Lietuvių pasirodymą penktadienio lenktynių atkarpoje (važiuojama dalis lenktynių, 4 val.), galima vertinti tikrai gerai. Atsižvelgiant į keletą rimtų techninių gedimų prieš startą – lietuviai susikaupė ir pademonstravo raumenis. „Šiauliai RD SIGNS“ komandos „Lamborghini“ GTX klasėje kol kas užimą antrąją vietą. Tokį patį rezultatą pasiekė ir „Juta racing“ komandos „Porsche“ klasėje 991.
Šiek tiek su degalų paskaičiavimais apsirikę „Juta Racing Junior“ TCR klasėje buvo nukritę į 6-ąją vieą, bet vėl pakilo iki 4-os.
Tiesioginė transliacija iš Mugello trasos atrodė taip:
Rezultatai tiesiogiai (spauskite čia).
Skirtingos klasės
Lenktynėse startuoja „Šiauliai RD SIGNS“ su „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ (GTX klasė), „Juta Racing“ su „Porsche 991 II Cup“ (991 klasė) ir „Juta Racing Junior“ su CUPRA TCR (TCR klasė).
Lenktynių eiga
Penktadienį lenktynininkai važiuos tik 4 val. Po to dar 8 val. šeštadienį.
Plačiau apie transliacijų laikus ir kvalifikacijos rezultatus skaitykite čia.
Dvi iš trijų Lietuvos komandų patyrė rimtų technikos gedimų. „Šiauliai RD SIGNS“ antradienį pastebėjo dūminantį „Lamborghini“ variklį. Teko skubiai ieškoti naujo ir jį per trečiadienį pakeisti.
Reportaže iš starto tiesiosios (pitlane) pamatysite automobilių rikiuotę. Ją komentuoja Paulius Paškevičius, Ramūnas Čapkauskas, Ignas Gelžinis ir Titas Čapkauskas.
„Juta Racing“ ketvirtadienį tvarkė „Porsche“ galinį pusašį. O penktadienį kvalifikacijos metu J.Adomavičiui dingo sankaba. Tad technikams teko ją skubiai keisti. Deja, „Juta racing“ Porsche teko startuoti iš rikiuotės pabaigos. Tad teks vytis ir lenkti daug lėtesnių varžovų. Taip atrodė starto procedūra:
Lenktynės, kaip ir reikėjo tikėtis, prasidėjo didele sparta ir gausybe prakirstų padangų. Kaip sakė Lietuvos lenktynininkai, ilgų nuotolių varžybose svarbu neperskubėti, išdėstyti jėgas (ir automobilio galimybes) visoms 12-ai valandų.
Po pirmos lenktynių valandos
Prabėgus pirmajai lenktynių valandai iš trasos išlėkė 969 numeriu pažymėtas Porsche 991 Cup. Įvestas vadinamasis Kodas60, leidžiantis važiuoti tik tokiu ribotu greičiu.
Keitimai. Daugelis komandų pertrauką išnaudojo užsukdamos į degalinę. Taip pasielgė ir „Šiauliai RD SIGNS“.
Po pirmos valandos „Juta racing“ TCR klasėje 6-as iš 12.
„Juta Racing“ Porsche pakilo į 14-tą bendroje GT įskaitoje, o „Šiauliai RD SIGNS“ – 17-ti. Tačiau komanda ne tik pildė baką degalų bet ir keitė pilotus. Prie vairo sėdo Ramūnas Čapkauskas.
„Juta Racing“ komandos pilotus keitė po 1,5 val. nuo starto.
Avarija. Likus 2.20 val. iki dienos finišo, avariją patiria Leipert Motorsport „Lamborghini“, GTX klasės lyderis (šiauliečiai čia kol kas treti). Kanadiečiai lenktyniauja naujesnės kartos „Lamborghini“, nei lietuviai. Vėl KODAS60 (virtualus saugos automobilis).
Panašu, kad Kanados lenktynininkas, išvažiavęs į trasą naujomis padangomis, laikydamas iki galo nuspaustą akceleratoriaus pedalą, išjungė ribotuvą, naudojamą techninio aptarnavimo zonoje. Todėl naujos šaltos padangos pradėjo slysti, gavusios maksimalų impulsą iš variklio. Vairuotoją apžiūri medikai, automobilį reikės rimtai paremontuoti.
Netrukus, baigiantis antrai valandai, iš trasos išlekia ir 278 numeriu pažymėta „Ginetta“. Vėl krenta lenktynių tempas.
Degalų pylimas. Tai – labai svarbi lenktynių fazė. Idealu psinaudoti KODO60 faze, kai sulėtėja tempas. Idealu tuo pačiu metu dar ir vairuotojus pakeisti. Tačiau automobiliai juk skirtingi. „Lamborghini“ lenktynių tempu gali pilnu baku važiuoti iki valandos. TCR ir „Porsche“ – 1 val. 15 min. arba kartais ir ilgiau, net iki 1 val. 30 min.
Tačiau važiuoti maksimalų laiką rizikinga. Tokia rizika nepasiteisino „Juta Racing“ TCR – automobilis sustojo neprivažiavęs degalinės. Prarasta daug brangaus laiko.
Penktadienį likus lenktyniauti valandą, „Juta Racing“ Porsche ir „Šiauliai RD SIGNS“ Lamborghini važiuoja panašia sparta, bendroje GT įskaitoje dalijasi atitinkamai 14-15 vietas.
TCE grupėje kvalifikuojama „Jutos“ TCR – 8-a iš 12-os.
Penktadienio finišas. Automobiliai po 4 val. lenktynių uždaromi į Parc Ferme (uždarą parką). Ten jie sulauks šeštadienio starto, kai lektyniaus dvigubai ilgiau – 8 val. Penktadienio avarijų ir KODO60 (virtualios saugos fazės) nesuskaičiuojama gausa rodo, kad lenktynėse labai svarbu išlaikyti šaltą protą. Nes dėl apmaudžios klaidos jau penktadienį bet kokią galimybę kovoti dėl pirmoios vietos GTX klasėje prarado „Leipert racing“ Lamborghini, kuris yra naujesnis už šiauliečių techniką.