Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis autokroso sezonas Lietuvoje: kur nuves nepopuliarūs sprendimai?

Autokroso varžybų gerbėjai praėjusį savaitgalį traukė į Gargždus. Visi su nekantrumu laukė ir galiausiai sulaukė naujojo automobilių kroso sezono. Pirmąjį etapą buvo patikėta rengti automobilių sporto klubui „Žaibas“. Tiesa, autokroso sezono pradžia kol kas nedžiugina. To priežastis – ne neparuošti organizatorių namų darbai, o tragiškai mažas dalyvių skaičius. Kyla klausimas, kas už to slypi?
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Neoficialus boikotas

14 dalyvių Lietuvos autokroso čempionate, trijose skirtingose klasėse. Tokių liūdinančių skaičių nepamena turbūt net ir seniausi autokroso vilkai. Kas dėl to kaltas? Paskutiniai nakčiai atidėti ir pavėluoti automobilių ruošimo darbai? Suprastėjusi dalyvių finansinė situacija? Panašu, kad tai nėra esminiai faktoriai, dėl kurių autokroso čempionatas prasidėjo taip niūriai.

Serviso zonoje buvo galima išgirsti apie tai, kad tarp dalyvių ir Lietuvos automobilių sporto federacijos kroso komiteto vėl plieskiasi ginčai. Ginčai dėl reikalavimų, reglamentų, nuostatų ir licencijų. Kai kas į pirmąsias sezono varžybas net nevažiavo specialiai, taip išreikšdamas boikotą dėl esamų sąlygų ir tai tvirtino atviru tekstu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Beje, licencijų klausimas serviso zonoje paliko stovėti nuo priekabų taip ir nenukrautą ne vieną sportinį automobilį. Paaiškėjo, kad startuoti negalėję sportininkai turi M kategorijos licencijas, o norint dalyvauti pirmame čempionato etape reikėjo turėti D, pirmenybių – E kategoriją.

Sportininkai prisiminė, kad anksčiau buvo galima dar prieš varžybų startą įsigyti reikiamą vienkartinę licenciją. Šių metų pirmame etape tokios galimybės jau nebebuvo, todėl iš tolimiausių Lietuvos kampelių su visa technika atvykusiems dalyviams teko užimti žiūrovų pozicijas ir su pavydu žvelgti į negausų būrį lenktyniaujančių kolegų.

Teisės startuoti taip ir negavę dalyviai neslėpė – tokie sprendimai krosui populiarumo tikrai neprideda. O ir žiūrovams menkas malonumas stebėti, kai finaliniame važiavime „kovoja“ vos du bolidai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nepopuliarūs sprendimai – vienintelis kelias įvesti tvarką

LASF kroso komiteto pirmininkas Kazimieras Gudžiūnas tikina, kad šiemet federacija ir organizatoriai siekia kokybės, todėl įvesti atitinkami reikalavimai varžyboms ir jų dalyviams. Anot komiteto vadovo, būtent naujų reikalavimų įvedimas ir nepatiko tiems, kurie nenori tobulėti ar tobulinti savo technikos.

Manau, kad šie metai gali būti pereinamieji ir jų prireiks įvesti tvarką bei pašalinti betvarkę.

„Praėjusios sudėties kroso komitetas leido dalyviams savivalę. Kas kaip norėjo, tas taip važiavo. Ypač regioninėse varžybose. Šiemet regioninių varžybų organizatoriai panoro būti po LASF vėliava, todėl mes įvedėme sistemą.

Yra trys lygiai. Aukščiausias lygis – A. Tai čempionatas. Toliau B lygis – regioninės pirmenybės, ir žemiausios, C kategorijos varžybos, kuriose galima dalyvauti turint M kategorijos lincenciją. Kadangi varžybos Gargžduose buvo A ir B lygio, todėl M kategorijas turintys dalyviai jose startuoti negalėjo. Kai kurie dar neturėjo ir techninių automobilių pasų. Manau, kad šie metai gali būti pereinamieji ir jų prireiks įvesti tvarką bei pašalinti betvarkę“, – paaiškino LASF kroso komiteto pirmininkas Kazimieras Gudžiūnas.

Dar vienas minusas, kurį įvardijo ne čempionato, o pirmenybių „Regiono taurė“ dalyviai, tai ilgas starto laukimas. Ryte praėję techninę komisiją, regioninėse pirmenybėse užsiregistravę sportininkai pirmą kartą pavažiuoti gavo tik vėlyvą popietę, apie 16 val. Laukti visą dieną svilinant saulei nėra pats didžiausias malonumas. Nors imk ir per tas laisvas valandas nulėk į pajūrį.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Parado akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Kazmieras Gudžiūnas

Kroso komiteto pirmininkas Kazimieras Gudžiūnas tikina, kad čempionatui ir regioninėms pirmenybėms yra numatytos dvi dienos – šeštadienis ir sekmadienis, tačiau organizatoriams palikta teisė programą keisti.

Rekomenduojame organizatoriams pirmenybes rengti vieną dieną, o čempionatą – kitą.

„Buvo planuota, kad pirmenybių dalyviai varžysis šeštadienį, o čempionato – sekmadienį. Jei pirmenybių dalyvis turi noro ir gali važiuoti čempionate, gali pasilikti ir sekmadieniui. Bet organizatoriai, kad būtų pigiau, padarė viską per vieną dieną. Žinoma, galima daryti ir vieną dieną abejas varžybas, bet tuomet turėtų būti kitokia programa.

Rekomenduojame organizatoriams pirmenybes rengti vieną dieną, o čempionatą – kitą. Dabar sportininkai turėjo laukti. Organizatoriai turėtų į tai atkreipti dėmesį, jog taip, kaip buvo Gargžduose, nėra gerai“, – sako K.Gudžiūnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Finale – du automobiliai

Prasidėjus „D-Super 1600“ klasės važiavimams žiūrovai nenuobodžiavo vos kelis ratus. Čia prie starto linijos stojo vos keturi vairuotojai. Galiausiai, pirmąjį važiavimą baigė tik du dalyviai.

Žydrūnas Šarkūnas po kontakto su varžovu ir smūgio į trasos atitvarus buvo priverstas palikti sudaužytą „Honda Civic“, o Petras Bartkus nefinišavo dėl „Opel Astra“ gedimo. Greičiausias buvo Gvidonas Bajorūnas, kuris aplenkė vienintelį likusį konkurentą Luką Vajinskį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antrame šios klasės važiavime startavo tik trys, o finišavo du automobiliai. Iš varžybų pasitraukus Petrui Bartkui dėl taškų liko grumtis Gvidonas Bajorūnas, Žydrūnas Šarkūnas ir Lukas Vajinskis. Deja, bet pastarasis šio važiavimo nebaigė.

Trečiam važiavimui „išgyveno“ tik Gvidonas Bajorūnas ir Žydrūnas Šarkūnas. Šie du sportininkai taip pat dviese tesivaržė ir finale, kuriame akivaizdžią persvarą pademonstravo „Volkswagen Golf“ vairavęs Gvidonas Bajorūnas. Jis 7 ratus įveikė per 6,13 sek., savo oponentą už nugaros palikdamas net 46 sekundėmis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pergalė sulankstytu kėbulu

„D-Super 2000” divizione pergalę šventė Mindaugas Sidabras, lenktyniavęs „Honda Civic“ automobiliu. Pirmame važiavime jis maždaug dešimčia sekundžių atitrūko nuo jam iš paskos sekusio Martyno Pikčilingio. Trečioje pozicijoje finišavo latvis Martins Spikis.

Antrame važiavime į priekį vėl šovė Mindaugas Sidabras, bet netrukus jam teko patirti „stogo“ procedūrą. Tačiau apsivertęs automobilis vėl nusileido ant ratų ir keletą sekundžių sugaišęs sportininkas tęsė savo pasirodymą. Šiame važiavime geriausią laiką parodė Martins Spikis su „Peugeot“, antras finišavo palankia situacija pasinaudojęs Remigijus Nešvydis su „Žiguliuku“. Aplankstytu bolidu trečias finišo liniją kirto Mindaugas Sidabras.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Trečiame važiavime šios klasės dalyvių gretos kiek sumažėjo, mat į startą neatvyko visą dieną su gedimais kovojęs ir jų niekaip nepašalinęs Marius Kisielis. Šį kartą geriausią rezultatą parodė Martins Spikis, antras – Mindaugas Sidabras, trečias – Remigijus Nešvydis.

Pasiduoti teko Martynui Pikčilingiui, kurio „Seat Ibiza“ bolidui dingo alyvos slėgis. Lenktyninkas pats užgesino automobilio variklį ir pasitraukė į žiūrovų gretas.

Finalinis važiavimas lyderius išrikiavo taip: Mindaugas Sidabras, Martins Spikis ir Remigijus Nešvydis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Lyderis nuo pradžios iki galo

Daugiausiai emocijų žiūrovams suteikė „D-3A-AWD” bagių klasės dalyviai. Jų keliamos smėlio ir dulkių bangos bei itin aukštais sūkiais dirbantys varikliai garantavo gerą reginį susirinkusiems.

Šioje klasėje nuo pat pradžios iki finalinio važiavimo lyderiavo patyręs autokroso sportininkas Saulius Žunda. Jis tempą diktavo visų važiavimų metu. Keitėsi tik oponentai jam už nugaros. Antrame važiavime nesėkmę patyrė ir savo bagį apgadino kitas greitas lietuvis Tautvydas Urba. Gedimų bei nesėkmių turėjo ir kiti sportininkai, tačiau dėka gerų mechanikų ir noro lenktyniauti, visi penki bagiai pasirodė finaliniame važiavime.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Finalas šįkart buvo vertas dėmesio, mat Saulius Žunda antroje vietoje finišavusį Tomą Zavarskį aplenkė vos 0,4 sek. Trečioje vietoje įsitvirtino Tautvydas Urba, o Andriui Lugauskui ir Gintarui Morkevičiui šampanu šįkart pasilaistyti neteko.

