Naujausi „Formulės 1“ gandai galėtų paskandinti ne vieną „Titaniką“: ar S.Vettelis atstovaus „Mercedes“?

Dar neprasidėjo šis sezonas, o aistros dėl 2021-ųjų verda ir kunkuliuoja: ar Sebastianas Vettelis atstovaus „Mercedes“? Jei taip – vietoje Valtteri Botto ar Lewiso Hamiltono?
F1 pilotai (koliažas)
F1 pilotai (koliažas)

Ar „Mercedes“ liks F-1? Jei taip, ar jai vis dar vadovaus Toto Wolffas? Ar į komandą kviesis George‘ą Russelą?

Kaip su vieta „Renault“? Ar grįš Fernando Alonso? O gal „Renault“ pasitrauks iš F-1?

Ir čia tik gandų ledkalnio viršūnė. Ledkalnio, kuris lengvai galėtų paskandinti ne vieną Titaniką.

„Renault“ ir D.Ricciardo

Pradėkim palengva, nuo Danielio Ricciardo, kuris, įsisukus šioje pilotų pasikeitimų karuselėje, užsitikrino savo ateitį „McLaren“ ekipoje. Pastaroji kaip tik 2021-ais pradės naudoti „Mercedes“ jėgaines.

Visų pirma, toks staigus jo perbėgimas gali būti sąlygotas ne tik tikėtina stipresne technika britų komandoje, bet ir tam tikromis žiniomis apie „Renault“ ateitį. O šiandien toji ateitis atrodo itin miglota – siekdami išgyventi krizę, prancūzai siekia „apsikarpyti“ išlaidas net 2 mlrd. EUR, Prancūzijos vyriausybė žada suteikti jiems 5 mlrd. EUR investiciją, už tai prašydama tam tikrų garantijų. Labai abejojama, ar F-1 ekipa, finansuojama mokesčių mokėtojų pinigais, turi teisę egzistuoti.

Palikim „Renault“ ramybėje ir grįžkim prie Danielio. Atsirado pranešimų apie jo naujo kontrakto su „McLaren“ sąlygas. Priminsiu, Cyrilas Abiteboulis perviliojo Danielį ne iš „Red Bull“, bet netiesiogiai ir iš „McLaren“, pasiūlęs net 20 mln. per metus EUR vertės, dviejų metų kontraktą. Tuomet „McLaren“ jau buvo nusitaikę į Ricciardo, bet britams pritrūko finansinės galios.

Taigi C.Abitebouliui teko paplušėti, norint įtikinti „Renault“ valdybą skirti tokio dydžio honorarą australui. Beje, Ricciardo pasitraukimo faktas dar labiau apsunkina ir taip nelengvą Abiteboulio rolę komandoje. Nenustebčiau, jei jo paslaugų būtų visiškai atsisakyta. Jei pati komanda dar liks sporte.

Kokį atlygį suderėjo Danielis su Zaku Brownu? Sutartas 2+1 metų kontraktas su fiksuota 10 mln. EUR suma per metus bei premijomis – 1 mln. EUR už kiekvieną pelnytą pergalę bei 40 tūkst. EUR už kiekvieną pelnytą tašką.

Nesunku suskaičiuoti, jei „McLaren“ ir toliau kovos stipriam viduriuke arba netoli TOP-3, per metus užsidirbti papildomus 3-4 milijonus nesudarys jokių problemų, kas, šiais besikeičiančiais laikais, kai pilotų atlyginimai, tikėtina, mažės, yra labai gera suma.

Valtteri Bottas

Panašu, kad šioje įvykusių ir galimų pokyčių istorijoje labiausiai praras ne tik Vettelis, bet ir Valtteri Bottas. Greičiausiai, 2020-eji jam „Mercedes“ komandoje bus paskutiniai, nes George‘as Russellas jau įrodė savo vertę ir, jei „Mercedes“ ekipa ir toliau liks F-1, yra siejamas su ekipos ateitimi. Teigiama, kad būtent tokią komandą ateityje mato T. Wolffas: Hamiltonas + Russelas, vienam palaipsniui baigiant karjerą, kitam – tampant nauju ekipos lyderiu.

Gandus sustiprino ir pats V.Bottas, nes jau prasidėjo derybos tarp jo ir „Renault“.

