Šiais metais užsienio šalyse lenktyniaujantis Martynas Samsonas pasakoja, kad varžybos svetur yra jo šių metų projektas. Ekipažas testuoja užsienio partnerių automobilius ir demonstruoja, ko verti Martyno Samsono Utenoje gaminami agregatai – sportui skirtos pavarų dėžės ir amortizatoriai.
Šiemet Martynas Samsonas ir Ervinas Snitkas jau lenktyniavo Latvijoje, Airijoje, Suomijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose bei Ispanijoje ir planuoja startuoti dar keliose užsienio varžybose.
„Šie metai skirti būtent mūsų planui važiuoti pas klientus, atstovus ir testuoti jų automobilius bei juose naudojamą mūsų produkciją. Būna testų dienos, važiuojame į varžybas. Žiūrėsime, kur važiuosime toliau, nes dar turime planų ir su ralio krosu. Tėvas su sūnumi važiuos Suomijoje keturis etapus ir Baltijos šalių varžybose dar keturis. Na ir dar testų dienos“, – sakė Martynas Samsonas.
Penktą bendrosios įskaitos vietą Ispanijoje savaitgalį iškovojęs Martynas Samsonas sutiko plačiau papasakoti apie jo ir Ervino Snitko vairuotą automobilį. N5 kategorijos „Citroen“ tik iš išvaizdos primena „Citroen“. Po kėbulu ten slepiasi visai kiti agregatai. Šiose varžybose Martynas Samsonas pademonstravo, kad su šia technika galima puikiai pasivaržyti ir su itin populiariais R5 klasės ralio bolidais.
„N5 labai panaši į R5. Ji panašiai veikia, valdosi, greitėja, stoja. Tai irgi specialus ralio automobilis. Jame nieko nėra nei iš „Citroen“, nei iš „Peugeot“. Ten viskas yra pagaminta ant „konduktoriaus“, o kėbulą ant viršaus galima užsimauti kokį tik nori. Mašinų yra daug skirtingų kėbulų, bet pati bazė yra viena. Šiuose automobiliuose visur stovi ta pati sekvencinė, mūsų gamybos „Subaru“ pavarų dėžė, mūsų amortizatoriai. Šio automobilio koncepcija yra panaši kaip R5, tik variklis maždaug 50 arklių silpnesnis“, – apie automobilį papasakojo Martynas Samsonas.
Pasak Martyno Samsono, pasirodymą Ispanijoje ekipažas vertina teigiamai. Tiesa, pasiekti kiek geresnį rezultatą sutrukdė techninės problemos.
„Pirmų trijų R5 ekipažų nepavijome. Jie važiavo jau rimčiau, jiems pasipriešinti jau buvo sunku. Priešpaskutiniame greičio ruože, likus kilometrui iki finišo, sudegė „Subaru“ centrinės blokiruotės mova. Centras pradėjo neveikti. Ir varė tik galas, ir stabdė tik galas. Tuos du dopus sunkiai važiavome, apsisukome tris kartus. Mašina tapo neprognozuojama. Taip ir pralošėme ketvirtą vietą.
Bet šiaip tai mašina labai smagi. Turime tris tokias mašinas nupirkę – viena Rusijoje ir dvi pas mus. Planavome vieną padaryti galu varomą ralio krosui, o kitą – raliui Lietuvoje su V8. Bet žiūrime, kad laiko nelabai tam turime. Turbūt apsispręsime dėti 1,6 „Ford“ motoriuką ir tiesiog važiuosime su ja. Norime testuoti.
Rokiškyje, sename aerodrome dabar darome testinį amortizatorių bandymo poligoną. Pristatysime dirbtinių tramplinų, padarysime duobių, nelygumų, kad pačiomis blogiausiomis sąlygomis galėtume testuoti techniką“, – sakė lenktynininkas.