15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Naujas kartingo sezonas bus dar intensyvesnis

Kai dalis tautiečių ruošis Atvelykio šventei, kartingo meistrai jau ne apie margučius galvos ir kalbės. Balandžio 23 dieną Vilniuje prasidės naujas Lietuvos kartingo čempionatas. 2022 metų kalendoriuje – 6 etapai, rašoma pranešime.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Kad naujo sezono atskaitos taškai būtų konkretesni, galime prisiminti 2021-uosius. Pernai Lietuvos kartingo federacija iš viso išdavė daugiau nei pusantro šimto licencijų. Maždaug pusę visų licencijas gavusių sportininkų sudarė įvairaus amžiaus jaunimas: nuo varžybose dalyvaujančių šešiamečių iki mokyklas baigiančių vaikinų ir merginų.

Beje, iš viso pernai licencijas gavo 7 dailiosios lyties atstovės. Bet kad nemanytumėte, jog kartingas – augančios kartos užsiėmimas, pasakysime, kad pernai varžybose dalyvavo 20 lenktynininkų, vyresnių nei 40 metų. O 25–40 metų amžiaus grupėje – 34 sportininkų pavardės.

Aišku, vienas pagrindinių šių metų tikslų – etapuose pamatyti dar daugiau greitį mėgstančių žmonių.

„Pastarųjų metų tendencijos leidžia tikėtis, kad masiškumo augimas ir šiemet nesustos. Aišku, situacija Europoje turėjo įtakos papildomam neapibrėžtumui: su iššūkiais susiduria nemažai verslų, o juk būtent privatus kapitalas ir yra pagrindinis šios sporto šakos rėmėjas. Tačiau tikimės, kad karas Ukrainoje netrukus baigsis, o jo pabaiga reikš ir naujų projektų pradžią. Mūsų federacija griežtai pasmerkė atvirą plataus masto Rusijos agresiją prieš nepriklausomą, taikią ir demokratinę Ukrainą. Uždraudėme Lietuvos sportininkams vykti į varžybas Rusijoje, Baltarusijoje, neleidžiame šių šalių sportininkams, treneriams ir teisėjams dalyvauti Lietuvoje vyksiančiose kartingo varžybose. Kviečiame ir Lietuvos sporto bendruomenę palaikyti Ukrainos sportininkus, suteikiant jiems visą reikalingą pagalbą“, – situaciją sezono išvakarėse komentuoja Lietuvos kartingo federacijos prezidentas Karolis Šikšnelis.

Naujos varžybų vietos

2022 metų čempionato kalendoriuje – 6 etapai

1 etapas: balandžio 23 d. – Vilnius

2 etapas: gegužės 28 d. – Bačiūnai, Šiauliai

3 etapas: birželio 25 d. – Aukštadvaris

4 etapas: rugpjūčio 6 d. – Smalininkai

5 etapas: rugsėjo 10 d. – ŠDRMC, Šiauliai

6 etapas: spalio 8 d. – Anykščiai

Formatas pažįstamas, Lietuvos čempionato ir Lietuvos kartingo federacijos taurės įskaitų kategorijose sportininkai dalyvaus šešiuose etapuose, tačiau bus ir naujovių. Nuo šių metų LKF varžybose sportininkai kiekviename etape turės dalyvauti dviejuose pusfinalio važiavimuose ir tik po to važiuos finale. Tai šių metų naujovė – anksčiau būdavo rengiamas tik vienas pusfinalis.

Visuose čempionato etapuose matysime ir ARTkart taurės dalyvius: ši lenktynių serija tradiciškai jau 20 metus iš eilės sukviečia apie kelias dešimtis sportininkų, tad galima laukti jų azartiškos kovos visuose kartodromuose.

Šešiais etapais neapsiribos „ROTAX MAX Lithuania Challenge“ varžybų dalyviai. Jie sezoną pradės atidarymo lenktynėmis Vilniuje balandžio 10 dieną. Vienas šios lenktynių serijos etapas numatytas Bačiūnų kartodrome Šiauliuose. Šiose lenktynėse ir vėl laukiama gausaus sportininkų iš Latvijos ir Estijos būrio, nes lenktynės vyks prieš pat Baltijos šalių ROTAX taurės varžybas.

Vyresnės kartos kartingo entuziastai varžybas Šiauliuose dar pamena, tačiau keletą pastarųjų metų Saulės mieste esantis kartodromas buvo primirštas. Panašu, kad šį pavasarį jis gali tapti nauju traukos centru: čia trasa bus padengta nauja danga, o rimtų ketinimų plėtoti šį objektą turintys trasos šeimininkai tikisi ir varžybų organizatorių dėmesio.

„ROTAX MAX Lithuania Challenge“ antro etapo varžybose būtent Bačiūnų kartodrome birželio 4 dieną tikimasi pamatyti ir sportininkus iš vadinamojo „Nordic“ regiono – tai gali būti bene daugiausiai svečių iš užsienio sulauksiančios varžybos šiemet.

„Baltic Karting Academy taurė“ savo varžybas irgi derina su Lietuvos kartingo federacija, todėl ryškių oranžinių kartingo akademijos spalvų etapuose tikrai nestigs. Prieš trejus metus startavęs inovatyvus edukacinis projektas, kurio tikslas – populiarinti kartingo ir automobilių sportą Lietuvoje, organizuoja stovyklas ir varžybas vaikams, jaunimui ir suaugusiesiems. Identiška CRG važiuoklės ir keturtakčio „Briggs and Stratton“ variklio technika bei techninis reglamentas garantuoja identiškus rezultatus, todėl čia pergales lemia vairuotojo profesionalumas ir trasoje sugaudytos milisekundės. Skirtingose kategorijose konkurencingą kovą čia ras ir pradinukas, ir sunkiasvoris atletas.

Varžybose laukiami ir mažiausieji, ir vyriausieji

Jau ne vienus metus Lietuvos kartingo federacijos čempionato etapuose jėgas išmėgindavo ir patys jauniausi lenktynininkai. „Baby“ kategorijoje startuodavo mažyliai, kuriems net ir „Micro“ kategorijos technika būdavo didoka. Tačiau ir jauniausi dalyviai, ir jų tėveliai siekė, kad mažiausi varžybų dalyviai ne tik suktų ratus kartodromuose, kol pagal varžybų reglamentą būdavo ilgesnė ar trumpesnė pertraukėlė. Nuo šių metų „Baby“ kategorijos dalyviai (o jų pernai būdavo apie 20) jau kovos dėl Lietuvos kartingo federacijos taurės.

Pastaraisiais metais buvo matoma ir dar viena tendencija: į kartingo varžybas grįžta tie sportininkai, kurie sportavo prieš keletą ar net kelias dešimtis metų. Šie sportininkai savo garažuose ar dirbtuvėse turi tikrai dėmesio vertos technikos, kurios amžius siekia net 30 ar 40 metų. Amžiaus įvairove neatsilieka ir patys sportininkai – varžytis žada nuo jaunimo iki 66 gimtadienį atšventusių sporto veteranų, iš viso apie 15 sportininkų. Nuspręsta visą tokią techniką pavadinti „Retro“ – taip pavadinta ir nauja technikos kategorija, kurios vairuotojai pradės kovą dėl Lietuvos kartingo federacijos taurės.

Laukiama svečių iš užsienio

Labai tikėtina, kad šiemet Lietuvos kartingo federacijos renginiuose sportininkų iš Rusijos ir Baltarusijos nebus. Tačiau galima laukti, kad tarp dalyvių pamatysime lenktynininkų iš Ukrainos, o 2022-ieji gali tapti ir glaudesnių ryšių su kitomis valstybėmis metais. Federacija plečia bendradarbiavimą su artimiausiais kaimynais: latvių, estų ar Lenkijos sportininkų tikrai turėtume pamatyti.

Pajėgiausi mūsų šalies atstovai irgi Lietuvos garbę gins solidžiausiose užsienio varžybose.

Saugumas – svarbiausias prioritetas

Visose LKF rengiamose varžybose mūsų šalyje sportininkai lenktyniauja tik su FIA standartus atitinkančia lenktynių technika. Kartingo buferiai yra FIA homologuoti, priekinis turi „susislenkantį“ tvirtinimo mechanizmą. Toks mechanizmas sukurtas tam, kad lenktynininkai vengtų kontaktų – net nedidelio smūgio metu toks mechanizmas iššoka iš tvirtinimo vietos ir teisėjai mato, kad lenktynininkas turėjo kontaktą su priešininku. Tokio kartingo vairuotojas lenktynėse nedelsiant diskvalifikuojamas – taip FIA nori padaryti kartingo lenktynes maksimaliai saugias.

Be to, vaikams iki 12 metų (MINI ir MICRO klasės) yra privaloma naudoti kaklo apsaugas. Kitiems dalyviams kaklo apsaugos yra rekomenduojamos.

Visos trasos, kuriose vyks Lietuvos kartingo čempionato etapai, yra licencijuotos, visose trasose teisėjaus tik licencijas turintys teisėjai, tad laukiama sąžiningos ir, svarbiausia, saugios kovos.

Lietuvos kartingo čempionato kategorijos

MICRO – vairuotojų amžius 6–9 metai, varikliai 60 cm3

MINI – vairuotojų amžius 9–12 metai, varikliai 60 cm3

OK Junior – vairuotojų amžius 12–14 metų, varikliai 125 cm3

OK – vairuotojų amžius 14 metų ir daugiau, varikliai 125 cm3

KZ2 – vairuotojų amžius 15 metų ir daugiau, varikliai 125 cm3 skysčiu aušinami su pavaromi

KZ2 MASTERS – vairuotojų amžius 32 ir daugiau, varikliai 125 cm3 skysčiu aušinami su pavaromi

Lietuvos kartingo taurės kategorijos

BABY – vairuotojų amžius 3-7 metai, varikliai 35,8 cm3

RETRO – vairuotojų amžius 12 metų ir vyresni, varikliai 125 cm3

Lietuvos ARTkart taurės kategorijos

ART 120 – vairuotojų amžius 11 metų ir vyresni, varikliai 120 cm3

„Baltic Karting Academy taurės“ varžybų kategorijos

BRIGGS MINI – vairuotojų amžius 6–12 metų, keturtakčiai 9AG varikliai, bendras svoris ne mažesnis nei 105 kg

BRIGGS JUNIOR – vairuotojų amžius 10–16 metų, keturtakčiai 9AG varikliai, bendras svoris ne mažesnis nei 130 kg

BRIGGS SENIOR – vairuotojų amžius nuo 14 metų, keturtakčiai 9AG varikliai, bendras svoris ne mažesnis nei 150 kg

BRIGGS MASTER – vairuotojų amžius nuo 14 metų, keturtakčiai 9AG varikliai, bendras svoris ne mažesnis nei 170 kg

„ROTAX MAX Lithuania challenge“ varžybų kategorijos

ROTAX MICRO – vairuotojų amžius 6–11 metų, varikliai 125 cm3, 9,5 AG, bendras svoris ne mažesnis nei 105 kg

ROTAX MINI – vairuotojų amžius 10–13 metų, varikliai 125 cm3, 13 AG, bendras svoris ne mažesnis nei 115 kg

ROTAX JUNIOR – vairuotojų amžius 12–14 metų, varikliai 125 cm3, 23 AG, bendras svoris ne mažesnis nei 145 kg

ROTAX SENIOR – vairuotojų amžius nuo 14 metų, varikliai 125 cm3, 30 AG, bendras svoris ne mažesnis nei 162 kg

ROTAX DD2 – vairuotojų amžius nuo 15 metų, varikliai 125 cm3, 34 AG, bendras svoris didesnis nei 170 kg

ROTAX DD2 MASTERS – vairuotojų amžius nuo 32 metų, varikliai 125 cm3, 34 AG, bendras svoris didesnis nei 180 kg

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų