„Sunkiausia buvo išlaikyti vairą“, – grįžęs į Lietuvą taip tuomet žiniasklaidai komentavo Š. Paliokas, tvirtinęs, jog rengiantis Dakaro raliui fiziškai ruošė ne tas raumenų grupes, kurias reikėjo labiau treniruoti.
2018 metų sausio mėnesį Pietų Amerikoje rengiamame Dakaro ralyje startuosiantis vienintelis Lietuvos motociklininkas B. Bardauskas, panašu, pasimokė iš ankstesnių klaidų. Dabar jis labiausiai stiprina riešus, kuriems ir teks didžiausias krūvis, tačiau Š. Paliokas turi ką patarti Baliui. Dakaro ralyje Š. Paliokas jau trečius metus iš eilės padeda automobilių lenktynininkui Antanui Juknevičiui.
„Susikaupęs nuovargis gali būti pačiu didžiausiu išbandymu. Motociklininkams tenka didžiausias krūvis, nes po greičio ruožų lieka labai nedaug laiko pailsėti“, – pabrėžia Š. Paliokas.
Sportininko žodžiais, „po pirmojo greičio ruožo tau atrodo, jog važiuoti smagu“.
„Bet po 5-6 etapų susikaupia nuovargis, kuris sumažina koncentraciją, atsiranda dėmesio stoka, nors tau reikia kiekvieną kartą žaibiškai persiorientuoti, kai po ratais pasikeičia dangos pagrindas“, – aiškino Š. Paliokas.
Pasak jo, Dakaro ralyje trasos pagrindas gali keistis kas penkiolika minučių.
„Man asmeniškai nepavyko susitvarkyti su nuovargiu, kuris atsirado dėl miego trūkumo. Juk baigus greičio ruožą, negali iš karto eiti ilsėtis, o turi sutvarkyti dar visą krūvą reikalų, siekiant pasiruošti kitos dienos etapui. Ir aš, ir Balys miegodavome tik po 3-4 valandas. Per tokį laiką visiškai atstatyti jėgas tiesiog neįmanoma“, – prisiminė Š. Paliokas.
Antano Juknevičiaus komandos narys pasakoja, kad iki šiol Dakaro ralyje akylai stebi motociklininkus.
„Pirmas dvi dienas jie būna švytintys ir laimingi, bet vėliau kasdien jų šypsenos vis blėsta ir blėsta. Tie, kurie važiuoja pabaigoje, po lenktynių etapo valgyti eina vos vilkdami kojas“, – pasakojo Š. Paliokas.
Kai kurie sportininkai, Š. Palioko teigimu, po 500 km etapo finiše tiesiog nukrenta nuo motociklo ir negali pasikelti.
„Ne vieną tokį mačiau“, – sakė Š. Paliokas.
Jis ragina B. Bardauską įvertinti ir tai, kad kai kurie etapai vyks aukštikalnėse, kur truks deguonies.
„Jeigu Balys nori pasiekti finišą, jam reikėtų važiuoti atsargiai. Tiesiog koncentruotis į finišą Argentinoje. Tas susitelkimas jam padės išsaugoti ir save, ir techniką“, – pridūrė Š. Paliokas.
B. Bardauskas startuos motociklu „KTM 450 Rally Replica“.
Paskutinį kartą Dakaro ralyje Lietuvą motociklininkas (Gintautas Igaris) atstovavo 2013 m., bet tuomet finišo nepasiekė.
40-asis Dakaro ralis vyks 2018 metų sausio 6-20 dienomis Peru, Bolivijoje ir Argentinoje. Iš viso numatyta keturiolika etapų. Pirmąjį etapą sportininkai pradės iš Limos. Motociklininkų lenktynėse užsiregistravo 167 sportininkai.
Balio Bardausko palydėtuvės į Dakaro ralį rengiamos 2018 m. sausio 2 d. (4 val. ryto) Vilniaus oro uoste.
Apie Balį Bardauską
Vilnietis, 40 metų sportininkas, turintis kūno kultūros mokytojo išsilavinimą ir socialinių mokslų magistro laipsnį. Be motosporto užsiima ir kita aktyvia veikla. Jo sąskaitoje 11 įveiktų maratonų. Oficiali svetainė internete – www.balys.lt. Naujienas apie B. Bardausko pasiruošimą šioms lenktynėms galite sekti ir socialiniame tinkle „Facebook“. Ten sukurtas specialus puslapis „Balys Bardauskas, BolkaGo2Dakar“.
Apie motociklą „KTM 450 Rally Replica“
KTM sumontuotas vieno cilindro, 450 kub. cm darbinio tūrio variklis. Jo galia siekia 70 AG. Motociklo svoris su pilnu degalų baku siekia apie 200 kilogramų. B. Bardauskas važiuos visiškai nauju motociklu. Šio modelio motociklu startuos ir praėjusio Dakaro ralio nugalėtojas bei kiti lyderiai. Tai populiariausias motociklo modelis tarp Dakaro ralio sportininkų.