Rekordinis gamyklinių komandų skaičius
Iki šių metų Dakaro ralio maratono pradžios liko kiek mažiau nei du mėnesiai, tad techniką ruošiantys mechanikai kol kas gali atsikvėpti. Lapkričio 22 d. iš Prancūzijos Havro uosto į Pietų Ameriką išplaukia visi ralio dalyvių automobiliai. „OSCar“ savo kelionę starto link pradeda jau rytoj.
Šiais metais dykumų ralio bendras greičio ruožų kilometražas bus 1500 km didesnis.
Visgi jau žinoma, kad šiais metais bendras ralio greičio ruožų kilometražas bus 1500 km didesnis. Taip pat skelbiama, kad lengvųjų automobilių skaičius apribotas iki 240, taigi ten patekti pavyko ne visiems. Ralyje dalyvaus rekordinis gamyklinių komandų ekipažų skaičius, jų bus net 42. Daugiausia automobilių paruošė „X-Raid“ – net 10 „Mini“ ir vieną BMW.
Dakarą eilinį kartą mėgins įveikti tokie jau gyvomis legendomis tapę lenktynininkai kaip Carlosas Sainzas, Nasseras Al-Attiyah, Nani Roma, Stephane'as Peterhanselis, Krzysztofas Holowczycas. Iš naujų dalyvių išsiskiria patyręs ralio lenktynininkas, argentinietis Frederico Villagra. Kalbama, kad pardavęs turėtus „Hammer“ visureigius Robis Gordonas šiais metais ruošią kažką ypatingo.
Pažadėjo ilgesnį miegą mechanikams
„Autopaslauga-General Financing“ komanda startuos tik su vienu automobiliu, tačiau bus daugiau lydinčio personalo narių. Praėjusiais metais jie naudojosi trimis automobiliais, o šiais metais prireiks keturių transporto priemonių.
B.Vanagas pažadėjo, kad mechanikai šiais metais galės pamiegoti šiek tiek ilgiau. „Praėjusiais metais būdavo taip, kad mes ruošdavomės išvykti, o mechanikai dar montuodavo ratus“, – prisiminimais dalijosi lenktynininkas.
Klausiamas apie pasiruošimą dykumų maratonui lenktynininkas sakė, kad pusė Dakaro jau įveikta. Į Prancūziją išsiunčiama visa technika. Taip, kaip ji buvo paruošta, su tokia ir teks startuoti gruodžio 30 d. Anot B.Vanago, vykstant į Pietų Ameriką beliks tik paimti asmeninius daiktus ir keletą detalių.
Patirties dar per mažai
Svarstyta apie galimybę važiuoti su visiškai šiuolaikiniu automobiliu, tačiau finansinė našta būtų buvusi pernelyg didelė.
B.Vanagas nepervertina savo patirties Dakaro dykumų maratone. „Mes startuojame tik antrą kartą, todėl mūsų patirtis labai mažytė. Stefanas Peterhanselis šiais metais laimėjo jau kokį dešimtą maratoną, tai reiškią, kad jisai važiuoja jau kokį 20 kartų“, – kalbėjo jis.
Anot lenktynininko, buvo svarstoma galimybė važiuoti su visiškai šiuolaikiniu automobiliu, tačiau finansinė našta būtų buvusi pernelyg didelė. Teko vėl perrinkti „OSCar“. Buvo padaryti trys svarbiausi pakeitimai. Visų pirma, nuleidus variklio dangtį pagerintas matomumas. Taip pat pagerėjo automobilio valdymas. Trečia – elektroninių sistemų apsauga nuo „feš-feš“.
„Galbūt automobilis nėra toks geras, kokius turi gamyklinės komandos. Jis nesuka kaip S.Peterhanselio vos pasukus galvą, bet tapo gerokai paklusnesnis“, – patikino B.Vanagas.
Motoras toks pat – galios daugiau
To paties gamintojo „General Motors“ naudojamo LS serijos V8 tipo variklio trauka išaugo 4 proc. Maksimali išvystoma galia dabar siekia 360 AG, o didžiausias sukimo momentas 400 Nm. Juodai nudažytas kėbulas, anot B.Vanago, turėtų dar labiau įkaitinti automobilio saloną, tačiau kai viduje apie 70 laipsnių pagal Celsijų keletas papildomų padalų nepadarys tokio didelio skirtumo.
Važiavimas su užsieniečiu šturmanu B.Vanagui nėra naujiena. Ralyje jis jau yra startavęs su rusu, lenku, ukrainiete ir estu. „Šturmanas sulaukia labai mažai dėmesio, tačiau manau, kad nuo jo darbo priklauso 60 proc. ekipažo sėkmės. Jis yra strategas, kuris mato labai plačiai“, – pasakojo lenktynininkas ir pridūrė, kad yra labai dėkingas Andrejui už jo patirtį.
Įpratęs važiuoti su greitais lenktynininkais
Klausiamas apie tai, ar sunku yra persiorientuoti pereinant iš vienos didžiausių komandų į mažesnę, A.Rudnickis tikino, kad dėl to problemų nekilo. „Skirtumas juntamas nepriklausomai nuo to, ar tai didelė ar maža komanda. Bet kuriuo atveju, jis nėra toks didelis, ypač kalbant apie motyvaciją ir norą pasiekti geriausią rezultatą“, – kalbėjo šturmanas.
„Teorinių pasiūlymų važiuoti su kitais buvo. Visgi su Benediktu kalbėjome dar po praėjusio maratono. Kai tik paaiškėjo, kad nevažiuoju su Leonidu Navickiu, komandos turėjo dvi savaites pateikti pasiūlymus, o kadangi nieko konkretaus nesulaukiau, pasirinkau Beną“, – kalbėjo A.Rudnickis.
Apsiversti su B.Vanagu baltarusis nebijo. Pastaruosius ketverius metus jis važiuoja su greičiausiu Rusijos ralio čempionato vairuotoju Aleksandru Želudovu, todėl patikino, kad išgąsdinti jį būtų sudėtinga.