„Aston Martin“ nuo pat pradžių simbolizavo greitį, veržlumą ir išskirtinius pojūčius vairuojant. Šios vertybės vedė gamintoją į priekį garsiausiose lenktynių trasose. Džiaugiamės, kad mes taip pat esame to dalimi“, – sako oficialaus „Aston Martin“ prekės ženklo atstovo Lietuvoje „Exclusive Luxury Auto“, valdomo „Modus group“ grupės, pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.
Nuo „hill climb“ lenktynių iki „Formulės-1“
„Aston Martin“ įkūrėjai Lionelis Martinas ir Robertas Bamfordas, dar prieš pradėdami gaminti automobilius buvo didžiuliai lenktynių entuziastai. Per pirmąjį dešimtmetį jų automobiliai ne tik pasižymėjo lenktynių trasose, tačiau ir pagerino keletą greičio rekordų. „Aston Martin“ toliau kūrė lenktyninius automobilius, kurie sėkmingai pasirodė kituose čempionatuose. Vienas jų – „Aston Martin DBR1“ – 1959 metais laimėjo 24 valandų Le Mano, Niurburgringo ir „Tourist Trophy“ lenktynes. Iki tol tai buvo pavykę tik „Ferrari“. Praėjo daugiau nei 60 metų nuo paskutinių „Grand Prix“ lenktynių, kur buvo galima išvysti „Aston Martin“.
Ambicingas grįžimas į aukščiausią lygą
Pirmasis ženklas, kad „Aston Martin“ gali grįžti į didįjį sportą buvo 2016 metais. Tada gamintojas tapo „Formulės-1“ komandos „Red Bull Racing“ rėmėju, o nuo 2018-ųjų iki 2020-ųjų užėmė pagrindinio rėmėjo poziciją. Tai leido suprasti, kad „Aston Martin“ elitiniame automobilių sporte ketina įsitvirtinti ilgam.
Kai praėjusiais metais kanadietis milijardierius Lawrence'as Strollas įsigijo dalį „Aston Martin“ akcijų, vienas iš jo tikslų buvo grąžinti „Aston Martin“ į aukščiausią lygą ne kaip rėmėją, bet kaip gamyklinę komandą, kuri „Formulės-1“ čempionate varžysis nuo 2021-ųjų sezono pradžios.
„Aston Martin“ vardo grįžimas į „Formulės-1“ čempionatą yra jaudinantis žingsnis visiems, kurie susiję su šiuo britų gamintoju. „Formulės-1“ trasos yra puiki vieta „Aston Martin“. Tai vieta, kur šis vardas turi būti, ir aš žinau, kad šis mūsų įmonės puslapis automobilių sporte bus jaudinantis visiems: tiek „Aston Martin“, tiek „Formulės-1“ čempionato sirgaliams visame pasaulyje“, – apie grįžimą į aukščiausią lygą kalbėjo L. Strollas.
Komandoje – čempionas
AMR21 – taip šiemet vadinasi „Aston Martin“ komandos bolidas. Įdomu tai, kad šiame sezone tai bus vienintelis iš esmės naujas bolidas, nes likusios komandos važiuos tik su mažais pakeitimais. Pagal pasikeitusias F1 technines taisykles, bolidai nebegali generuoti tokios prispaudžiamosios kaip anksčiau, todėl AMR21 modelyje labai daug dėmesio skirta pakabai, kad automobilis liktų toks pat stabilus posūkiuose. Taip pat patobulinti visi aerodinamikos elementai ir sukonstruotos naujos stabdžių aušinimo angos.
Nuo šio sezono į čempionatą grįžtanti „Aston Martin“ komanda turi ambicingų tikslų. Tai įrodo svarbus žingsnis – vieno iš komandos automobilių vairas buvo patikėtas 4 kartus „Formulės-1“ pasaulio čempionui vokiečiui Sebastianui Vetteliui. Jis tapo jauniausiu pasaulio čempionu „Formulės-1“ istorijoje. Todėl S. Vettelis puikiai žino, kaip reikia nugalėti, o jo sukaupta patirtis neabejotinai pravers „Aston Martin“ komandai.
Kartu su daugkartiniu čempionu komandai atstovaus ir jaunas, bet perspektyvus lenktynininkas Lance’as Strollas. Vos 22-iejų kanadietis yra tapęs „Formulės-3“ čempionu, o „Formulės-1“ čempionate varžosi nuo 2017-ųjų. Jau savo debiutiniame sezone L. Strollas lipo ant apdovanojimų pakylos Azerbaidžano GP metu. Iki šiol jis yra jauniausias pilotas, kuris ant podiumo lipo debiutinio sezono metu.