Naujų išbandymų jie nesibaimina, bent jau „Tourism“ klasėje dalyvausiantis Virginijaus Kubiliaus, Dainiaus Morkūno ir Andrejaus Lebeckijaus ekipažas. G klasės „Mercedes-Benz“ visureigį vairuosiantys vyrai neslepia, kad tai – naujas iššūkis, kurį įveikti nebus paprasta.
Šeimos nesijaudina
V. Kubilius neslėpė turintis šiek tiek patirties bekelės varžybose: jis yra dalyvavęs „Salako raisto“, „Gintarinio pajūrio“ ir kituose išbandymuose, tačiau 60 valandų maratonas – naujovė.
Čia svarbiausia, manau, kad technika nepavestų. Gerą šturmaną labai svarbu turėti
„Čia svarbiausia, manau, kad technika nepavestų. Gerą šturmaną labai svarbu turėti“, - paklaustas, ką įvardytų svarbiausiais dalykais siekiant finišo, ilgai negalvojęs atsakė vairuotojas.
Ekipažas važiuos G klasės „Mercedes-Benz“ automobiliu. V. Kubilius teigė, kad jis – praktiškai standartinis, neturi jokių pakabos ar variklio modifikacijų. Vyrai prieš varžybas sumontuos tik nestandartinę „gervę“, padedančią ištraukti įklimpusį visureigį.
Paprašytas papasakoti daugiau apie „Mercedes-Benz“, pavyzdžiui, jo pagaminimo metus, vyras juokdamasis sulygino „Mercedes-Benz“ su moterimi: „Kaip ir moters negali klausti, kiek jai metų, taip ir „merso“ negali klausti, kuriais metais jis pagamintas“.
O kaip gi šeimos – lengvai išleidžia į tokius iššūkius? 60 valandų praktiškai be poilsio, važiuojant Lietuvos pasienio miškais ir tik žemėlapiuose egzistuojančiais „keliais“, neskamba kaip raminamųjų dozė. V. Kubilius sakė, kad jis su vienu ekipažo narių D. Morkūnu yra seniai pažįstami ir dažnai keliauja automobiliais su šeimomis. Be to, tai – ne pirmas jų susigalvotas iššūkis, kurį vyrai įveikia kartu.
Šeimos pripratę jau. Mes seni krienai, tai jos žino, kad mes pasiutę – mums to reikia.
„Šeimos pripratę jau. Mes seni krienai, tai jos žino, kad mes pasiutę – mums to reikia. Gal kaip tik, palaiko tokius iššūkius – tik varykit ir mūsų galvų nekvaršinkit“, - juokėsi Virginijus.
Dalyvaus lietuvišku visureigiu
Dar vienas „4x4 Perimetro“ naujokas – Gediminas Gribulis, jis maratone dalyvaus kaip šturmanas trečią kartą startuosiančiam Ruslanui Bičenovui. Ekipažas į varžybas užsiregistravo automobiliu, kurio pavadinimą įvedus į „Google“ paiešką, rezultatų ji parodo mažiau nei yra raidžių paties automobilio pavadinime: „SEAT Leone“.
Gramatinė klaida čia nepadaryta – tai nėra „SEAT Leon“. Tai – specialiai ralio reidų varžyboms bei bekelės maratonams lietuvio mechaniko Dariaus Biesevičiaus sukonstruotas prototipas. „4x4 Perimetras“ – vienas pirmųjų šiam automobiliui teksiančių išbandymų varžybose, o po kiekvienos tokios treniruotės jis yra tobulinamas.
„Perimetro skirtumas nuo kitų – jo greičio ruožų distancija yra gerokai mažesnė nei kituose maratonuose, tačiau bendra distancija – gerokai didesnė. Žiūrėsim, kaip seksis – patirties tokio ilgio maratone turiu, o ir bekelėje nesu pradedantysis“, - aiškino šturmanas G. Gribulis.
„4x4 Perimetro“ varžybos tokio tipo automobiliui turėtų būti parankios – čia, priešingai nuo tų pačių „Baja“ serijos ralio reido varžybų, nėra vietų, kur reikėtų didelio maksimalaus greičio ir galios, tad lengvas, nedidelį variklį turintis ir manevringas lietuviškas prototipas turi visus šansus pasirodyti puikiai.
Vairuotojui R. Bičenovui tai bus trečias „4x4 Perimetras“, o išbandymui vairuotojas ruošiasi labai paprastai. „Kasdienis gyvenimo tempas yra pakankamai artimas perimetrui, tad kelios dienos be miego nėra šokas“, - juokėsi bekelės entuziastas.