Misterio WRC Sebastieno Loebo šansai Dakare dideli, bet ne viskas priklauso nuo jo

Dakaro ralis yra automobilių gamintojų ringas: pastaraisiais metais sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis vadinamame maratone nugali tik gamyklinį palaikymą turinčios komandos. Kai Dakaras persikėlė į Pietų Ameriką, 2009-2011 m. dominavo „Volkswagen, 2012-2015 m. MINI, o pastaruosius trejus metus – „Peugeot“. Prancūzų gamintojas pasitraukė, tad 2019 m. Dakare lieka dvi gamintojų palaikymą turinčios komandos – MINI ir „Toyota“.
Sebastienas Loebas Dakaro ralyje
Sebastienas Loebas Dakaro ralyje / Tomo Tumalovičiaus nuotr.

Visos Dakaro naujienos (spauskite čia)

Paskutinis kartas, kada komanda be jokio gamintojo pagalbos nugalėjo Dakaro ralyje, buvo 2000-aisiais, kuomet greičiausiu ekipažu tapo savadarbiu bagiu „Buggy Schlesser“ važiavę Jeanas-Louis Schlesseras su Henri Magne. Daug metų nebuvo jokių prošvaisčių, kad privačios komandos ekipažas galėtų aplenkti gamyklinius – tiek techninis, tiek vairuotojų bei šturmanų lygis stipriai skirdavosi.

Automobilių gamintojai investuoja daug milijonų į šias lenktynes ir joms parengia pačius geriausius, techniškai pažangiausius visureigius. Dėl šios priežasties ir turimų finansinių resursų gamintojai paprastai susigriebia ir pačius geriausius vairuotojus.

Tačiau 2019-aisiais vienas ekipažas, kartą jau užėmęs antrą vietą Dakaro ralyje ir dukart pirmavęs, bet dėl avarijų ralio nebaigęs ar praradęs daug laiko, dalyvaus kaip privačios komandos atstovas. Su automobiliu, kuris 2017-aisiais Dakaro ralyje visus konkurentus lenkė jei ne šviesmečiu, tai bent šviesdiene. Tai – Sebastienas Loebas ir Danielis Elena, vairuosiantys 2017-ųjų „Peugeot 3008 DKR“.

Išsiskyrė keliai su PSA

S. Loebas šiemet pakliuvo į kvailą situaciją. Jis buvo susaistytas sutartimi su PSA koncernu (kuriam priklauso „Peugeot“, „Citroen“ ir „Opel“) ir dar prieš 2018-ųjų Dakaro ralį pripažino, kad tai – paskutinis jo šansas nugalėti. „Peugeot“ jau buvo paskelbę, kad tas Dakaro ralis pabaigs ketverius metus trukusią istoriją, per kurią pavyko triskart iškovoti nugalėtojų titulus.

Kiti trys S. Loebo komandos draugai, Stephane‘as Peterhanselis, Carlosas Sainzas ir Cyrilis Despres, ilgai nelaukę sukirto rankomis su MINI globojama komanda.

Prancūzui lenktynininkui nedalyvavimas Dakare nelabai didelis nuostolis – „Peugeot“ vis dar sėkmingai varžėsi pasaulio ralikroso „World RX“ čempionate, jis taip pat epizodiškai pasirodė pasaulio ralio čempionato (WRC) etapuose vairuodamas „Citroen“.

Dilema: ką veikti Sebastienui Loebui?

Tačiau iš „World RX“ „Peugeot“ taip pat traukiasi, o WRC „Citroen“ neturi didelių perspektyvų. Ką veikti S. Loebui?

Jis yra „Red Bull“ atletas, tad su austrų gėrimų gamintoju sutarė dalyvauti Dakare kartu su privačia komanda „PH Sport“. Finansų užteks iš „Peugeot“ nusipirkti 2017 m. 3008 DKR ir jį minimaliai modifikuoti (2018 m. modelis dėl Dakaro reglamento atnaujinimo neturi didelių privalumų prieš senesnį).

Netrukus po šios žinios atėjo ir kita – S. Loebas grįžta į WRC prie „Hyundai i20“ vairo ir dalyvaus šešiuose 2019-ųjų sezono etapuose. Tad sportbačių, šalmo ir kitos atributikos ant vinies jis toli gražu nekabina.

Kokie S.Loebo šansai Dakare?

S. Loebas, Dakare vairuodamas „Peugeot“, didžiąją dalį laiko buvo greičiausias savo komandoje. 2016 m. jis apvirto, 2017 m. paskutiniuose greičio ruožuose nusileido Stephane‘ui Peterhanseliui, 2018 m. įstrigo kopose ir ralio apskritai nebaigė.

Klasikinio ralio greičio ruožuose jam nėra lygių, tačiau ir kopose prancūzas demonstravo, jog yra labai greitas.

2019 m. jam bus ketvirtas startas prie „Peugeot“ vairo ir pirmas – neturint „Peugeot“ komandos. Tačiau „PH Sport“ nėra garažinių meistrų kolektyvas – 2018 m. Dakare jai atstovavęs Sheikhas Khalidas Al Qassimis finišą pasiekė šeštas, rėmėjų sąraše neturėdamas tokių kompanijų kaip „Red Bull“. Važiavo jis, beje, taip pat senesnės kartos „Peugeot“ modeliu.

S. Loebas ne kartą yra sakęs, jog lenktyniauti ten, kur neturi šansų laimėti, jam neįdomu, todėl galima neabejoti – sprendimą dalyvauti Dakaro ralyje jis priėmė tik gerai išanalizavęs visas dedamąsias ir supratęs, jog turi realius šansus nugalėti. Kad jis kartu su D. Elena yra labai greitas ekipažas, įrodyta jau ne kartą. „PH Sport“ surinktas puikus kolektyvas, tai taip pat ne paslaptis. O „Peugeot 3008 DKR“ dar prieš porą metų dominavo Dakaro ralyje.

Kaip toli pasistūmėjo MINI ir „Toyota“?

Klausimas čia sukasi ne apie S. Loebo galimybes – jos aiškios ir labai didelės. Klausimas kitas – kaip toli pasistūmėjo MINI ir „Toyota“? Būtent šių gamintojų progresas parodys, kiek šansų nugalėti Dakare po beveik dvidešimties metų pertraukos turi privati komanda.

Artėjančiame Dakare pirmą kartą pagrindiniai komandos vairuotojai turės dviem ratais varomus MINI bagius – tokius vairuos S. Peterhanselis, Carlosas Sainzas ir Cyrilis Despres, o keturiais ratais varomus modelius – Nani Roma, Jakubas Przygonskis, Orlando Terranova, Yazeedas Al-Rajhi ir Borisas Garafulicius.

„Toyota“ lieka ištikima keturiems varomiems ratams. Greičiausi „Hilux“ 2018 m. Dakare laimėjo 6 iš 14 etapų, o Nasseras Al-Attiyah – keturis iš jų. Daugiau nei bet kuris kitas automobilių lenktynininkas.

Šiemet abu gamintojai tikrai neatostogavo, o toliau tobulino savo automobilius. Todėl S. Loebui su pora metų senesne technika ir neturint gamyklinės komandos palaikymo bus itin sunku prasiveržti į aukščiausias pozicijas. Kita vertus, didžiąją dalį artėjančio Dakaro ralio sudarys kopos, o jose staigmenų netrūksta. Gal S. Loebas taps viena jų?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų