Kadangi Tomui Kaminskui tai pirmos profesionalios ralio lenktynės karjeroje, jauni sportininkai į žvyrinius greičio ruožus pirmoje lenktynių dalyje išvažiuodavo priešpaskutiniai: kai ir kelio danga jau būdavo „nuvažinėta“, ir dulkių trasoje būdavo tikrai daug.
Tačiau ambicingi naujokai žinojo, kad ralisto karjeros pradžioje teks kęsti sunkumus, jie atvirai sako, jog šiemet „Hoptrans Rally team“ tikslas – ne medaliai ir pergalės, o vertinga patirtis, jau nuo pat lenktynių pradžios visiems įrodinėjo, kad yra verti aukštesnės reitingo pozicijos.
Antrame greičio ruože vos prieš kelias dienas suformuotas naujokų ekipažas pasiekė 47-ą rezultatą, trečiame – jau 42-ą. Vos laipteliu aukščiau už Tomą ir Aisvydą buvo Lietuvos ralio garsenybė Dovilas Čiutelė, 10,6 km ruože šiuos ekipažus skyrė vos 1 sekundė.
T.Kaminskas neslėpė, kad trasoje ne kartą pavydavo lėtesnius varžovus, tačiau mėginti lenkti techniškai sudėtingose Kurzemės ralio trasose buvę per daug rizikinga. Todėl ekipažas žingsnis po žingsnio kopė aukštyn, o po 5 greičio ruože įvykęs dalyvių pergrupavimas pagal pasiektus rezultatus ralio naujokus iš Lietuvos kilstelėjo aukštyn.
Tačiau sėkmingą važiavimą sutrikdė techninis nesklandumas: likus maždaug kilometrui iki šešto greičio ruožo finišo nulūžo pavarų perjungimo svirtis. Ekipažo nariams teko iš turimų resursų sumeistrauti savotišką „įtvarą“, kad 2,1 km ilgio ruožą žvyro karjere būtų galima įveikti ne tik pirma pavara.
Iš 69 vietos pakilęs iki 29-os „Hoptrans Rally Team“ ekipažas vis dėlto Kurzemės ralio finišo nesugebėjo pasiekti. 12-ame greičio ruože dėl klaidos „Ford Fiesta“ išslydo iš trasos: automobilis įstrigo griovyje. Po pirmo slystelėjimo komanda vis dėlto sugebėjo grįžti į trasą, tačiau dar po kelių šimtų metrų dar viena staigių, sudėtingų ir nelabai greitų posūkių kombinacija tapo paskutine lenktynėse. Latvijoje šalia žvyrkelių yra gilūs grioviai: viename jų ekipažas įstrigo ir liko stovėti...
Iš šalies jauno ekipažo vairavimą stebėję labiau patyrę lenktynininkai negailėjo komplimentų T. Kaminskui ir jo šturmanui. Tačiau būtent jaunatviškas maksimalizmas ir pakišo koją: daugiau patirties turintis ekipažas po pirmos klaidos būtų ramiau bandęs pasiekti finišą. Tomas ir Aisvydas iškart mėgino atsigriebti ir susigrąžinti prarastas sekundes: skubėjimas ir lėmė antrą iš eilės klaidą bei pirmą nebaigtą ralį.
„Apie pergales kol kas net nekalbame. Mūsų ekipažui reikalinga patirtis, o jos Latvijos trasose, kurios abiem buvo visai nepažįstamos, gavome išties daug. Maži techniniai nesklandumai ir klaidos – tai nauji įgūdžiai, kurių treniruotėse nenumatysi ir lenktynėse neišvengsi, kiekvieną akimirką reikia priimti atitinkamus sprendimus konkrečioje situacijoje. Džiaugiuosi, kad beveik visą lenktynių laiką demonstravome stabilų tempą, kilome aukštyn, o nuo klaidų niekas neapsaugotas“, – debiutinės nesėkmės nedramatizavo T. Kaminskas.
18-metis abiturientas jau pradeda pasirengimą birželio viduryje vyksiančiam raliui „Žemaitija 2016“. „Hoptrans Rally Team“ komanda yra užsiregistravusi ir Lietuvos, ir Latvijos ralio čempionate, tačiau dėl abitūros egzaminų ir šturmano studijų gegužės mėnesį vyksiančias varžybas turės praleisti. Tačiau lenktynėse Kelmės apylinkėse birželio mėnesį tikisi nudžiuginti savo gerbėjus.
O Kurzemės ralį laimėjo latvių Janio Vorobjovo ir Andrio Malnieko („Mitsubishi Mirage“), ekipažas, 14,45 sek. nuo jo atsiliko kylanti Suomijos ralio žvaigždutė vos šešiolikmetis Kalle Rovanpera – žymus ralio lenktynininko Harrio sūnus („Škoda Fabia S2000“). Sėkmingiausiai iš lietuvių ralyje pasirodė Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano („Mitsubishi Lancer EVO IX“) ekipažas: jis galutinėje įskaitoje finišavo 4-as.