Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nauja Le Mano lenktynių realybė: tikimasi greičiausių 24 val. trukmės lenktynių

Po ilgos pertraukos į šį mėnesį vyksiančias prestižiškiausias ilgų distancijų lenktynes sugrįžusi „Goodyear“ siekia susigrąžinti savo 14 pergalių rekordą 24 valandų Le Mano lenktynėse. Šio gamintojo padangas renkasi penkios komandos, rašoma pranešime.
Kvalifikaciniai važiavimai
Kvalifikaciniai važiavimai / Imago images/Panoramic nuotr.

Šį mėnesį vyksiančios lenktynės bus pirmosios Le Mano lenktynės nuo 2006 m., kuriose vėl bus naudojamos „Goodyear“ padangos. Kartu tai gali būti greičiausios Prancūzijoje vyksiančios ilgų distancijų lenktynės.

Dėl COVID-19 pandemijos 88-osios Le Mano lenktynės iš birželio mėnesio buvo perkeltos į rugsėjo 19–20 d. Tai kartu yra ir priešpaskutinis dabartinio FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato (WEC) sezono etapas. Baigiamosios 8 valandų trukmės varžybos vyks lapkričio 14 d. Bahreine, todėl Le Mano varžybose pasiektas rezultatas yra ypač svarbus, nes Prancūzijos klasikinėse lenktynėse iškovoti taškai dvigubinasi.

Pasak Mike‘o McGregor‘o, „Goodyear ENDURANCE“ programos vadovo, „Goodyear“ prognozuoja, kad dėl vėsesnių oro sąlygų 24 valandų lenktynės gali būti vienos greičiausių pastarojo meto istorijoje:

„Aplinkos ir kelio dangos temperatūra turėtų būti daug žemesnė nei birželio mėnesį. Vėsesnis oras reiškia didesnį efektyvumą dėl sumažėjusio aerodinaminio pasipriešinimo ir pagerėjusio variklio veikimo. Lyginant su ankstesniais metais pasiektais rato įveikimo laikais, padangų srityje šį sezoną gerokai patobulėjome su nauja „Goodyear“ serija. Šie du veiksniai leidžia daryti prielaidą, jog šiais metais bus pasiektas naujas Le Mano greičio rekordas.“

Vienas iš sunkumų, su kuriais susiduria padangų gamintojai Le Mane yra WEC taisyklių nuostata, pagal kurią leidžiama naudoti tik tris sausai dangai skirtus padangų komplektus visam sezonui. Tai reiškia, kad „Goodear“ turėjo sukurti seriją, tinkančią skirtingai trasos dangos temperatūrai.

Pavyzdžiui, paskutiniame etape, vykusiame Spa mieste Belgijoje, buvo neįprasta tropinė diena, temperatūra trasoje siekė 42 ºC. Ankstesniais sezonais Spa vykusiose lenktynėse temperatūra trasoje siekdavo tik 7 ºC. Le Mane „Goodyear“ planuoja naudoti minkštas „A“ tipo arba naujausias vidutinio kietumo „B“ specifikacijų ir vidutinio plius „C“ kietumo padangas, jei rugsėjo mėnesį kiltų karščio banga.

„Mūsų tikslas yra užtikrinti savo komandoms ilgą važiavimą distancijoje, apriboti padangų keitimų skaičių ir išlaikyti didžiausią efektyvumą paskutinėje dalyje, kai degalų lygis automobilyje yra žemas. Le Mane keičiame padangas nuvažiavus atstumą, prilygstantį daugiau nei dviejų F1 lenktynių etapų metu nuvažiuojamam atstumui. Kuomet automobilyje likę nedaug degalų, vairuotojui reikalingas didžiausias efektyvumas. Spa trasoje „GoodYear“ padangos sumontuotos automobiliuose, kurie šiame lenktynių etape buvo greičiausi trasoje“, - priduria McGregor‘as.

Duomenų banko kūrimas

Šių metų įtemptas tvarkaraštis reiškia, kad nebuvo laiko tradicinei Le Mano bandymo dienai likus dviems savaitėms iki lenktynių. Nepaisant to, „Goodyear“ inžinieriai atliko išsamius tyrimus besiruošdami sugrįžimui į lenktynes.

McGregor‘as paaiškina, kaip „Goodyear“ inžinieriai kaupia savo žinias apie WEC trasas. „Mes aplankome trasas likus daug mėnesių iki lenktynių, kad galėtume išanalizuoti jų paviršių. Trasos, kurių kelio danga buvo neseniai atnaujinta, pavyzdžiui, Paul Ricard trasa, turi itin smulkų šiurkštų paviršių, tačiau senesnės trasos, pavyzdžiui, Spa trasa, turi labiau porėtą stambesnio šiurkštumo asfaltą“, - sako McGregor‘as.

„Goodyear“ specialistai visada iš naujo nuskaito paviršių, kad pamatytų, kaip jis pasikeitė nuo paskutinio apsilankymo. Le Manas yra unikalus, nes tik dalis trasos yra nuolatinė lenktynių trasa. Didžioji trasos dalis yra viešojo naudojimo keliai, kurių danga metai iš metų intensyviai dėvisi. Kadangi „Goodyear“ didina dalyvavimo Europoje vykstančiose lenktynėse aktyvumą, inžinieriai kuria žinių banką, kad prisidėtų prie mūsų JAV kolegų Amerikos trasose surinktų duomenų.

Pasiruošę rugsėjo lietui

Nors šiuo metu „Goodyear“ planuoja Le Mano lenktynes, McGregor‘as pasakoja, kad įmonės inžinieriai taip pat ruošiasi rudens sezonui.

„Nuo mūsų sugrįžimo praėjusių metų rugpjūčio mėnesį iki Spa vykusių lenktynių praėjusį mėnesį mums nereikėjo naudoti šlapiai dangai skirtų „Goodyear“ padangų. Mūsų komandos nustatė, kad šlapiai kelio dangai skirtos padangos buvo labai patvarios ir Spa atlikti bandymai ant šlapios kelio dangos pateikė daug duomenų skaičiavimams, atliekamiems renkantis tarp „Goodyear“ universalių ir šlapiai kelio dangai skirtų padangų. Šis važiavimas Spa trasa padėjo mums sustiprinti savo pasitikėjimą dar prieš prasidedant Le Mano lenktynėms“, - pastebi McGregor‘as.

Nauja realybė, naujos procedūros

Pandemija reiškia, kad „Goodear“, kaip ir visi, kurie yra uždaryti, turėjo pakeisti darbo organizavimą lenktynių renginiuose, padalinti savo komandą į atskiras grupes ir investuoti į sveikatos ir saugos įrangą. „Goodyear“ komanda Le Mane yra sudaryta iš aštuonių skirtingų šalių ekspertų, todėl norint surengti saugų renginį, labai svarbu laikytis kiekvienos iš šių šalių taisyklių ir kiekvienos priimančiosios šalies sporto institucijų taisyklių.

„Tai yra galimybė visiems su sportu susijusiems gamintojams ir organizatoriams parodyti, kaip jie organizuoja sporto renginį ir saugo žmones sudėtingomis sąlygomis. Svarbiausias „Goodyear“ prioritetas yra užtikrinti partnerių saugumą, o profesionalumas ir atsakingas požiūris padeda tai įgyvendinti“, – priduria Ben‘as Crawley‘us, „Goodyear Motorsport EMEA“ direktorius.

Laisvi važiavimai ir kvalifikacinės sesijos Le Mane vyks ketvirtadienį ir penktadienį, rugsėjo 17–18 d.,o pačios lenktynės prasidės 14:30 CEST laiku šeštadienį, rugsėjo 19 d., ir tęsis iki sekmadienį, rugsėjo 20 d. 14.30 val.

Penkių LMP2 klasėje važiuojančių komandų automobiliuose bus sumontuotos „Goodyear“ padangos: „Jota Sport“, „Jackie Chan DC Racing“, „Algarve Pro Racing“, „G-Drive Racing by Algarve“ ir „Panis Racing“. Nuo kito sezono WEC ir Europos Le Mano serijose visi LMP2 automobiliai naudos „Goodyear“ padangas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?