Komandinėje įskaitoje nugalėjo ASK „Skorpionas“. Jie susižėrė 27 taškus. Antrą vietą lentelėje užėmė „Motorsport LT“ ekipa su 23 balais. 17 taškų savo komandai uždirbo ASK „Vilkyčiai“ nariai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Ne lėtesnis nei pernai

Po Lietuvos čempionato varžybų buvo surengtos ir autokroso pirmenybių „Regionų taurė“ varžybos. Čia dalyviai varžėsi suskirstyti į keturias klases. „D-1600” įskaitoje visų važiavimų metu iš penkių dalyvių geriausiai sekėsi Tomui Skrodeniui su „Honda Civic“.

Tituluotas sportininkas įrodė, kad yra nė kiek ne lėtesnis nei pernai. Už jo finale su 13 sek. atsilikimu išsirikiavo Kęstutis Skiezgilas ir 48 sek. lyderiui nusileidęs Deividas Kusas. Paulius Mikelaitis nefinišavo, o Romas Stankūnas į finalinę kovą apskritai neišvažiavo, nes dar pirmame važiavime patyrė rimtų techninių problemų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Trasoje liko vienintelis važiuojantis

„D-2000” divizionas surinko kiek kuklesnę starto rikiuotę. Čia užsiregistravo vos 4 dalyviai. Abu važiavimus laimėjo Mindaugas Kanapickis. Artimiausiu jo persekiotoju abu kartus buvo Mindaugas Skiezgilas.

Galiausiai finalas susiklostė taip, jog lyderis finišo vėliavą pravažiavo vienintelis iš startavusių keturių sportininkų. Pasitraukti buvo priverstas iki tol sėkmingai lenktyniavęs Mindaugas Skiezgilas, bei dar du sportininkai – Dževaldas Karulaitis bei Roman Mečkovskij.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dar kartą užlipti ant pakylos nepavyko

„D-2000 RWD” įskaitoje taip pat efektingų kovų pritrūko, mat čia startavo vos 3 dalyviai, o netrukus iš lenktynių pasitraukė Mindaugas Sidabras. Kitoje klasėje pergalę „Honda Civic“ automobiliu iškovojęs lenktynininkas šįkart turėjo nuleisti rankas. Dar pirmame važiavime sugedo jo BMW, kurio suremontuoti taip ir nepavyko.

Palankia situacija pasinaudojo ir į pirmąją vietą šoktelėjo Remigijus Nešvydis. Tiek abiejuose įskaitiniuose važiavimuose, tiek finale jis iškovojo pirmą vietą. Antras finalinį važiavimą baigė Vidmantas Patlaba, lyderiui pralaimėjęs 46 sek., nors iki tol jo atsilikimas nuo varžovo buvo vos kelios sekundės.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

„Volkswagen“ prieš „Audi“

„Open“ klasėje užsiregistravo penki sportininkai. Dar serviso zonoje akį traukė puikiai paruoštas ir išskirtinai atrodantis Stepono Jančauskio antrosios kartos „Volkswagen Golf“. Bolidą ruošę specialistai ne tik padirbėjo prie agregatų, bet ir pasirūpino bazės išplatinimu bei atitinkamu kėbulo dizainu.

Savo pranašumą S.Jančauskis įrodė jau pirmojo važiavimo metu, tačiau važiuojant antrąsyk jį po šaltu dušu išmaudė „Audi“ vairavęs Robertas Janulis. Ir nors paskutiniuose ratuose Steponas net keletą kartų aktyviai atakavo, visi jo bandymai baigėsi nesėkmingai, o paskutiniame posūkyje su betoninių atitvarų kietumu „susipažino“ ir jo „golfo“ bamperis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kova tarp šių dviejų dalyvių vyko ir finale. Čia šešiomis sekundėmis greitesnis buvo S.Jančauskis. R.Janulaitis finišavo antras, o ant trečiosios vietos pakylos laiptelio žengė Jonas Sereika.

Taip pat „Audi“ automobiliu startavusiam dalyviui teliko nesulaužyti savo technikos ir finišuoti, mat daugiau dalyvių finale nebuvo.

Komandinėje įskaitoje daugiausia taškų pelnė asociacijos „Bolids“ atstovai. Jie susižėrė 47 taškus. 27 taškus iškovojo trasos šeimininkai – ASK „Žaibas“ ekipa. 20 balų surinko Šakių automobilių sporto klubas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai