Simboliška, kad pristatymas sutapo su itin svarbia proga. Lygiai prieš 100 metų Prancūzijos „Grand Prix“ lenktynėse debiutavo „Aston Martin“. Būtent šios lenktynės davė impulsą tam, ką šiandien vadiname „Formule-1“.
Aerodinamika
AMR22 vardu pakrikštytas bolidas išsiskiria itin aerodinamišku dizainu, kurį padiktavo naujausios F1 taisyklės. Nebeliko itin plataus dugno, skirstytuvas tapo minimalesnis, o ratai yra uždaro tipo. Tai tik keletas plika akimi matomų pakeitimų. Pagrindinis jų tikslas – žymiai artimesnė kova trasoje tarp varžovų ir azartiškas reginys žiūrovams.
Pavyzdžiui, 2021 metų F1 bolidas galėdavo prarasti apie 35 proc. prispaudžiamosios galios, jei priartėdavo prie varžovo 20 metrų atstumu. Priartėjus dar 10 metrų, prispaudimo nuostolis krenta iki 47 procentų. Taip yra todėl, kad bolidai skriedami milžinišku greičiu tiesiojoje, už savęs palieka „nešvaraus oro“ srautą.
Tuo tarpu dėl aerodinamikos pakeitimų 2022 sezono AMR22 modelis ir kitų komandų bolidai dabar praras atitinkamai tik 4 ir 18 proc. prispaudžiamosios galios. Todėl lenktynininkai galės lengviau pasivyti priešininkus ir posūkiuose grumtis veidrodėlis į veidrodėlį.
Vienas labiausiai matomų AMR22 pasikeitimų – 18 colių ratai su nauja žemo profilio padanga. Taip pat taisyklėse padidintas minimalus ratų svoris, nes avarijų metu bolidas turės saugiai atlaikyti didesnes apkrovas. Šių metų F1 sezone varikliai liko tie patys – 1,6 litro hibridiniai, tačiau komandos naudos naujus ekologiškesnius E10 degalus.
Britiškos lenktynių tradicijos
AMR22 trasoje 2022 metų sezone pasirodys su elegantiškai atnaujinta „British Racing Green“ spalva su ryškiai žalios spalvos akcentais. Tačiau šių automobilių dizainą geriausiai vertinti, kai jie į posūkį skrieja 200 km/val. greičiu. Tos akimirkos laukti ilgai nereikės, nes „Aston Martin“ F1 komanda jau kitą dieną po pristatymo AMR22 išbandys namų arba Silverstouno trasoje.
Naujasis komandos bolidas buvo prisatytas prie įspūdingiausių „Aston Martin“ modelių. Scena AMR22 dalijosi su neseniai pristatytu greičiausiu prabangiu SUV pasaulyje „DBX 707“, inovatyviausiu „Valhala“ ir tiesiogiai F1 pojūtį perteikiančiu „Valkyrie AMR Pro“. AMR22 vairuos keturiskart F1 pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis ir jo komandos draugas Lance’as Strollas. Tai jau antrasis šių lenktynininkų sezonas po „Aston Martin“ vėliava.
Ambicingi planai
„Aston Martin“ valdybos pirmininkas Lawrenc’as Strolas pabrėžia, kad komandos tikslas per ateinančius penkerius metus suburti tokią ekipą, kuri galės varžytis dėl pasaulio čempiono titulo.
„Sugrįžimas į „Formulės 1“ lenktynes mums buvo itin reikšmingas įvykis visoje gamintojo istorijoje. Tuo pačiu tai tapo motyvuojančiu pokyčių varikliu mums patiems. „Aston Martin Vantage“ ir „DBX“ yra oficialūs „Formulės-1“ lenktynių saugos ir gelbėtojų automobiliai, todėl savo modeliuose galime išbandyti ir pademonstruoti naujausius techninius sprendimus geriausiose pasaulio trasose“, – pasakoja jis.
„Aston Martin“ savo antrąjį sezoną „Formulės-1“ lenktynėse pradės kovo 20 dieną, Bahreino „Grand Prix“ lenktynėse.