Mindaugas Varža pasakoja, kad šiemet į „Aurum 1006 km“ lenktynes iš jo dirbtuvių pajudės net keturi automobiliai. Du iš jų – pagrindinis ir atsarginis BMW M3 priklauso „Dynami:t Energy“ komandai, kitas – „Kautra-Subaru racing team“ ekipos „Subaru BRZ“.
Paties Mindaugo Varžos komandos „Hegelmann Transporte By Algirdai@nebankrutuok.lt“ naujasis pirkinys „Hyundai i30N TCR“ į Palangą pajudėjo pats pirmasis. Prieš lenktynes Mindaugas Varža sutiko plačiau papasakoti apie tai, kokie motyvai lėmė sprendimą įsigyti TCR. Anot sportininko, pagrindinis aspektas yra automobilio patikimumas, kuris ypač svarbus ilgo nuotolio ištvermės lenktynėse.
„Šiais metais TCR klasė žiedinėse lenktynėse linksniuojama dažniau nei GT, X1 ar kitos. Kaip ralyje šiai dienai labai populiaru R5 automobiliai, tai žiede – TCR. Visą laiką buvau už kūrybinį procesą, bet neatsilaikiau bandos jausmui ir teko įsigyti TCR. Aišku, kai pajauti tą gamyklinę mašiną, supranti, kad pinigai už ją sumokėti yra verti ir ta investicija atsipirks per patikimumą.
Tačiau vien tik turėti tą mašiną nepakanka. Reikia turėti tam tikrą mechanikų komandą. Šiuo atveju man pasisekė, nes turiu labai gerą draugą Bartek Rubczewski iš Lenkijos. Jis tikras sportinių mašinų, tokių kaip R5, inžinierius. Jis dirba stipriose komandose. Jį samdo kaip pagrindinį techninį mechaniką tiek olandai, tiek belgai, lenkai. Jis kartu su manimi ir Egidijumi Valeiša ir į ralį važiuoja.
Dėl to ir buvo tas sprendimas įsigyti TCR kiek lengvesnis, nes buvo aišku, kas tą automobilį prižiūrės. Tame automobilyje visko yra daug, kelių lygių ABS sistemos, „Safety Car“ režimas, kuris sumažina akceleratoriaus jautrumą ir dar daug kitų dalykų. Visus juos reikia žinoti“, – pasirinkimo motyvus įvardijo Mindaugas Varža.
Gamykloje sukurtas ir dar dažais kvepiantis „Hyundai i30N TCR“ lenktynių bolidas yra visiškai naujas, tad ir mechanikams prie jo darbo beveik nebuvo. Mindaugas Varža juokiasi, kad mechanikai TCR automobilio gali nemėgti todėl, kad prie tokios technikos nereikia naktų leisti garaže sprendžiant savadarbiams automobiliams būdingas problemas.
„Mechanikai sako, kokia čia mašina, jei tik nuplauti ją tereikia. Sako, kad nieko neuždirbs, dirbdami prie jos. Prie kitų trijų automobilių jie dirbo paromis, nemiegoję, o prie TCR praktiškai nėra ką veikti. Aišku, čia humoras. Darbo prie kiekvieno automobilio visada yra, tačiau TCR yra gamyklinis automobilis. Labai gerbiu automobilių konstruktorius, nes ir pats toks esu. Lietuvoje tikrai yra gerų konstruktorių – pradedant jaunais entuziastais garažuose ir baigiant tokiais vilkais kaip Biesas. Jie tikrai sugeba konstruoti automobilius.
Tačiau viskas yra daroma iš standartinio automobilio. Tai vistiek nėra iki galo lenktyninis automobilis. O šitie TCR yra sukurti būtent lenktynėms. Ir ten dirba ne du, trys mechanikai, o dešimtys ar net šimtas inžinierių. Ir tos gamyklos turi ilgametes tracidijas, todėl tai leidžia sukurti patikimą automobilį. O mes, konstruktoriai, improvizuojame. Kartais tai pasiteisina, kartais ne.
Geras BMW M3 yra panašiai greitas kaip ir TCR, bet kai pažiūri, kiek Europoje finišuoja TCR ir kiek savadarbių automobilių, viskas labai greitai tampa aišku. Tada ir pradedi galvoti, ar tris kartus mažesnė savadarbės mašinos kaina ilgame pariode nesigauna ta pati, kaip TCR. Konstruoti smagu ir tikrai ateityje konstruosiu mašinas, tačiau panašu, kad ilgai distancijai TCR yra labiau tinkamas vien dėl patikimumo“, – paaiškino Mindaugas Varža.
Šiuo automobiliu Palangoje startuos Kevinas Abbringas, Deividas Jocius, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Liatukas. Pats Mindaugas Varža šįkart į lenktynes įsilies kaip komandos vadovas. Pašnekovas tikina, kad pagrindinis uždavinys visiems komandos pilotams bus išlaikyti maždaug vienodą tempą.
„Draugaujame su Kevinu Abbringu. Jis yra oficialus „Hyundai Motorsport“ testų pilotas. Jam kaip tik papuolė laisvas savaitgalis, todėl džiaugiuosi, kad jis neatsisakė sudalyvauti šiose lenktynėse. Būtent todėl nusprendžiau pasitraukti iš pilotų rikiuotės į komandos vadovo poziciją ir užleisti vietą jam. Tikiuosi iš jo, kad jis parodys tempą kolegoms ir kiti pilotai važiuos panašiai tokiu tempu, kokiu gali važiuoti Kevinas“, – ambicijas atskleidė Mindaugas Varža.
Mindaugas Varža taip pat atskleidė, kodėl įsigyti nusprendė būtent „Hyundai i30N TCR“, nors TCR modelius „kepa“ ir daug kitų gamintojų.
„Norėjome gal padaryti truputį kitaip nei visi. Kitas dalykas, Kevinas Abbringas turi labai didelį kiekį tos tikros informacijos apie šį TCR. Ne tos informacijos iš vartojojo gido, bet tos praktinės, tikrosios. Jis žino, kaip ją aptarnauti, kaip reguliuoti. Tai labai svarbus momentas. Kitas dalykas, gal per pompastiškai pasakysiu, „Hyundai“ yra greičiausias. Jei pažiūrėtume į WTCR seriją, tai „Hyundai“ ten užima pirmąsias vietas. Gal šis automobilis ir brangesnis už kitus automobilius, tačiau nedaug. Kainų skirtumas esmės nebesudaro, todėl nusprendėme rinktis geriausią“, – kalbėjo Mindaugas Varža.
Komandos inžinierius iš Lenkijos Bartek Rubczewski, kurį minėjo Mindaugas Varža, atskleidė, kad „Aurum 1006 km“ lenktynių trasa nėra itin dėkinga dinamiškiems TCR modeliams. Anot inžinieriaus, TCR bolidai ilgose ir tiesiose atkarpose tikrai nusileis varžovams, tačiau šis skirtumas bus kompensuotas valdymo savybėmis posūkiuose.
„Turėjome nedidelį testą Kačerginėje sekmadienį. Atrodo, kad viskas veikia gerai. Dar reikės automobilį šiek tiek pareguliuoti, kadangi dabar jis yra pritaikytas daugiau vakarų Europos trasoms, o Palangos trasa yra visiškai kitokia. Tačiau viską sureguliuosime ir esame pasiruošę kautis su kitais TCR bolidais. Bendroje įskaitoje dauguma automobilių yra greitesni už mus, tačiau jei per lenktynes lis lietus, šis skirtumas išsilygins ir tuomet jau pranašumą turėsime mes. Svarbu, kad nedarytume klaidų ir nereikėtų atlikti neplanuotų sustojimų“, – kalbėjo komandos inžinierius iš Lenkijos Bartek Rubczewski.
Komandos nariai taip pat atskleidė, kad šį automobilį įsigijo ne tik Palangos lenktynėms. Likusią sezono dalį vien garaže „Hyundai i30N TCR“ nestovės.
Ekipa ketina išvykti į Belgiją ar Olandiją ir ten pasitikrinti savo jėgas lenktynėse, kuriose startuoja 30 ar 40 TCR modelių.