Laisva vieta

Panašu, geidžiamiausia kėde kitam sezonui kol kas yra „Renault“. Pretendentų netrūksta, mat ne tik V.Bottas „čiupinėja dirvožemį“, teigiama, kad Fernando Alonso jau turi preliminarų susitarimą su ekipa. Jei tai tiesa, žingsnis apdairus ir protingas – ispanas nori pamatyti kokią formą komanda demonstruos šįmet ir pagal tai pasidaryti išvadas.

Taigi laiko susitarimams tarp komandos ir kurio nors iš pilotų dar yra, bet nedaug – kontraktai kitam sezonui retai kada sudaromi po įprastos vasaros pertraukos, rupgjūtį. Kitą vertus, šie metai nėra tokie jau įprasti…

Bus įdomu, kaip toliau vystysis „kova“ dėl šios vietos. Be abejo, su sąlyga, jog pati prancūzų ekipa liks sporte.

S.Vettelis ir „Mercedes“

Interviu Willui Buxtonui metu Carlosas Sainzas atskleidė, kad „Ferrari“ jam pateikė pasiūlymą dar žiemos metu. Tai reiškia, kad mano nuostaba nebuvo be pagrindo – „Ferrari“ specialiai pateikė Vetteliui kontrakto pratęsimo sąlygas, su kuriomis jis nebūtų niekad sutikęs. T.y., leido šiam suprasti, jis – nebepageidaujamas.

Taigi S.Vettelis išėjo „į niekur“ ir, kaip teigiama, jau kalbasi su „Mercedes“. Žinodamas Toto Wolffo poziciją, kalbos vyksta aukščiau – koncerno vadovybės lygmenyje. Naujas kompanijos CEO Ola Kallenius yra sužavėtas galimybės turėti du daugkartinius čempionus vienoje ekipoje, ypač kai vienas jų – vokietis.

Natūralu, tuo nėra itin patenkintas T.Wolffas – austrui pakako galvos skausmo 2016-ais, kai teko manevruoti tarp Hamiltono ir Nico Rosbergo kovų trasoje ir už jos ribų.

Jei Sebastianui pavyktų šis projektas, tai taptų sensacija – „Mercedes“ komandoje važiuotų 10 arba 11! (4+6 arba 4+7) titulų turinti pilotų pora!

Nepavykus susitarti dėl vietos „Mercedes“, S.Vettelio, greičiausiai laukia karjeros pabaiga. Yra nuomonių ir apie „Aston Martin“, bet tai labiau teorinė galimybė.

Dar nepamirškim kalbų apie galimą paties Toto Wolffo pasitraukimą, nes jo kontraktas su „Mercedes“ irgi baigiasi po šio sezono.

„Ferrari“ ir L.Hamiltonas

Įdomi detalė – paaiškėjo, jog ne Sainzas buvo „Ferrari“ kandidatas nr.1 į Sebastiano vietą. Juo buvo… Lewisas Hamiltonas! FCA koncerno ir „Ferrari“ valdybos pirmininkas Johnas Elkannas dar praeitų metų vasarą pirmąkart kreipėsi į Lewisą su pasiūlymu aptarti bendros ateities galimybę. Vykio šiokie tokie pokalbiai, bet iki rimtų derybų neprieita – Hamiltonas nutarė nerizikuoti savo reputacija ir pasilikti su „Mercedes“. Manau, toks brito sprendimas buvo teisingas.

L.Hamiltono ateitis

Alexas Wurzas (GPDA – lenktynininkų asociacijos pirmininkas) svečiavosi britų SKY F1 komandos pokalbių laidoje, kur pastarieji kone kasdien aptarinėja įvairius nūdienų įvykius. Kalbai pasisukus link „Mercedes“, šie pradėjo dėliones apie Valtteli galimą perėjimą į „Renault“ ir į jo vietą jau netiesiogiai sodino Estebaną Oconą, George‘a Russelą, bei tą patį Vettelį. Smagu buvo matyt visų nuostabą, kai austrams būdingu tiesmukiškumu pasižymintis Alexas labai taikliai įsiterpė į jų pokalbį: „O kodėl jus tokie tikri, jog kalbama apie Valtteri vietą?“

A.Wurzas buvo visiškai teisus. Mes dar nežinome ką norėtų veikti pats Hamiltonas, pasibaigus 2020 m. sezonui ir tikėtina, jau turėdamas 7-is titulus.

Ar jis norės tęsti karjerą? Gal. O gal ir ne. Ar Wolffas liks „Mercedes“ vadovo poste? Gal. O gal ir ne. Ar „Mercedes“ komanda liks sporte tokiom pat sąlygom, būnant gamykline komanda? Gal. O gal ir ne!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų