Naujas sumanymas Dakarui: lenkai ruošiasi jį įveikti savo sukurtu elektromobiliu

Lenkai kuria automobilį, kuris jau 2020 metais turėtų startuoti sunkiausiame pasaulyje – Dakaro ralyje. Šis dalykas nestebintų, jeigu tas automobilis nebūtų visiškai elektrinis, rašo wprost.pl.
Lenkų sukurtas visureigis „Sokół 4x4“
Lenkų sukurtas visureigis „Sokół 4x4“ / „Sokół 4x4“/„Facebook“ nuotr.

Naujiena apie būsimą Dakaro dalyvį pastarąsias kelias dienas sukasi Lenkijos žiniasklaidoje. Kaip pranešama, visureigis „Sokół 4x4“ gaminamas įmonėje „Innovation AG“ kartu su startuoliais ir jis bus 100 proc. elektrinis. Į Dakarą jį siųsti ketinama dar ne šią žiemą, o 2020-ųjų sausį.

Šis projektas susijęs su atsinaujinančia energetika, o pavadinimas „Sokół“ („Sakalas“) kilo dėl Nacionalinio aplinkos ir vandens ūkio apsaugos fondo programos. Projekto vertė siekia daugiau nei milijoną zlotų (apie 400 tūkst. eurų).

Bendrovės, kuri kuria šį elektromobilį, savininkas yra Albertas Gryszczukas, kuris pats yra tris kartus dalyvavęs Dakare. Jis buvo pirmasis lenkas, kuris ten startavo savo pagamintu automobiliu. 2012 metais jis rėmė kitą savo tautietį, žinomą sportininką, šuolininką su slidėmis Adamą Malyszą, kuris taip pat važiavo „Innovation AG“ padarytu automobiliu. Be to, A.Gryszczukas bendradarbiavo ir su pirmojo Dakaro elektromobilio įgula, jie lenktynes įveikė.

Tačiau dabar žadama turimus rezultatus pagerinti.

„Sokół 4x4“ kol kas turi „Land Rover Defender“ kėbulą. Vis dėlto iki 2020-ųjų Dakaro jis jau atsidurs „Ford Raptor“ „kūne“. Naujasis elektromobilis, anot gamintojų, gali važiuoti ir giliu vandeniu, ir dulkėse – tokios sąlygos ir laukia Dakare.

Standartinėmis sąlygomis šis elektromobilis gali nuvažiuoti nuo 200 iki 300 kilometrų, priklausomai nuo sunkumų kelyje. Kaip teigia kūrėjai, ši mašina yra ir mobili elektros energijos talpykla – automobilis gali ne tik naudoti elektros energiją, bet ir perduoti ją į tinklą. Tai gali praversti tais atvejais, jeigu elektros energijos tiekimas nutrūksta, o tai yra būtina. O įveikęs Dakarą šis automobilis, jo gamintojų manymu, galėtų tarnauti kaip paprastas visureigis: pareigūnams, miškininkams, angliakasiams ar tiesiog bekelės pramogoms.

Įdomūs faktai

Lenktynėse „Mongol rally“ yra dalyvavęs ir finišavęs elektrinis „Nissan Leaf“. Jis įveikė 8 tūkst. mylių (12 874 km) ir pasiekė nuotolio rekordą.

Nissan nuotr./Elektrinis „Nissan Leaf“ pasiekė rekordą „Mongol rally“
Nissan nuotr./Elektrinis „Nissan Leaf“ pasiekė rekordą „Mongol rally“

Su elektriniu „Oscar'u“ Dakare yra bandę dalyvauti broliai latviai, tačiau finišo nepasiekė.

Vistik ispanams pasisekė geriau. 2017 m. Dakare pirmą kartą finišo liniją ir podiumą pasiekė ispanų ekipažas, važiavęs elektriniu „Acciona“. Lenktynininkai įveikė 5600 mylių (apie 9000 km).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis