Nesustabdomas Sebiastienas Ogier
2014 m. Pasaulio ralio čempionato sezone „Volkswagen“ turi dvi komandas su trimis aukščiausios klasės pilotais. Visgi neabejotina ir didžiausia abiejų komandų žvaigždė – Sebastienas Ogier.
Profesionalaus ralio lenktynininko karjerą prancūzas pradėjo būdamas 22 metų. Prieš tai jis buvo geriau žinomas kaip slidinėjimo instruktorius ar profesionalus petankės žaidėjas.
2008 – aisiais S. Ogier tapo FIA WRC „Junior“ čempionu, o 2011-aisiais prisijungė prie pagrindinės „Citroen“ komandos, kurioje karaliavo legendinis Sebastienas Loebas. Tarp sportininkų užvirė arši kova, jaunasis S. Ogier laimėjo net 3 etapus iš 13, tačiau komandos prašymu turėjo likti tik antruoju pilotu.
Nepatenkintas esama situacija, pasibaigus sezonui S. Ogier nusprendė pasitraukti iš „Citroen“ ir prisijungti prie „Volkswagen“, kuriems daugiau nei metus padėjo rengti WRC skirtą „Volkswagen Polo R“.
2013 metais „Volkswagen“ su talentinguoju prancūzu priešakyje jau debiutiniame sezone įrašė savo vardus į istoriją. Dar niekam WRC iki tol nėra pavykę pirmajame sezone tapti tiek asmeninės (9 pergalės), tiek ir komandinės įskaitos nugalėtojais. Žinoma, tam, kad būtų pasiekti tokie įspūdingi rezultatai, sportininkas ir komanda ruošdamiesi WRC startui treniravosi net 17 mėnesių, o 300 arklio galių ir 1,6 litro variklį turintis naujutėlis „Polo R“ tapo jų flagmanu.
Vokiška svajonių komanda
Kaip kadaise S. Ogier norėjo išnirti iš po S. Loebo šešėlio, lygiai taip pat nori savo vertę prieš pasaulio čempioną S. Ogier įrodyti ir antrasis „Volkswagen“ komandos pilotas suomis Jari-Matti Latvala.
Suomis važinėti automobiliu pradėjo dar būdamas aštuonerių, o šešiolikos jau dalyvavo Suomijos ralyje. 2003 – aisiais sportininkas, būdamas tik 18-os metų, laimėjo Italijos „Subaru“ taurę ir užėmė 10 vietą svečio teisėmis atstovaudamas „Ford“ komandą „Akropolio“ ralyje.
2008 m. J. M. Latvala prisijungė prie pagrindinės „Ford“ komandos, kurioje turėjo kelis banguotus sezonus. Tačiau jau 2011 m. ir 2012 m. tapo komandos lyderiu. Netrukus ją paliko ir prisijungė prie galingųjų „Volkswagen“.
Šiame sezone suomis neblogai apsiprato su naujuoju „Polo R“ ir tapo pagrindiniu konkurentu savo komandos draugui. Dar įdomiau tai, kad trečiasis komandos pilotas iš Norvegijos Andreasas Mikkelsens (24 m.) taip pat papuola į lyderių „Top 5“. Šis jaunas lenktynininkas, nors ir turi „Gražuolio“ pravardę, tačiau tikrai žino, kaip reikia greitai važiuoti. 2011 m. ir 2012 m. jis tapo Tarpkontinentinio ralio iššūkio (IRC) čempionu.
Taigi, turint tokią sudėtį, panašu, kad šiemet, kaip ir praėjusiais metais, „Volkswagen“ komanda neketina mažinti savo apsukų. Po pirmųjų keturių etapų pasaulio čempionas S. Ogier su šturmanu Julienu Ingrassia žengia pirmi, surinkę 91 tašką. Už jų rikiuojasi Jari-Matti Latvala su 62 taškais. Trečias – Madsas Ostbergas su 48 taškais. Ketvirtas – antrosios „Volkswagen“ komandos pilotas iš Norvegijos A. Mikkelsenas, kuris, kaip ir penktoje pozicijoje esantis Mikko Hirvonnenas, turi 36 taškus.
Toks pat vokiečių komandos dominavimas matomas ir komandinėje įskaitoje: „Volkswagen“ turi 144 taškus, „Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team“ – 75 taškus, „M-Sport World Rally Team“ – 60 taškų.
Visi ralio specialistai ir automobilių sporto gerbėjai bei patys sportininkai „Volkswagen“ ir S. Ogier įvardina nenuginčijamais Pasaulio ralio čempionato favoritais, bet gal sezonas pateiks savo siurprizų?