turi daugybę prasmių. Man labai prasmingais atrodo nedidelės slalomo varžybėlės nedideliuose Lietuvos miesteliuose, saugiai ir tvarkingai suorganizuoti pasivažinėjimai savaitgaliais ar klubinė veikla (kartingai, žiedas, slalomas, 4x4 ir t. t.). Juose gali dalyvauti daugybė apie tai svajojančių jaunų žmonių.
Net jei tokių lenktynių ir nepavadinsi sportu ar net renginiu (dydžio prasme), jos tikrai turi prasmę. Vieniems tai tramplinas į sporto pasaulį, kitiems – puikios pamokos kasdieniam vairavimui, o laikas, praleistas treniruotėse ar tobulinant techniką, yra daug prasmingesnis užsiėmimas, nei šlaistymasis patvoriais. Pagarba entuziastams!
Džiugina gerėjantis Lietuvos ralio čempionato organizatorių lygis. Visi etapai savotiškai žavūs ir plika akimi matyti, kad organizatoriai į tai žvelgia labai kūrybingai, su meile ir skiria tam be galo daug laiko. Išskirti kurį nors vieną – nenorėčiau.
Stiprus renginys yra „Autoplius Fast Lap“ varžybų serija. Perspektyvus, šiuolaikiškas, pritraukia nemažai žiūrovų, užtikrina kokybišką komunikaciją.
Vis dėlto, klausimas yra „Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2015-aisiais?“, o žodis „renginys“ paminėtas vienaskaita, tai koncentruotesnio visomis prasmėmis automobilių sporto renginio nei „ENEOS 1000 km“ lenktynės 2015 metais aš nemačiau. Mano balsas atitenka šiam renginiui.
Antradienį skaitykite interviu su paskutiniu „Metų lenktynininko 2015“ komisijos nariu, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentu Romu Austinsku.