Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Motociklininkų mirtys Dakaro ralyje privertė diegti naujoves: susipažinkite su jomis išsamiau

Dakaro ralis laikomas pačiomis sudėtingiausiomis varžybomis dalyviams. Tuo pačiu jis gali būti vadinamas bene vienu pavojingiausių auto ir moto sporto renginių Pasaulyje – dalyviai dideliu greičiu kiekvieną dieną turi įveikti šimtus kilometrų itin sudėtingomis sąlygomis, o nuovargis šiuos kilometrus padaro dar pavojingesniais.
Paulo Goncalvesas
2020 m. Dakare žuvęs P.Goncalvesas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dalyvių saugumas organizatoriams rūpestį kėlė jau daug metų, bet 2020 metų Dakaro ralis, pareikalavęs net dviejų motociklininkų gyvybių, paskatino organizatorius imtis papildomų saugumo priemonių. Kovo mėnesį Lisabonoje vyko cross-country disciplinos komandų, tarptautinės motociklų federacijos (FIM) bei Dakaro ralio organizatorių (A.S.O.) susitikimas, kuriame buvo priimti sprendimai dėl naujų saugumo reikalavimų, galiosiančių 2021 metų FIM Cross-Country pasaulio čempionate bei Dakaro ralyje.

Dalis sprendimų priimti siekiant sumažinti vidutinį dalyvių greitį greičio ruožuose – dviems lenktynių dienoms motociklininkai galės panaudoti tik vieną galinę padangą, tad per visą Dakaro maratoną sportininkai turės tik 6 naujas padangas, o pažeidus šias taisykles galios 30 minučių bauda. Taip pat viso Dakaro metu tik kartą galima keisti variklio stūmoklį, o degalų papildymo zonose uždraustas bet koks darbas prie motociklų, išskyrus kelio knygos keitimą. Šis laikas, pasak organizatorių, turi būti skirtas sportininkų poilsiui.

Vardan saugumo organizatoriai atliko pakeitimų kelio knygose. Dabar apie antro ir trečio pavojingumo zonas sportininkai bus įspėti ne tik ženklais kelio knygoje, bet ir garsiniu įspėjimu prieš jas. Organizatoriai, savo ruožtu, sudarinėdami maršrutą stengėsi jį sudaryti tokiu būdu, kad zonose, kuriose yra daug pavojų, maršrutas driektųsi taip, kad vidutinis greitis jame būtų kuo mažesnis.

Saugos liemenės

Viena iš priemonių, kurią tiesiogiai pajaus kiekvienas motociklų ir keturračių klasės dalyvis, tai avarijos atveju savaime prisipučiančios liemenės – jas šiemet privalo dėvėti visi minėtų klasių lenktynininkai.

Organizatoriai nusprendė šias liemenes išbandyti jau 2020 metų Andalūzijos ralyje, kuriame važiavo ir pirmas keturratinininkas Dakare iš Lietuvos Laisvydas Kancius. Apie šį organizatorių sprendimą sportinininkas atsiliepė pozityviai, tačiau išreiškė abejonių dėl skubotai priimto sprendimo ir nežinia ar iki galo ištestuotos technologijos.

„Naujovė skirta maksimaliai apsaugoti sportininkus nuo sužeidimų įvykio (avarijos) metu, o viską, kas didina saugumą, reikėtų vertinti teigiamai. Vertinant jų veikimą ir naudą manau, kad jos suteikia daugiau saugumo lyginant su įprastais šarvais. Problema gali būti tai, kad šita taisyklė įvesta ganėtinai skubotai daugumai sportininkų net neišbandžius šių gaminių praktiškai. Rinkoje iki 2020 rugsėjo jų nebuvo ir dabar nelabai yra pasirinkimo – jas siūlo vos kelios kompanijos ir tos pačios iki šiol turėjo tik bandomąsias versijas. Jos Dakaro raliui pateiks konkrečius gaminius, bet toks skubotumas gali atnešti ir klaidų“, - savo komentarais dalino Laisvydas Kancius.

iGo2Dakar/Andriaus Lauciaus nuotr./Dakaro dalyvis, keturratininkas Laisvydas Kancius
iGo2Dakar/Andriaus Lauciaus nuotr./Dakaro dalyvis, keturratininkas Laisvydas Kancius

Vyras toliau tęsė ir apie savo patirtį, važiuojant su naująja liemene, Andalūzijos ralyje: „Teko trumpai išbandyti, liemenė dėvima ant apatinių rūbų po striuke, o tam specialiai reikalinga striukės modifikacija – į striukės šonus įsiuvamas gumos intarpas, kad liemenės sprogimo metu nesuspaustu kūno. Važiuojant tai nesukelia išskirtinio nepatogumo lyginant su šarvais, minusas gal toks kad liemenės svoris didesnis“.

Kadangi liemenių technologija nauja, Dakaro ralio organizatoriai sutarę su šių liemenių gamintojais sportininkams išduos naujus suspausto oro balionėlius degalų pasipildymo zonose. Šie įtaisai yra atsakingi už liemenės staigų pripūtimą oru. Kadangi įvykio metu liemenės suveikimą inicijuoja staigūs smūgiai, kyla klausimas ar negali ši technologija suveikti tada, kai tai nereikalinga – lenktynių metu sportininkams važiuojant grubiais paviršiais jų kūnai taip pat patiria įvarius smūgius bei vibracijas.

L.Kancius pasakojo, kad apie tokius nutikimus kol kas girdėti neteko: „Sunku vertinti ar važiuojant per nelygumus ir duobes ji nesuveiks – teoriškai neturėtu taip būti, bet vertinant skubotumą, praktikos trūkumą visko gali pasitaikyti. Andalūzijos ralyje negirdėjau, kad taip būtų nutikę, dalyviai per daug pastabų neturėjo“.

Dakaro ralis startuoja jau sausio 3-iąją dieną Saudo Arabijoje. Lietuvos vėliavą ten bus galima išvysti net ant keturių automobilių, vieno bagio, vieno motociklo bei, pirmą kartą Lietuvos Dakaro istorijoje, keturračio.

----

Apie #iGo2Dakar #iGo2Dakar: 2017 m. prasidėjęs projektas, kurio misija – kuo plačiau nušviesti populiariausią automobilių sporto renginį Lietuvoje Dakaro ralį ir paliesti visas gerbėjams įdomias temas. Filmuoti, fotografuoti ir rašyti ne tik tai, ką nori pasakyti lenktynininkai, bet ir šio sporto užkulisius, technikos subtilybes, parodyti nuostabų Saudo Arabijos kraštovaizdį bei nuoširdžius šios šalies žmones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?